Όλο και περισσότεροι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τη χρήση των σαρωτών σώματος στα αεροδρόμια, καθώς, όπως ισχυρίζονται, αυξάνουν τον κίνδυνο να προσβληθούμε από καρκίνο.

Σύμφωνα με το Βρετανό καθηγητή Ντέιβιντ Μπρένερ, επικεφαλής του κέντρου ραδιολογικών ερευνών στο νεοϋορκέζικο πανεπιστήμιο Κολούμπια, πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες για να εξακριβωθεί ο ακριβής κίνδυνος που κρύβουν οι συσκευές που σκανάρουν ολόκληρο το σώμα μας με ακτίνες Χ.
Οι σαρωτές αυτοί λειτουργούν με εικονική ανάλυση χιλιοστρομετρικών κυμάτων μεταφέροντας μια πολύ χαμηλή ποσότητα ακτινοβολίας στον άνθρωπο, αλλά επειδή η δέσμη τους επικεντρώνεται στο δέρμα -ένα από τα πιο ευαίσθητα όργανα του ανθρωπίνου σώματος- η δόση αυτή ίσως να είναι έως και 20 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που υπολογιζόταν αρχικά.
«Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από τα ολόσωμα σκάνερ των αεροδρομίων είναι ένας κοινός τύπος καρκίνου του δέρματος, που λέγεται βασικοκυτταρικό καρκίνωμα», τονίζει ο δρ. Μπρένερ, προσθέτοντας πως η μορφή αυτή του καρκίνου εμφανίζεται συνήθως στο κεφάλι και στο λαιμό ατόμων ηλικίας 50 ως 70 ετών κι είναι ιάσιμη, αν διαγνωσθεί εγκαίρως.
«Επειδή είναι αδύνατον να κρύψει κάποιος εκρηκτικά ή όπλα σε αυτά τα σημεία του σώματος, προτείνω να εξαιρεθούν από τη διαδικασία της σάρωσης», καταλήγει ο βρετανός επιστήμονας.
Ωστόσο, η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Civil Αviation Αuthority-CΑΑ) υποστηρίζει ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε όλα τα βρετανικά αεροδρόμια είναι απολύτως ασφαλής και αναφέρει ότι ένας άνθρωπος πρέπει να περάσει σχεδόν… 5.000 φορές από έναν σαρωτή αεροδρομίου για να εισπράξει ακτινοβολία ίση με αυτήν μιας απλής ακτινογραφίας θώρακος.
Πρόσφατα εγκαταστάθηκαν ολόσωμα σκάνερ στα αεροδρόμια Χίθροου και Γκάτγουικ του Λονδίνου και στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ, για τα οποία η CΑΑ αναφέρει ότι έχουν περάσει όλες τις εξετάσεις ασφαλείας και ότι τηρούν τις προδιαγραφές της Υπηρεσίας Προστασίας της Υγείας (Ηealth Ρrotection Αgency)
.