Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναζητεί το πρόσωπο που θα αντικαταστήσει τον παραιτηθέντα πρόεδρο της ΑΔΙΠ κ. Σπ. Αμούργη. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει στην ατζέντα του τα εξής ονόματα: του κ. Στάθη Καλύβα, αναπληρωτή καθηγητή Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου, του κ. Σίμου Σιμόπουλου, έμπειρου σε θέσεις διοίκησης, νυν πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του κ. Τζώρτζη Παγουλάτου, καθηγητή Ευρωπαϊκής Πολιτικής και Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού κ. Λουκά Παπαδήμου, του κ. Σπύρου Φλογαΐτη, καθηγητή Δημοσίου Δικαίου στη Νομική Σχολή Αθηνών, του κ. Βαγγέλη Κουφουδάκη, ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και του Indiana University των ΗΠΑ και του κ. Χαρίδημου Τσούκα, καθηγητή Στρατηγικής Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και Οργανωσιακής Θεωρίας στο Πανεπιστήμιο Warwick της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο χάρτης των ΑΕΙ – ΤΕΙ
Ενα από τα κρίσιμα θέματα που θα διαχειριστεί η ΑΔΙΠ είναι η σύνταξη μελέτης για τη νέα «γεωγραφία» της ανώτατης εκπαίδευσης, για την οποία θα γίνει, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, διάλογος με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Οι εκπρόσωποι των ΤΕΙ μάλιστα προχωρούν ένα βήμα ακόμη καταθέτοντας ριζοσπαστικές προτάσεις. «Είναι απαραίτητη η αλλαγή του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης» λέει στο «Βήμα» ο εκπρόσωπος των καθηγητών ΤΕΙ κ. Γιάννης Τσάκνης και προτείνει: «Σε κάθε περιφέρεια εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης πρέπει να λειτουργεί ένα ΑΕΙ με πανεπιστημιακό και τεχνολογικό τομέα υπό κοινή διοίκηση, κοινό διοικητικό προσωπικό, κοινή βιβλιοθήκη. Αυτό θα μειώσει δραστικά τα ιδρύματα, αλλά και τα τμήματα που λειτουργούν σήμερα, ενώ θα λύσει και τα προβλήματα σχέσεων μεταξύ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα».Σημεία και… παράδοξα
«Θα έπρεπε να κλείσουν τα μισά τμήματα των πανεπιστημίων», λέει στο «Βήμα» ο μαθηματικός και εκπαιδευτικός αναλυτής κ. Στρατής Στρατηγάκης. Και με τη «γλώσσα» των αριθμών εξηγεί ότι στην Ελλάδα έχουμε:
- Τρία τμήματα «Επιστήμης των υλικών», Ιωάννινα, Κρήτη και Πάτρα, όταν το αντικείμενο σχετίζεται με το πεδίο της Χημείας και θα μπορούσε να αποτελέσει απλή κατεύθυνση ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε κάποιο τμήμα Χημείας.
- Δύο πανεπιστημιακά τμήματα Τουριστικών Επιχειρήσεων (στον Πειραιά και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου), ενώ το αντικείμενο διδάσκεται σε αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ. Αντιθέτως, δεν έχουμε πανεπιστημιακό τμήμα για τον σχεδιασμό της στρατηγικής του τουρισμού.
- Ισάριθμους εισακτέους κάθε χρόνο στα τμήματα νηπιαγωγών και δασκάλων, ενώ οι μεν πρώτοι απασχολούν παιδιά για έναν χρόνο και οι δεύτεροι για έξι χρόνια οπότε προφανώς η αναλογία σε πτυχιούχους θα έπρεπε να είναι το 1/3 νηπιαγωγοί και τα 2/3 δάσκαλοι.
- Τέσσερα τμήματα με βαλκανικές και σλαβικές σπουδές (Φλώρινα, Θεσσαλονίκη, Θράκη, Αθήνα).
- Στη Βιολογία τμήματα-παρακλάδια (Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών στα Ιωάννινα, Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας στη Λάρισα, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής στην Αλεξανδρούπολη), που αποτελούν εξειδίκευση της επιστήμης και θα μπορούσαν να είναι μία κατεύθυνσή της σε ένα από τα τέσσερα τμήματα Βιολογίας ή ένα μεταπτυχιακό τους πρόγραμμα. – Τμήμα Στατιστικών και Αναλογιστικών – Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου που παράγει μαθηματικούς που δεν είναι… μαθηματικοί, αλλά οικονομολόγοι και ασχολούνται με τα μαθηματικά στην Οικονομία.
- Στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης δύο χωριστά τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
- Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ένα Τμήμα Οικονομικών και ένα Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, καθώς και ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
- Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης.
- Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ξεχωριστά τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μάρκετινγκ και Διοίκησης Διαδικασιών και Διοικητικής Τεχνολογίας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
