Συναγερμός για τον Αποφι
Ο 99942 Αποφις είναι ένας αστεροειδής που προβλέπεται να πλησιάσει επικίνδυνα τη Γη στις 13 Απριλίου του 2029. Οι αρχικοί φόβοι ωστόσο ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα σύγκρουσης του αστεροειδούς με τον πλανήτη μας ή με τη Σελήνη έχουν αποσοβηθεί. Παρ΄ όλα αυτά ο κίνδυνος δεν απομακρύνεται οριστικά. Ρώσοι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης διατείνονται ότι, αν ο Αποφις περάσει μέσα από μια «βαρυτική κλειδαρότρυπα» επηρεαζόμενη από τις βαρυτικές δυνάμεις της Γης, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο να αλλάξει ελαφρώς η πορεία του, πράγμα που θα τον οδηγήσει σε τροχιά σύγκρουσης με τον πλανήτη μας μερικά χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 2036. Επιστήμονες της ΝΑSΑ, από την άλλη πλευρά, σπεύδουν να μας καθησυχάσουν. «Οι πιθανότητες σύγκρουσης με τον Αποφι είναι απειροελάχιστες» σημειώνει ο Ντ. Γίομανς, αρμόδιος επικεφαλής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος, «συγκεκριμένα μία στις 250.000».

Αφήστε στο σκοτάδι τον… Βαν Γκογκ

Μια πολύπλοκη χημική αντίδραση, που ξεκινά από την επίδραση της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας, ευθύνεται για τη χρωματική αλλοίωση μερικών από τους πίνακες του διάσημου ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ, στους οποίους τα φωτεινά κίτρινα γίνονται σιγά-σιγά καφέ. Μια ομάδα ιταλών, ολλανδών, βέλγων και γάλλων επιστημόνων συνιστούν στα μουσεία και τους συλλέκτες να προστατεύσουν τους πίνακες, όσο είναι δυνατόν, από το φως του ήλιου. Η ανακάλυψη αποτελεί το πρώτο βήμα για να σταματήσει η αργή και ύπουλη φθορά των έργων του μεγάλου ολλανδού καλλιτέχνη. Οι ερευνητές εντόπισαν το πρόβλημα χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους, μεταξύ άλλων τις ισχυρές ακτίνες Χ που παράγονται στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Σύγχροτρου, στην Γκρενόμπλ της Γαλλίας.

Οι φυτικές ίνες προσφέρουν ζωή

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με περισσότερες φυτικές ίνες και πιθανότατα θα εξασφαλίσετε περισσότερα χρόνια ζωής. Αυτό είναι το μήνυμα της μεγαλύτερης μελέτης που έχει διεξαχθεί ως σήμερα σχετικά με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες και τη σύνδεσή τους με τη μείωση του κινδύνου θανάτου. Οπως προέκυψε από τη μελέτη αυτή που διεξήχθη από ειδικούς του Εθνικού Ινστιτούτου για τον Καρκίνο των ΗΠΑ, οι φυτικές ίνες μειώνουν τη θνησιμότητα που οφείλεται όχι μόνο στις καρδιοπάθειες αλλά και σε μεταδοτικές και αναπνευστικές νόσους ως και 22%. Ενα σημαντικό εύρημα της μελέτης ήταν επίσης ότι το μεγαλύτερο όφελος για τον οργανισμό «κρύβεται» στις φυτικές ίνες των δημητριακών. Οι φυτικές ίνες φάνηκε ότι προσφέρουν τα μεγαλύτερα οφέλη σε ό,τι αφορά την πρόληψη του θανάτου εξαιτίας διαβήτη και καρδιοπαθειώνμελέτες έχουν δείξει ότι βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης, αρτηριακής πίεσης και σακχάρου του αίματος ενώ «πολεμούν» και τις φλεγμονές.

Ενισχύει τη χημειοθεραπεία το κόκκινο κρασί

Αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι το κόκκινο κρασί ενισχύει και μάλιστα σημαντικά τη δράση της χημειοθεραπείας σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού.

Επιστήμονες του Clevelald Clinic στο Οχάιο διαπίστωσαν ότι η αντιοξειδωτική ουσία ρεσβερατρόλη που υπάρχει στο κρασί μπορεί να διπλασιάζει την επίδραση της ραπαμυκίνης. Το συγκεκριμένο φάρμακο έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να καθυστερεί ή να εμποδίζει την ανάπτυξη των όγκων και σε ορισμένες περιπτώσεις να τους συρρικνώνει. Τα καρκινικά κύτταρα όμως συχνά αναπτύσσουν αντίσταση στη ραπαμυκίνη. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν εργαστηριακά πειράματα στα οποία διαπίστωσαν ότι το κοκτέιλ ραπαμυκίνης και ρεσβερατρόλης είχε διπλάσια αποτελεσματικότητα στην εξόντωση των καρκινικών κυττάρων από ό,τι η ραπαμυκίνη μόνη της. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ένα-δύο ποτήρια κόκκινο κρασί ημερησίως περιέχουν τις απαραίτητες ποσότητες ρεσβερατρόλης που μπορούν να δράσουν παράλληλα με τη χημειοθεραπεία.

Βιονική… τηλεπάθεια

Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά προσθετικά μέλη που θεωρούνται hitech.

Κανένα όμως δεν είναι τόσο προηγμένο όσο αυτό που φοράει ο Τζέσι Σάλιβαν. Και αυτό διότι το προσθετικό χέρι του κ. Σάλιβαν είναι τόσο «έξυπνο» ώστε κινείται με τη σκέψη! Οι ειδικοί που τοποθέτησαν στον κ. Σάλιβαν το προσθετικό άκρο επέτυχαν να το κάνουν να ελέγχεται με τη σκέψη ενώνοντας τα νεύρα του ακρωτηριασμένου μέλους του με τους μυς στο στέρνο του. Το καινούργιο προσθετικό χέρι προσφέρει επίσης στον ασθενή μεγαλύτερο εύρος κινήσεων από ό,τι ήταν δυνατόν ως σήμερα. Οταν ο κ. Σάλιβαν σκέπτεται να κινήσει τους μυς του στέρνου του, τα σήματα που αποστέλλονται «συλλαμβάνονται» από τα νεύρα που ήταν κάποτε συνδεδεμένα με το χέρι και μεταφράζονται σε κίνηση μέσω ενός υπολογιστή ο οποίος και μεταφέρει τις πληροφορίες στο προσθετικό μέλος.

«Μαλακό» καπό για…ανώδυνο τροχαίο

Βρετανοί ερευνητές ανέπτυξαν ένα σύστημα το οποίο, όπως υποστηρίζουν, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο να περιορίζονται οι επιπτώσεις ενός τροχαίου ατυχήματος και ειδικότερα να προστατεύεται η ζωή πεζών και μοτοσικλετιστών που πέφτει πάνω τους αυτοκίνητο. Ειδικοί του Πανεπιστημίου Αnglia Ruskin χρησιμοποίησαν μια νέα μέθοδο και δημιούργησαν το εικονιζόμενο καπό αυτοκινήτου το οποίο, όταν εμπλέκεται σε μια σύγκρουση, υποχωρεί ώστε να απορροφά μέρος της ενέργειας που παράγεται κατά τη σύγκρουση. «Κατά την πρόσκρουση ο πεζός ασκεί δύναμη πάνω στο καπό. Αν λοιπόν η κινητική ενέργεια της πρόσκρουσης δεν απορροφηθεί, το καπό με τη σειρά του θα ασκήσει δύναμη αντίστοιχη με αυτή που δέχτηκε, γεγονός που προκαλεί τελικά τους τραυματισμούς» εξήγησε ο καθηγητής Χασάν Σιρβάνι, μέλος της ερευνητικής ομάδας που υποστηρίζει ότι ήδη μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία έχει δείξει ενδιαφέρον για το «μαλακό» καπό.