Δύο από τους τέσσερις πίνακες που εκλάπησαν πριν από οκτώ ημέρες από το μουσείο της Συλλογής Ε.G. Βuehrle, αξίας 112,4 εκατ. ευρώ, αποκάλυψε η ελβετική αστυνομία. Το «Λιβάδι με παπαρούνες στο Βετέιγ» του Μονέ (εικονίζεται επάνω) και τα «Κλαδιά καστανιάς που ανθίζουν» του Βαν Γκογκ βρέθηκαν στο πάρκινγκ μιας ψυχιατρικής κλινικής στη Ζυρίχη, η οποία απέχει μόλις 500 μέτρα από το μουσείο. Παρ΄ ότι δεν ανακοινώθηκαν πολλές λεπτομέρειες για το περιστατικό, τα έργα είναι σε καλή κατάσταση. Οι πίνακες «Ο Λουδοβίκος Λέπιτς και η κόρη του» του Ντεγκά και «Αγόρι με κόκκινο γιλέκο» του Σεζάν… αγνοούνται ακόμη.
εντός
Δ εσμοί ιδιαίτεροι, σχεδόν μεταφυσικοί, ένωναν τον Πάρι Πρέκα με την Κρήτη. Αυτή την ξεχωριστή σχέση του ζωγράφου, που έφυγε το 1999, αναδεικνύει η έκθεση «Κρήτη, νησί της λεβεντιάς». Στο προσκήνιο τίθεται ένας κύκλος δουλειάς του καλλιτέχνη ο οποίος παρουσιάζεται πρώτη φορά: μια σειρά υδατογραφίες μεγάλων διαστάσεων, εμπνευσμένες από πόλεις της Κρήτης που συνορεύουν με τη θάλασσα. Με σπουδές στην Αθήνα και στο Παρίσι ο Πρέκας διακρίθηκε ως ανήσυχος και ευαίσθητος δημιουργός ο οποίος βρισκόταν πάντοτε σε επαφή με το παρόν αλλά και το παρελθόν του τόπου του. Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Νίκο Γρηγοράκη ο Πρέκας υπήρξε ένας «από τους σημαντικότερους εκφραστές και βασικούς εκπροσώπους της γενιάς του ΄50 εξελικτικά στην πορεία της νεοελληνικής ζωγραφικής.Συνεπής και σεμνός καλλιτέχνης, χωρίς να επιδιώκει εντυπωσιασμούς πρόσκαιρους ή να συμμετέχει σε ρεύματα των οποίων η διάρκεια κρατάει όσο και η μόδα, μας έχει δώσει ως τώρα έργο όχι μόνο πλούσιο και μεστό,μα παράλληλα πολύμορφο και πολυσχιδές». Η έκθεση στην γκαλερί Fine Αrts- Καπόπουλος θα διαρκέσει ως τις 10 Μαρτίου.
Δύο δεξιοτέχνες σαξοφωνίστες, με τη συνοδεία χάλκινων πνευστών και κλαρινέτου, ερμηνεύουν νέες μουσικές συνθέσεις και διασκευές βαλκανικών παραδοσιακών κομματιών. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα της συνύπαρξης του Ντέιβιντ Λιντς (φωτογραφία) και του βιρτουόζου Ρουμάνου Ρομ Οprica Ιvancea στην ίδια σκηνή. Ο πρώτος σε ρόλο τενόρο σαξόφωνο και φλάουτο και ο δεύτερος με άλτο σαξόφωνο και κλαρινέτο θα μυήσουν το κοινό σε γνωστές, παραδοσιακές, βαλκανικές μελωδίες και καινούργιες συνθέσεις σε ρυθμούς Ηora, Sirba και Czardas, σε μια συνεύρεση της τζαζ μουσικής του συνθέτη Λιντς και της γνήσιας παραδοσιακής βαλκανικής μουσικής του Οprica Ιvancea. Στην Αυλαία (Βοτανικός), στις 22 και 23 Φεβρουαρίου.
Λοιπόν, όσοι χρησιμοποιούν το τραμ έχουν τη δυνατότητα με μοναδική προϋπόθεση την επίδειξη οποιουδήποτε εισιτηρίου τραμ να παρακολουθήσουν περίπου 75 θεατρικές παραστάσεις με έκπτωση ως και 50%. Η προσφορά της Τραμ ΑΕ ανήκει στο πρόγραμμα «Πάμε Θέατρο» και εφαρμόζεται για τρίτη συνεχή χρονιά. Λεπτομέρειες στο www.ΡameΤheatroΜeΤram.gr.
Θ εωρείται η καλύτερη μπάντα των Βαλκανίων, η μπάντα του Μπόμπαν Μάρκοβιτς (φωτογραφία), που έγινε αισθητή παγκοσμίως από τα φιλμ «Underground» και «Αrizona Dream» του Εμίρ Κουστουρίτσα. Επί σειρά ετών ήταν το Νο 1 στις διακρίσεις του Φεστιβάλ της Guca, ενός μουσικού φεστιβάλ χάλκινων που διεξάγεται κάθε χρόνο, από το 1961, στην Κεντρική Σερβία. Μεταφέροντας μια μεγάλη μουσική παράδοση που πηγάζει από τους καυτούς ήχους και ρυθμούς των Τσιγγάνων Ρομά της Κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων το σχήμα αυτό υπό την καθοδήγηση του μετρ της τρομπέτας (ή μάλλον του φλούγκελχορν) Μπόμπαν αλλά και του γιου του Μάρκο Μάρκοβιτς εισάγει χρώματα και αισθητική γνήσιας σουίνγκ, δένοντας το ανατολίτικο μελωδικό στοιχείο με φανκ ρυθμολογία και δίνοντας την εικόνα ενός ατελείωτου γλεντιού των αισθήσεων σε συνδυασμό με ιδιαίτερη αφηγηματική δράση και ενορχήστρωση. Στο Ηalf Νote Jazz Club, από τις 22 ως τις 28 Φεβρουαρίου. εκτός
Τζέιν Φόντα (φωτογραφία), αμερικανίδα ηθοποιός, 70 ετών. Μια «κακιά» λέξη που της ξέφυγε στο πλαίσιο του τηλεοπτικού προγράμματος «Τoday», ενώ μιλούσε για το έργο της Ιβ Ενσλερ «Αιδοίων μονόλογοι», υποχρέωσε το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΒC σε απολογία. Η Φόντα είπε στην οικοδέσποινα της εκπομπής Μέρεντιθ Βιέιρα ότι της ζητήθηκε να ερμηνεύσει ένα κομμάτι του έργου στη «γλώσσα της πιάτσας». Λίγο αργότερα η Βιέιρα απολογήθηκε για το «ολίσθημα», λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούσε να προσβάλει το κοινό. Ωστόσο κανένας δεν αναφέρει ποια είναι η «κακιά» λέξη που ξεστόμισε η Φόντα.
Ρομάν Πολάνσκι (φωτογραφία), γάλλος σκηνοθέτης, 75 ετών. Το Φεστιβάλ του Τουρίνου θα τον τιμήσει για τη συνολική προσφορά του στην Εβδομη Τέχνη, στο πλαίσιο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ που διοργανώνει από τις 21 ως τις 29 Νοεμβρίου. Η βράβευση θα γίνει με αφορμή τη σύντομη εμφάνιση του Πολάνσκι στην ταινία «Caos Calmo» την οποία έγραψε και πρωταγωνιστεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Νάνι Μορέτι. Ο Πολάνσκι, ο οποίος από το 1978 καταζητείται στις ΗΠΑ για αποπλάνηση ανηλίκου, πρόσφατα υπήρξε το κεντρικό θέμα του ντοκυμαντέρ «Roman Ρolanski: Wanted and Desired», που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Σάντανς, και τον παρουσιάζει ως θύμα κακοδικίας.
Σάρον Στόουν (φωτογραφία), αμερικανίδα ηθοποιός, 50 ετών. Θεωρεί ότι οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 δεν θα έπρεπε να αποτελέσουν αφορμή για την εισβολή των ΗΠΑ στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ, σύμφωνα με όσα δήλωσε στην παναραβική εφημερίδα «Αl Ηayat». «Αισθάνομαι πολύ πόνο όταν οι προβολείς είναι στραμμένοι προς τους 4.000 νεκρούς αμερικανούς στρατιώτεςενώ αγνοούν τους 600.000 Ιρακινούς.Ο πόλεμος δεν είναι ταινία,είναι μια τραγωδία με νεκρούς, θύματα,αναπήρους και ορφανά» είπε.
