«Να καταργηθεί το τεκμήριο για τα σκάφη ως και 12 μέτρων»

Ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία και επιτάχυνση των διαδικασιών κατασκευής χώρων ελλιμενισμού, καθώς και κεκλιμένων επιπέδων για την ελεύθερη ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών ζητεί ο πρόεδρος του ΣΕΚΑΠΛΑΣ- ΠΕΕΥ (Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών, Πολυεστερικών και άλλων Σκαφών, Παρελκόμενων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών) κ. Ν. Αγγελάκης, προκειμένου να ανακάμψει ο κλάδος.

«Να καταργηθεί το τεκμήριο  για τα σκάφη ως και 12 μέτρων»

Ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία και επιτάχυνση των διαδικασιών κατασκευής χώρων ελλιμενισμού, καθώς και κεκλιμένων επιπέδων για την ελεύθερη ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών ζητεί ο πρόεδρος του ΣΕΚΑΠΛΑΣ- ΠΕΕΥ (Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών, Πολυεστερικών και άλλων Σκαφών, Παρελκόμενων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών) κ. Ν. Αγγελάκης, προκειμένου να ανακάμψει ο κλάδος.

– Πώς κρίνετε τα νέα μέτρα για τα τεκμήρια σκαφών αναψυχής; «Κάθε επαχθές μέτρο που λαμβάνει η πολιτεία στην παραγωγική (και εμπορική) διαδικασία προϊόντων, εν προκειμένω στα σκάφη αναψυχής, είναι προφανές ότι δημιουργεί αναταράξεις με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες τόσο στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα όσο και στην ίδια την πολιτεία. Αντιθέτως, η κατάργηση του τεκμηρίου για τα σκάφη αναψυχής ολικού μήκους κάτω των δέκα μέτρων το έτος 2002 είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων σκαφών ολικού μήκους ως και δέκα μέτρων κατά την επακολουθήσασα πενταετία, ενώ το 70% αυτών ήταν ελληνικής κατασκευής. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, δόθηκε σημαντική ώθηση στον θαλάσσιο τουρισμό, ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον ΦΠΑ. Ο κλάδος των σκαφών αναψυχής αποτελεί τη μήτρα (πλωτή οικοδομή) γύρω από την οποία δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός δεκάδων άλλων επαγγελμάτων. Η επέκταση όμως αυτού του μέτρου και στα σκάφη ολικού μήκους ως και δώδεκα μέτρων, που αποτελεί και πρόταση του συνδέσμου μας προς την πολιτεία, θα πρέπει να εξεταστεί».

– Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον κλάδο; «Από τα μέσα περίπου του προηγούμενου έτους ο καταιγισμός ειδήσεων στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και οι σχετικές ανακοινώσεις αρχικά για επαναφορά των τεκμηρίων, για θεσμοθέτηση του ελάχιστου ετήσιου κόστους χρήσης και συντήρησης αργότερα για την επιβολή ειδικού φόρου, των τελών κυκλοφορίας και της έκτακτης εισφοράς, αναμφισβήτητα επηρέασαν αρνητικά και τον κλάδο μας, αφού προκάλεσαν τις έντονες ανησυχίες στους εν δυνάμει πελάτες μας. Το γεγονός όμως ότι δεν θίγονται τελικά τα μικρά σκάφη ως δέκα μέτρα και όπως ελπίζουμε και ως τα δώδεκα μέτρα θα συμβάλει στην ταχεία ανάκαμψη».

– Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα;

«Κατά τα τελευταία χρόνια, ο ρυθμός στροφής του Ελληνα προς τη θάλασσα, με την απόκτηση σκάφους αναψυχής, τείνει, με εξαίρεση την παρούσα χρονική περίοδο, αυξανόμενος. Ο κλάδος της κατασκευής και εμπορίας σκαφών αναψυχής είναι από τους πλέον δραστήριους, ζωντανούς και παραγωγικούς κλάδους και οι προοπτικές για το μέλλον είναι ευοίωνες. Ομως η πολιτεία θα πρέπει να ενσκήψει με ιδιαίτερη προσοχή προς την κατεύθυνση ανάληψης των απαραίτητων πρωτοβουλιών και επιτάχυνσης των διαδικασιών κατασκευής χώρων ελλιμενισμού (μαρίνες, αλιευτικά καταφύγια κτλ.), καθώς και κεκλιμένων επιπέδων (γλιστρών) για την ελεύθερη ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.