Ηθελα να ήξερα τίνος ιδέα ήταν να συμπεριλάβει στην πρόσφατη μελέτη του ΚΕΠΕ για τις ξένες επενδύσεις την έναρξη των πτήσεων της Ryanair στην Ελλάδα.
Πώς αποδεικνύεται ότι πρόκειται για επένδυση 210 εκατ. ευρώ; Από πού προκύπτει αυτό το ποσό; Και γιατί οι συντάκτες της έκθεσης δεν έγραψαν για την αύξηση των πτήσεων και άλλων αεροπορικών εταιρειών;
Γιατί έλειπαν οι Airfrance, Emirates, Easyjet, Pegasus, Ukraine International Airlines, SAS, LOT, Vueling, Transavia, Alitalia, Brussels Airlines ή η Singapore, που έβαλαν νέες ή επανέφεραν πτήσεις από και προς την Αθήνα;
Απάντηση δεν υπάρχει. Πρόκειται για κοροϊδία, που δεν τιμά ούτε το ΚΕΠΕ ούτε το υπουργείο Ανάπτυξης.
Η «αβάντα» της Ryanair προκαλεί όλες τις αεροπορικές εταιρείες που «έκαιγαν» χρήμα στην Αθήνα τη μνημονιακή περίοδο και προσβάλλει τα στελέχη των ξένων αερογραμμών στην Ελλάδα που έδωσαν αγώνα με τα δύσπιστα «κεντρικά» για να κρατηθούν οι πτήσεις στη χώρα μας.
Την περίοδο που η χώρα κρεμόταν από μία κλωστή, ο επικεφαλής της Ryanair έβγαινε στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, καλώντας την Ελλάδα να επιστρέψει στην δραχμή, γιατί θα ήταν καλό για τις δουλειές της.
Και στη συνέχεια, όταν η Ελλάδα έμεινε στο ευρώ, έστελνε τα στελέχη της Ryanair κάθε τρεις και λίγο στην Αθήνα απαιτώντας γη και ύδωρ.
Εν τούτοις, η επένδυση της Ryanair θα αποτιμηθεί στο τέλος της θερινής σεζόν, όπου θα μετρηθεί εάν όντως τόνωσε τη ζήτηση, μετέφερε επιπρόσθετους επιβάτες και δημιούργησε άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας ή απλά πήρε μερίδιο από την «πίτα» των άλλων αερογραμμών.
Το να λέει το ΚΕΠΕ και το υπουργείο Ανάπτυξης ότι η εταιρεία έκανε επένδυση 210 εκατ. ευρώ -διότι τόσο αποτιμώνται τα αεροσκάφη που σταθμεύουν στην Ελλάδα- είναι ακατανόητο. Εάν τα πράγματα δεν πάνε καλά για τη Ryanair, θα πάρει τα Boeing της και θα φύγει. Τότε τι θα πει το ΚΕΠΕ; Ό,τι έφυγε μία επένδυση 210 εκατ. ευρώ;
Κάθε έλευση αεροπορικής εταιρείας και κάθε τόνωση του ανταγωνισμού είναι καλοδεχούμενη για τους έλληνες καταναλωτές. Όμως, ας μην κοροϊδευόμαστε. Ειδικά λίγες μέρες πριν από τις εκλογές.