Πρωτόκολλο συνεργασίας για την ανάπτυξη του ευρωπαΐκού εμπορίου των κέντρων των πόλεων υπέγραψε στην Ρώμη η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) με την Confcommercio. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 12, 13 και 14 Σεπτεμβρίου 2013 μεταξύ του προέδρου της κ. Carlo Sangalli και αντιπροσωπείας της ΕΣΕΕ με επικεφαλής τον πρόεδρό της κ. Βασίλη Κορκίδη.
Η ΕΣΕΕ υπέγραψε το Πρωτόκολλο συνεργασίας για λογαριασμό της Ελλάδας με την Ιταλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, ενώ θα ακολουθήσουν η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Πολωνία για την ανάπτυξη του εμπορίου στα κέντρα των Ευρωπαϊκών πόλεων στα πλαίσια της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020.
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ είναι ανάγκη να δημιουργηθεί εντός πόλεων «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» – ΑΚΕ. Όπως είπε «οι χώρες της Ν. Ευρώπης διαθέτουν το ακαταμάχητο πλεονέκτημα του καλού καιρού και της διαρκούς ηλιοφάνειας. Αυτό καθιστά αναγκαία την αξιοποίηση των παραδοσιακών εμπορικών δρόμων –οι οποίοι σε πολλές πόλεις βρίσκονται κοντά σε σημαντικά μνημεία και τουριστικά αξιοθέατα ή συνιστούν και οι ίδιοι αξιοθέατα –σε μια κατεύθυνση συγκρότησης ενιαίων και αναβαθμισμένων αγορών. Σε αυτό το πλαίσιο η εν λόγω δράση αφορά στην οργανωμένη και συστηματική ανάδειξη και προβολή των εμπορικών κέντρων των πόλεων που θα υλοποιείται και θα συντονίζεται από την εκάστοτε εμπορική τοπική ένωση εμπορικό σύλλογο με τη συμμετοχή της οικείας επιχειρηματικότητας».

Κύριος στόχος της συγκεκριμένης πρότασης είναι «η τόνωση της αγοράς των εμπορικών κέντρων των πόλεων, η αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους καθώς και η επανεδραίωσή τους ως ελκυστικών εμπορικών προορισμών για αγορές, διασκέδαση και κέρδος με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών της οικονομικής κρίσης.
Η δημιουργία «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου» (City Trade – Open Malls) έχει ως στόχο να αναδεικνύει τα εμπορικά κέντρα των πόλεων αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις της ευρύτερης εμπορικής περιοχής σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών. Ενδεικτικές ενέργειες θα μπορούσαν να είναι οι ακόλουθες:
– Ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογράφησης των ανοικτών κέντρων εμπορίου σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών.
– Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ π.χ. Ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι, κλπ).
– Οργανωμένη και συστηματική προώθηση / προβολή / επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση.
– Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία με πολιτιστικό / κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (π.χ. street events, social events)».