Για πρώτη χρονιά εφέτος η χριστουγεννιάτικη αγορά «άνοιξε» με εκπτώσεις, και μάλιστα σημαντικές. Αγγίζουν ακόμη και το 50% σε ορισμένες περιπτώσεις. Ενδεικτικό στοιχείο όμως της απόγνωσης που επικρατεί στον εμπορικό κόσμο είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις για τους εμπόρους που άρχισαν τις εκπτώσεις. Και φυσικά, όσο συνεχίζει να είναι μειωμένη η εμπορική κίνηση τόσο πιο «ευάλωτοι» είναι οι έμποροι στην πίεση των καταναλωτών για μεγαλύτερα ποσοστά έκπτωσης. Η ανάγκη για ρευστότητα είναι πολύ μεγάλη, δεδομένου ότι άλλες από τις υποχρεώσεις τους οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να τις αποπληρώσουν ως τις 31 Δεκεμβρίου και άλλες ως το τέλος του Φεβρουαρίου. Από ό,τι φαίνεται ως το τέλος του Μαρτίου του 2011 θα διατηρηθεί η αγορά στο κλίμα των εκπτώσεων _ μόνο τυπικά πλέον αρχίζουν στις 15 Ιανουαρίου και, κατά τον νόμο λήγουν στις 28 Φεβρουαρίου. Στην κατάσταση όμως που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ελάχιστη σημασία έχουν τα νομίμως καθορισθέντα. Ο εμπορικός κόσμος πλέον υπακούει στην απόγνωση που δημιουργεί το περιβάλλον της ύφεσης. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές με τον έναν ή τον άλλο τρόπο βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται. Επ’ αυτού αρωγός συνεχίζει να είναι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης. Τυπικά από την 1η Ιανουαρίου αλλά ουσιαστικά από τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου αυξάνεται για τρίτη φορά ο μεσαίος συντελεστής του ΦΠΑ από 11% σε 13%, γεγονός που κατά τεκμήριο θα επιβαρύνει τα βασικά προϊόντα κατανάλωσης και διατροφής, έστω και αν ορισμένες λιανεμπορικές επιχειρήσεις τον απορροφήσουν.
SOS από Θεσσαλονίκη
Την ανησυχία του για τον «πολύ χαμηλό» τζίρο που καταγράφουν οι εμπορικές επιχειρήσεις την εφετινή εορταστική περίοδο εκφράζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Κ. Χαντζαρίδης.
«Φωτάκια και τραγούδια,
ακόμη και χαμηλότερες τιμές δεν μπορούν να νικήσουν την οικονομική κρίση στη χώρα μας» εκτιμά ο κ. Χαντζαρίδης. Πλέον οι καταναλωτές αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα και είναι πολύ συγκρατημένοι.