Σε χώρες της Αφρικής ετοιμάζεται να επεκταθεί η εταιρεία διαχείρισης έργων υποδομών SALFO, η οποία δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Οπως αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ιωάννης Φωτεινός, η SALFO εξετάζει σοβαρά να επεκτείνει την παρουσία της σε χώρες όπως η Κένυα, το Σουδάν, η Ζάμπια και η Αιθιοπία, οι οποίες προγραμματίζουν την ανάπτυξη υποδομών μεγάλης κλίμακας.
Ηδη η SALFO έχει συμμετάσχει ως τεχνικός σύμβουλος –και περιμένει τα αποτελέσματα –σε διαγωνισμούς για την ανάπτυξη υποδομών στην Κένυα, η οποία διανύει φάση ραγδαίας ανάπτυξης. Οπως αναφέρει ο κ. Φωτεινός, «ο 21ος αιώνας θα είναι ο αιώνας της Αφρικής, η οποία έχει σημαντικούς φυσικούς πόρους και ήδη προσελκύει διεθνείς επενδυτές».
Είχε προηγηθεί πολυετής ζύμωση στις αγορές της Μέσης Ανατολής, όπου η SALFO έχει εμπλακεί σε σημαντικά σχέδια υποδομών σε Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Αμπου Ντάμπι. Στο Κατάρ έχει αναλάβει υπηρεσίες διαχείρισης έργου για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 30 αυτοκινητοδρόμων της χώρας, μήκους 550 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού άνω των 15 δισ. ευρώ.
Σε έργα δισ. ευρώ


Επίσης έχει υπογράψει δύο συμβάσεις ως σύμβουλος διαχείρισης με τον Οργανισμό Ανάπτυξης του Νέου Αερολιμένα της Ντόχα, οι οποίες αποτελούν επέκταση προηγούμενης σύμβασης για τη διαχείριση και επίβλεψη της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ras Abu Abboud. Οι εν λόγω συμβάσεις περιλαμβάνουν την επίβλεψη τόσο της διαμόρφωσης τοπίου και της παραγωγής και εγκατάστασης των στύλων οδοφωτισμού και σημαιών όσο και την επίβλεψη της διαμόρφωσης τοπίου του παραλιακού μετώπου, των ποδηλατοδρόμων, των σταθμών λεωφορείων και των σκιάστρων των χώρων στάθμευσης του αεροδρομίου. Ο προϋπολογισμός των έργων αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ. Ακόμη έχει παρουσία στο Αμπου Ντάμπι, όπου παρέχει υπηρεσίες συμβούλου στο εμιράτο για την εκπόνηση των κυκλοφοριακών μελετών, των μελετών έργων και την επίβλεψη κατασκευής κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει γραφείο και στη Βαγδάτη.
Παράλληλα η SALFO έχει ισχυρή παρουσία στη Σαουδική Αραβία, μια αγορά που είχε πρωτοανοίξει για τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες από το γραφείο του αείμνηστου έλληνα μηχανικού Κωνσταντίνου Δοξιάδη, ο οποίος είχε εκπονήσει το ρυθμιστικό σχέδιο της πρωτεύουσας Ριάντ. Συγκεκριμένα η εταιρεία έχει αναλάβει την αναθεώρηση και βελτιστοποίηση των μελετών του Ριάντ για τον σχεδιασμό του νέου συγκοινωνιακού δικτύου λεωφορείων ταχείας κυκλοφορίας. Επίσης της ανατέθηκε η εκπόνηση των μελετών (από τον αρχικό σχεδιασμό ως τη δημοπράτηση) για την κατασκευή των υποδομών της βιομηχανικής πόλης Τζαζάν στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η SALFO έχει αναλάβει ακόμη την υποστήριξη της σαουδαραβικής εταιρείας σιδηροδρόμων (SAR) για τις μελέτες του νέου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων, μήκους 2.750 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού άνω των 30 δισ. ευρώ, που αποτελεί και το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο υπό κατασκευή στον κόσμο.
Οπως αναφέρει ο κ. Φωτεινός, η επιλογή της εξωστρέφειας έγινε μετά το 2004, έπειτα από αρκετό προβληματισμό για το μέλλον της ελληνικής αγοράς. Η επιλογή για τη Μέση Ανατολή ήλθε γρήγορα, αφού επρόκειτο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στον κόσμο.
Η ώρα της Μαύρης Ηπείρου


Η SALFO, η οποία ιδρύθηκε το 1994 από τον κ. Φωτεινό και τον κ. Γιώργο Σαλπέα, συσσώρευσε τεχνογνωσία, συνεργαζόμενη με ξένα γραφεία, ως τεχνικός σύμβουλος στην επίβλεψη της κατασκευής της Εγνατίας οδού και των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο κ. Φωτεινός θεωρεί ότι, παρ’ όλο που χάθηκε πολύτιμος χρόνος, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έχουν μέλλον αν διεκδικήσουν μερίδιο στις διεθνείς αγορές. Μάλιστα, πιστεύει ότι η Αφρική αποτελεί προνομιακή ζώνη, φτάνει όλα να γίνουν με τη δέουσα σοβαρότητα, ενώ υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης των διπλωματικών αποστολών της Ελλάδας στη Μαύρη Ηπειρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ