Η εταιρεία παραγωγής ρούχων και αξεσουάρ ένδυσης Artisti Italiani ιδρύθηκε το 1961 στη Φλωρεντία. Το 1985 δύο νέοι επιχειρηματίες απέκτησαν το δικαίωμα χρήσης του ονόματος του ιταλικού οίκου στην Ελλάδα, χτίζοντας μια αλυσίδα καταστημάτων, η οποία λίγα χρόνια αργότερα έμελλε να γίνει η ισχυρότερη στην εγχώρια αγορά ετοίμων ενδυμάτων. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι το διάστημα 1993-1996 το όνομα Artisti Italiani ήταν η πρώτη μάρκα ρούχων και αξεσουάρ στην ελληνική αγορά. Η ασυμφωνία ωστόσο των μετόχων οδήγησε σε μεγάλες περιπέτειες την επιχείρηση, η οποία τελικά το 1997 ανέστειλε τη λειτουργία της.
Δύο χρόνια αργότερα, την 1η Σεπτεμβρίου 1999, άνοιξε μια νέα σελίδα στην ιστορία του ιταλικού οίκου. Το δικαίωμα χρήσης του σήματος πέρασε στη νεοϊδρυθείσα εταιρεία Assoluto SA, συμφερόντων της κυρίας Λένας Παπαλεξοπούλου-Ανβερ, της γνωστής οικογενείας των τσιμεντοβιομηχάνων. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Assoluto SA είναι ο επιχειρηματίας κ. Ζέκι Ανβερ και σύζυγος της κυρίας Παπαλεξοπούλου. Ο κ. Ανβερ μετά την ίδρυση της Assoluto SA προχώρησε στις δύο επόμενες κινήσεις: το 2000 εξαγόρασε το σήμα Artisti Italiani για την Ελλάδα, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε το σήμα για τη χρήση του διεθνώς.
Ο κ. Ζέκι Ανβερ έχει στην προσπάθειά του αυτή έναν πολύτιμο σύμμαχο: είναι η κυρία Λένα Παπαλεξοπούλου-Ανβερ, η οποία εισήλθε στην επιχείρηση ύστερα από μια μακρόχρονη πορεία σε πολυεθνικές επιχειρήσεις. Η κυρία Παπαλεξοπούλου, που θεωρεί τον εαυτό της «παιδί του marketing» έχει εκτός των άλλων δεκαετή σταδιοδρομία στον όμιλο της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ, στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ελλάδα καθώς επίσης και στον διεθνή οίκο Merrill Lynch. Σήμερα υλοποιεί με τον σύζυγό της το όνειρό της, που είναι το χτίσιμο των δικών της σημάτων.
Ο κ. Ανβερ και η κυρία Παπαλεξοπούλου δραστηριοποιούνται πλέον στην κατεύθυνση διαχείρισης και αξιοποίησης του σήματος Artisti Italiani παγκοσμίως. Προς το παρόν έχουν αναπτύξει ένα αξιόλογο δίκτυο λιανεμπορίου ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ στην Ελλάδα ενώ έχουν δημιουργήσει και το πρώτο Artisti Italiani Cafe στην Κηφισιά. «Στα άμεσα σχέδιά μας» εξηγεί η ίδια «εντάσσεται η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων, το licensing, το franchising και η γεωγραφική εξάπλωση των Artisti Italiani». Ας σημειωθεί ότι η Assoluto SA έχει αυτή τη στιγμή 11 καταστήματα με την επωνυμία Artisti Italiani στα πιο πολυσύχναστα σημεία της αγοράς: στην Ερμού, στο Κολωνάκι, στην Ομόνοια, στην Κηφισιά, στη Γλυφάδα, στο Αιγάλεω, στο Παλαιό Φάληρο, στην οδό Τσιμισκή της Θεσσαλονίκης, στην οδό Καλοκαιρινού του Ηρακλείου Κρήτης κ.α. Διαθέτει επίσης δύο shops in shop, στο Factory Outlet της οδού Πειραιώς και στο Smart Outlet της Λάρισας.
* Φιλόδοξο πρόγραμμα
Η δυναμική επανεμφάνιση του ονόματος Artisti Italiani στην ελληνική αγορά, η οποία στηρίζεται σε ένα εξαιρετικά φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, «μεταφράζεται» σε ραγδαία ανάπτυξη των οικονομικών αποτελεσμάτων της Assoluto SA. Μητρική επιχείρηση είναι η εταιρεία Concept SA, ο κύκλος εργασιών της οποίας αναμένεται να αυξηθεί από 21,3 εκατ. ευρώ (7,2 δισ. δρχ.) το 2001 σε 30 εκατ. ευρώ (10,2 δισ. δρχ.) το 2002. «Σύμφωνα με εκτιμήσεις μελετητικών οίκων, οι συνολικές πωλήσεις των αναγνωρίσιμων μαρκών ανέρχονται σε 590 εκατ. ευρώ» λέει η κυρία Παπαλεξοπούλου για να προσθέσει: «Τα τελευταία δύο χρόνια η φίρμα Artisti Italiani αύξησε το μερίδιό της στη ελληνική αγορά από 3,5% το 2001 σε 5% το 2002. Ο στόχος μας για το τρέχον έτος είναι να διαθέσουμε περίπου 350.000 τεμάχια στην εγχώρια αγορά, στόχος που δεν αποκλείεται να υπερκαλυφθεί».
* Οι λοιπές δραστηριότητες
Ξετυλίγοντας ωστόσο το νήμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των νέων αφεντικών των Artisti Italiani, ανακαλύπτει κανείς ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές. Ο κ. Ζέκι Ανβερ είναι επικεφαλής ενός ομίλου επιχειρήσεων που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της εταιρείας holding Concept SA. Στην πραγματικότητα η εταιρεία αυτή υλοποίησε όλο το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου, το οποίο τα τρία χρόνια απορρόφησε συνολικά κεφάλαια 11,5 εκατ. ευρώ (3,9 δισ. δρχ.)!!
Κάτω από την ομπρέλα της Concept SA βρίσκονται οι εταιρείες Assoluto SA (Artisti Italiani), Cool Brands (ενδύματα Maui & Sons) και Full Speed SA (υποδήματα 24 Hrs, Benetton, Pedro Mirales, Callahan και Venice). Στις εταιρείες Cool Brands και Full Speed η Concept έχει πλειοψηφική συμμετοχή. Αντιστοίχως, η Concept έχει μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Concept One SA, η οποία εμπορεύεται τα προϊόντα ΒΑΤΑ, Athletes World και sports One. Επίσης κάτω από την ομπρέλα της Concept υπάρχει και μια εταιρεία real estate, η οποία ελέγχει τα καταστήματα της Ερμού, της Κανάρη & Σόλωνος και της Πατησίων. Από το παραπάνω «χαρτοφυλάκιο εταιρειών» σημαντικές προσδοκίες έχουν επενδυθεί στην εταιρεία Cool Brands, η οποία παράγει τα σπορ ενδύματα Maui & Sons. Η εν λόγω εταιρεία, ούτε λίγο – ούτε πολύ, δραστηριοποιείται ήδη σε 24 χώρες!! Είναι δε αποκαλυπτικό ότι τα διεθνώς αναγνωρισμένα προϊόντα αυτής της επιχείρησης σχεδιάζονται στη Μεταμόρφωση Αττικής σε συνεργασία με την Maui & Sons στο Λος Αντζελες. Ψυχή μιας δεμένης ομάδας είναι ο 43χρονος Δημ. Ξανθάκος, γενικός διευθυντής της Cool Brands, ο οποίος στα πρόσωπα του κ. Ζέκι Ανβερ και της κυρίας Λένας Παπαλεξοπούλου έχει βρει τους καλύτερους συνεργάτες για τη διεθνή εξάπλωση του σήματος Maui & Sons. Τα προϊόντα αυτά έχουν – εκτός των άλλων – πολύ σημαντική παρουσία στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Ολλανδία ενώ ισχυροποιούνται τελευταίως και στις ΗΠΑ.
«Το 2002 είναι μια χρονιά κατά την οποία θα εργαστούμε σοβαρά στην κατεύθυνση του consolidation (συγχώνευση δραστηριοτήτων), γεγονός το οποίο θα συνδυαστεί με τον ευρύτερο στόχο επέκτασης του ομίλου μας» λέει η κυρία Παπαλεξοπούλου και προσθέτει: «Αυτό θα μας επιτρέψει το 2003 να εξυπηρετήσουμε δύο στόχους: την καλύτερη προετοιμασία για την κατάθεση αίτησης εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και αξιοποίηση του μεγάλου γεγονότος της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα».
