Τάξη και κανόνες υποσχέθηκε χθες η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου στον χώρο της Εκπαίδευσης και είπε ότι στο μέλλον «δεν θα υπάρχει φραγμός στην επαγγελματική εξέλιξη του ανθρώπου» . Παρέπεμψε μάλιστα στο απώτερο μέλλον τη σύνδεση των προγραμμάτων ΙΕΚ και κολεγίων με την εισαγωγή στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά το χθεσινό δημοσίευμα του «Βήματος». Κάτι το οποίο όμως είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να γίνει με το ισχύον εξεταστικό σύστημα. Από το 2013-2014 αναμένεται η ολοκλήρωση του νέου χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης με την προώθηση των θεσμικών βημάτων της κυβέρνησης (νέος νόμος-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια, νέο εξεταστικό σύστημα, εθνικό πλαίσιο προσόντων κτλ.). Η κυρία Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικό για έναν πολίτη να συγκεντρώνει τις πιστωτικές μονάδες από τις γνώσεις και την εμπειρία του και να τις αξιοποιεί στην αγορά εργασίας και στα επαγγελματικά προσόντα του για την ανέλιξή του.
Οπως είναι γνωστό, στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής έχει συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία θεσμοθετείται «η σύνδεση προγραμμάτων της μη τυπικής εκπαίδευσης με το σύστημα της τυπικής μέσω σπονδυλωτών και πιστοποιημένων προγραμμάτων μάθησης, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων εκπαίδευσης από το ένα σύστημα στο άλλο». «Ο νόμος της Διά Βίου Μάθησης είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή που αφορά τη μη τυπική εκπαίδευση και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων. Στη μη τυπική εκπαίδευση βάζουμε τάξη, κανόνες και ουσιαστικά υποστηρίζουμε και πιστοποιούμε όλες τις δομές που αφορούν την Επαγγελματική, Τεχνολογική και Τεχνική Εκπαίδευση» δήλωσε χθες η κυρία Διαμαντοπούλου. «Δηλαδή, όλες αυτές τις σχολές του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δίνουν προσόντα τα οποία πρέπει να ελέγχουμε, να πιστοποιούμε, ώστε τα παιδιά που διαθέτουν αυτά τα προσόντα να ξέρουν ότι έχουν κάτι σαφές και συγκεκριμένο στα χέρια τους. Αυτός ο χώρος της μη τυπικής εκπαίδευσης θα λειτουργεί από εδώ και πέρα με τάξη και κανόνες και δεν θα υπάρχει φραγμός στην επαγγελματική εξέλιξη του ανθρώπου» συνέχισε, για να καταλήξει δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι «δεν έχουν καμία σχέση με την πρόσβαση στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ».
«Γιατί όχι σύνδεση;»
«Δεν συγχέουμε τον ρόλο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης με την τριτοβάθμια εκπαίδευση» δήλωσε χθες για το ίδιο θέμα η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ. «Γιατί όμως να μην υπάρχει σύνδεση, ώστε να μπορεί κανείς να ολοκληρώνει έναν κύκλο στην επαγγελματική κατάρτιση και μετά, βεβαίως με ένα σύστημα πρόσβασης, να συνεχίζει στο ΤΕΙ;» κατέληξε.
«Η πιστοποίηση και η αναγνώριση όλων των δομών και των προσόντων των πολιτών έχουν στόχο την κινητικότητα στην αγορά εργασίας και τους ανοιχτούς δρόμους στην εκπαίδευση με προϋποθέσεις και όρους που βάζουν το Σύνταγμα και το κράτος» δήλωσε σχετικά ο κ. Κ. Καλτσάς, πρόεδρος του υπό κατάργηση Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ελλάδος (ΟΕΕΚ), ο οποίος και αντικαθίσταται από τον νέο Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) που θα είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
Δεκτικοί στον διάλογο οι πανεπιστημιακοί
Ανοικτοί στον διάλογο με το υπουργείο Παιδείας εν όψει αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας δήλωσαν χθες οι εκπρόσωποι των καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ)
στη συνάντησή τους με την υπουργό Παιδείας. Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ κ. Ν.
Σταυρακάκης και η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας κυρία Ευγενία Μπουρνόβα κατήγγειλαν ωστόσο την τεράστια καθυστέρηση στη χρηματοδότηση των ερευνητικών προγραμμάτων των ΑΕΙ που έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία τους.
Οπως είπαν, εάν το υπουργείο Παιδείας δεν αποσύρει πρόσφατες τυπικές αλλαγές που έκανε στην αξιολόγηση των ερευνητικών προγραμμάτων, παρατείνοντας περισσότερο τη χρηματοδότησή τους, θα προσφύγουν σε ένδικα μέσα. Κατά τα άλλα, οι πανεπιστημιακοί δήλωσαν ότι στηρίζουν τις ενέργειες του υπουργείου για το κλείσιμο μεταλυκειακών κέντρων εκπαίδευσης τα οποία δεν πήραν μεν άδεια αλλά συνέχισαν να διαφημίζονται ως πανεπιστήμια και ζήτησαν να είναι η πολιτεία «αποφασιστική» σε αντίστοιχα ζητήματα.
