Σύμφωνα με στοιχεία της Facebook, η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης έχει περισσότερους από 83 εκατομμύρια ψεύτικους χρήστες. Μόλις πριν από δύο εβδομάδες, ο αριθμός υπολογιζόταν από τους υπευθύνους της εταιρείας στα 54 εκατομμύρια.

Ο αριθμός αντιστοιχεί στο 8,7% των συνολικών χρηστών της Facebook, οι οποίοι έχουν ανέλθει πλέον στα 955 εκατομμύρια και έχουν μετατρέψει τη συγκεκριμένη εταιρεία σε πραγματικό οικονομικό κολοσσό, όπως αποδεικνύει και η πρόσφατη είσοδός της στο χρηματιστήριο τον περασμένο Μάιο. Η εταιρεία έχει χωρίσει, μάλιστα, τους ψεύτικους χρήστες, τους οποίους έχει καταφέρει να εντοπίσει μέσω αυτόματων συστημάτων αλλά και μέσω αναφορών των ίδιων των χρηστών του Facebook, σε τρεις κατηγορίες.

Η πρώτη κατηγορία, και η μεγαλύτερη καθώς αντιστοιχεί στο 4,8% των συνολικών χρηστών, είναι εκείνη των «ακριβών αντιγράφων», λογαριασμών που διατηρούν οι χρήστες παράλληλα με τον βασικό λογαριασμό τους.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τους «χρήστες με λανθασμένη ταξινόμηση», χρήστες οι οποίοι έχουν δημιουργήσει λογαριασμούς για επιχειρήσεις, οργανισμούς ή μη ανθρώπινα όντα, όπως ζώα, η οποία αντιστοιχεί στο 2,4% των συνολικών χρηστών.

Η τρίτη, και τελευταία, κατηγορία., που αντιστοιχεί στο 1,5%, περιλαμβάνει «ανεπιθύμητους» χρήστες, όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται από τους υπευθύνους της εταιρείας καθώς πρόκειται για λογαριασμούς που έχουν δημιουργηθεί για να παρεμποδίζουν τη λειτουργία του Facebook, κατά παράβαση των όρων λειτουργίας της υπηρεσίας, στέλνοντας άχρηστα μαζικά μηνύματα στους χρήστες.

Η υπόθεση ξεκίνησε στα μέσα του περασμένου μήνα όταν σύμβουλος μάρκετινγκ προειδοποίησε πελάτες του που σκόπευαν πιθανώς να διαφημιστούν μέσω του Facebook να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς ο αριθμός των χρηστών δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα. Σε σχετική έρευνα που είχε γίνει είχαν βρεθεί πολλοί χρήστες με «ύποπτα» ονόματα στους λογαριασμούς τους και με χιλιάδες «like» στο ενεργητικό τους, οι οποίοι προέρχονταν κυρίως από τη Μέση Ανατολή και την Ασία., θέτοντας σε «κίνδυνο» την αξιοπιστία της εταιρείας προς τους διαφημιστές, από τους οποίους το Facebook συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.