Μπορεί μια χώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης να αντιστρέψει το κλίμα δυσθυμίας και κατήφειας στο εσωτερικό και ταυτόχρονα να διαλύσει την προς αυτήν καχυποψία και να επανακτήσει τη φήμη της στο εξωτερικό; Βεβαίως και μπορεί, με δημιουργικές και εξωστρεφείς εκδηλώσεις όπως ο διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας Global MBA Trophy, ο οποίος διεξήχθη για 9η φορά στη χώρα μας με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας να εξασφαλίζει μάλιστα μια σπουδαία διάκριση.
Τον αγώνα, που διεξήχθη στις 26 και 27 Απριλίου με σκάφη της κατηγορίας Platu25 ανοικτά του Φαληρικού όρμου, συνδιοργάνωσαν το Πανεπιστήμιο LBS (London Business School) και ο Ιστιοπλοϊκός Ομιλος Πειραιώς. Η Ιστιοπλοϊκή Ομάδα των αποφοίτων του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΜΒΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών έλαβε μέρος συνεργαζόμενη με πλήρωμα του γαλλικού Πανεπιστημίου INSEAD και κατάφερε να πάρει την 3η θέση.
Το 6μελές πλήρωμα του ελληνο-γαλλικού σκάφους απαρτιζόταν από τον Σπύρο Παπαντωνίου και τη Σόκο Σουζούκι (εκπροσώπους του INSEAD), τη Δέσποινα Μουζάκη και τους Ανδρέα Παπαευαγγέλου, Δώρα Κάσσα και Σέργιο Δημητριάδη (εκπροσώπους του ΜΒΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών).
Μεταξύ των πληρωμάτων διαγωνίστηκαν απόφοιτοι ΜΒΑ σημαντικών πανεπιστημίων, όπως των βρετανικών LBS και Warwick Business School, του ολλανδικού Rotterdam School of Management, του αμερικανικού Kellogg/WHU (Chicago Executive MBA Business School) και του ισπανικού Instituto de Empresa. Στον αγώνα την πρώτη θέση κατέλαβε το πλήρωμα του LBS και τη δεύτερη το πλήρωμα του Kellogg/WHU.
Στην τελετή απονομής, που έγινε στον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο Πειραιώς, αίσθηση δημιούργησε η ομιλία του διάσημου Brand Strategist Πίτερ Οικονομίδη. Ο διαπρεπής ελληνοαμερικανός επιστήμονας και ιδρυτής της εταιρείας Felix BNI, ο οποίος επί τη ευκαιρία ανακοίνωσε την απόφασή του να εγκατασταθεί μονίμως στην Ελλάδα, μίλησε για τη «σημασία του να διατηρεί κανείς στις μέρες μας όραμα, στόχους και δημιουργική διάθεση».
Αναλύοντας την ιδέα του «Rebranding Greece» ο Πίτερ Οικονομίδης αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη σημασία της καλής διαφήμισης για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που έχει δημιουργηθεί για μια χώρα σε διεθνές επίπεδο. «Υπάρχουν σαφείς τρόποι και συγκεκριμένες μέθοδοι για να προωθήσει μια χώρα την εικόνα που πραγματικά επιθυμεί να έχουν οι υπόλοιπες χώρες γι’ αυτή», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονομίδης.