Οικονομικά εισιτήρια για νέους και ανέργους, καθαρά τραίνα, σύγχρονη διαδικτυακή πλατφόρμα, συνδυασμένη μεταφορά με ταξί σε ένα εισιτήριο και web ticketing μέσω κινητού προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η σιδηροδρομική εταιρία, η οποία βαίνει προς αποκρατικοποίηση, έχει επιτύχει την εξυγίανσή της και πλέον στοχεύει στην αναπτυξιακή της πολιτική, προκειμένου να καταγράψει ακόμη καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.

Μάλιστα, στο πρώτο δίμηνο του 2012, τα οποίο ήταν το χειρότερο για τις Μεταφορές εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατάφερε να επιτύχει οριακή κερδοφορία, ύψους 142.000 ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στην στροφή των Ελλήνων στον σιδηρόδρομο. Ωστόσο, όπως σημείωσε η διοίκηση της εταιρίας, αυτή η εξέλιξη ήταν καρπός μίας εξαιρετικά δύσκολης διαδικασίας.

«Ολοκληρώνεται ένα νέος σημαντικός κύκλος, ο οποίος ήταν δύσκολος και καθόλου ευχάριστος. Το πρώτο Μνημόνιο είχε την απαίτηση για εξυγίανση της εταιρίας, η οποία έμοιαζε με δύσκολο στόχο. Όμως, υλοποιήσαμε το σχέδιο και σε ιδιαίτερα φορτισμένες συνθήκες» είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος.

«Μετατάχθηκαν οι μισοί υπάλληλοι της εταιρίας και οδηγηθήκαμε σε αύξηση κομίστρων, μείωση επιδομάτων, δρομολογίων και κόστους, τα οποία ήταν απαραίτητα για να πιάσουμε τον στόχο, δηλαδή, κέρδη στο τέταρτο τρίμηνο του 2011, όπως και έγινε» τόνισε, αναφερόμενος στο αποτέλεσμα των κερδών ύψους 2,5 εκατ. ευρώ που παρουσίασε η εταιρία τον Δεκέμβριο. Μάλιστα, από το καλοκαίρι η αύξηση της επιβατικής κίνησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης έχει φτάσει το 38%, με άνοδο των εσόδων κατά 20%.

«Οι αναπτυξιακές δράσεις αποδίδουν καρπούς, όμως το επίπεδο της παρεχόμενης υπηρεσίας παρέμεινε στάσιμο»
παρατήρησε και επισήμανε ότι στον Β’ κύκλο, που ξεκινά η εταιρία, στόχος είναι η βελτίωση των οικονομικών και των υπηρεσιών και η εισαγωγή κοινωνικής πολιτικής.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση της νέας διαδικτυακής πλατφόρμας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τόνισε ότι ήδη 15 εκατ. από συνολικά έσοδα 85 εκατ. ευρώ οφείλονται στις on line πωλήσεις εισιτηρίων.

Μάλιστα, η εταιρία θα «δανειστεί» στοιχεία αεροπορικού μοντέλου, δρομολογώντας mobile ticketing, πρόγραμμα miles & bonus για τακτικούς επιβάτες, 24ωρο κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης και αναβάθμιση του σήματος κινητής τηλεφωνίας για χρήση του διαδικτύου, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Με την νέα ιστοσελίδα της εταιρίας, η οποία έχει δημιουργηθεί εκ των ενόντων χωρίς κόστος, κάθε πελάτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει το δικό του προφίλ και θα συγκεντρώνει bonus, ανάλογα με την χρήση που κάνει. Μάλιστα, μέσω κινητής εφαρμογής, θα καταργηθεί το χάρτινο εισιτήριο και η ακύρωσή του θα γίνεται με την επίδειξη του κινητού και την ηλεκτρονική σάρωση του barcode από τους ελεγκτές της εταιρίας.

Επιχείρηση «καθαρά τρένα»
Παράλληλα, η εταιρία θα ξεκινήσει την επιχείρηση «καθαρά τραίνα», με πέντε κατευθύνσεις, όπως:

– Ο καθαρισμός των συρμών από τα γκραφίτι

– Η αύξηση της επίβλεψης του τροχαίου υλικού

– Η καλύτερη φύλαξη των τρένων

– Μία καμπάνια με επικεφαλής τον ηθοποιό, Ρένο Χαραλαμπίδη, ο οποίος αφιλοκερδώς θα περάσει το μήνυμα ότι τα καθαρά τραίνα είναι πολιτισμός

– Μία εκδήλωση στην Νερατζιώτισσα, όπου θα κληθούν νέοι καλλιτέχνες του γκράφιτι να βάψουν ένα τρένο.

Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, η συγκεκριμένη εκδήλωση προγραμματίζεται να επαναλαμβάνεται κάθε μήνα, προκειμένου πάντα να υπάρχει ένα νέο Τρενο-Γκραφίτι. «Θέλουμε να δώσουμε μία δημιουργική διέξοδο σε αυτά τα παιδιά, όμως θα ήμαστε πολύ αυστηροί σε περιπτώσεις βανδαλισμού των τρένων» είπε.

Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ
Η εταιρία ήρθε σε συμφωνία με την EUROTAXI της Θεσσαλονίκης για την πιλοτική λειτουργία ενός προγράμματος συνδυασμένης μεταφοράς πόρτα – πόρτα, με το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί μαζί με το εισιτήριο να μισθώσει ταξί σε προνομιακή τιμή.

Ο επιβάτης θα έχει επιλογή για ταξί και θα χρεώνεται με βάση ειδικές τιμές που έχει ετοιμάσει η εταιρία ταξί, η οποία έχει χωρίσει την Θεσσαλονίκη σε οκτώ διαφορετικές ζώνες τιμολόγησης.

Για το προκαθορισμένο ραντεβού με το «Τραινο-ταξί» ο χρήστης της υπηρεσίας δεν θα πληρώνει 5,2 ευρώ, δηλαδή το συνολικό κόστος του ραντεβού (3 ευρώ), της μίσθωσης από σταθμό (1 ευρώ) και την πτώση σημαίας (1,2 ευρώ), αλλά μόνο το κόστος της χιλιομετρικής απόστασης. Για παράδειγμα, για μία διαδρομή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις Σαράντα Εκκλησίες, ο επιβάτης θα χρεώνεται με 5,5 ευρώ.

Η ηλεκτροκίνηση θα αυξήσει τα έσοδα
Η εταιρία αναμένει την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα- Τιθορέα (προσωρινή στο τμήμα Αθήνα – Μενίδι), καθώς υπολογίζει ότι θα επιτύχει ετήσια αύξηση εσόδων κατά 18,5 εκατ. ευρώ -τα μισά από την μείωση της χρήσης καυσίμων και τα άλλα μισά από την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των κλοπών καλωδίων χαλκού από το εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, η εταιρία έχει επιβαρυνθεί με 5 εκατ. ευρώ από επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων που προκαλεί η διάλυση της σιδηροδρομικής υποδομής. Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά την καλύτερη συνεργασία της ΕΛΑΣ και της Δικαιοσύνης για την αντιμετώπιση των κλοπών.

Οι καθυστερήσεις αυξάνουν θεαματικά τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (5.28′) και η εταιρία εκτιμά ότι με την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Μενίδι – Τιθορέα θα εξοικονομήσει περίπου 30 λεπτά , ενώ θα αναβαθμιστεί και ο προαστιακός της Αττικής, αφού θα συνδέεται απ’ ευθείας το αεροδρόμιο και με την Χαλκίδα.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ελπίζει ότι στο τέλος του 2014, όταν θα έχει παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το νέο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί στις 4.15′, ενώ όταν παραδοθεί και το υπόλοιπο κομμάτι της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (Λιανοκλάδι – Δομοκός), η διαδρομή θα διαρκεί λιγότερο από 3,5 ώρες.

Παράλληλα, η εταιρία βρίσκεται σε συνεννόηση με την ΓΑΙΑΟΣΕ για την δημιουργία ενός πάρκινγκ στην Οινόη, με στόχο να αφήνουν οι επιβάτες τα αυτοκίνητά του, προκειμένου να ταξιδεύουν με το τραίνο για το αεροδρόμιο με πολύ λιγότερα έξοδα.

Επίσης, η εταιρία δρομολογεί την βελτίωση του σήματος της κινητής τηλεφωνίας σε επιλεγμένους συρμούς για να δοθεί η δυνατότητα συνεχούς χρήσης ίντερνετ.

Φτηνά εισιτήρια για νέους και ανέργους
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραψε συμφωνία με την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς για την προσφορά 3.000 εισιτηρίων Β’ θέσης κάθε μήνα, αξίας μόλις 12 ευρώ, σε νέους 13 – 30 ετών, μέσα από την Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων. Η δράση θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου και θα αφορά στα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και Αθήνα – Καλαμπάκα.

Παράλληλα, προσεχώς θα ξεκινήσει αντίστοιχο πρόγραμμα για ανέργους, κατόχους κάρτας ΟΑΕΔ, με παρόμοια προνόμια και εισιτήρια των 12 ευρώ.

«Δεν πάμε να κάνουμε TGV, αλλά εστιάζουμε σε ένα καθαρό, αξιόπιστο και οικονομικό τραίνο» τόνισε ο κ. Ζηλιασκόπουλος και εξήρε την υπεύθυνη στάση των εργαζομένων της εταιρίας, ελπίζοντας ότι θα επιδείξουν παρόμοια συμπεριφορά ανάλογη της περυσινής, εν όψει της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Αναφορικά με την εισιτηριοδιαφυγή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει ότι οι στοχευμένοι έλεγχοι κυρίως τον προαστιακό έχουν αποδώσει.

Σχετικά με τα εμπορευματικό δρομολόγια, ο κ. Ζηλιασκόπουλος τόνισε ότι από τον Αύγουστο, όταν ξεκίνησε η δραστηριοποίηση της εταιρίας από το Θριάσιο, από ένα έως δύο τρένα την εβδομάδα, πλέον δρομολογεί ένα με δύο την ημέρα.

Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει πρόγραμμα «Shuttle logistics», με δύο τραίνα που θα αναχωρούν το βράδυ από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη και, σε συνεργασία με φορτηγά, θα παραδίδονται φορτία σε μικρούς πελάτες πόρτα – πόρτα, με διαμεταφορά, φέρνοντας στην Ελλάδα μία υπηρεσία που δεν προσφέρεται μέχρι στιγμής.

Επίσης, ο κ. Ζηλιασκόπουλος ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν και τα δρομολόγια προς την Φλώρινα, που είχαν διακοπεί πριν από έναν χρόνο. Επίσης, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόθεση αύξησης της τιμής των εισιτηρίων των δρομολογίων της εταιρίας.

Ακόμη, σημείωσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν χρειάζεται πια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και το μόνο που απομένει είναι να εγκριθεί ο φάκελός της από την Ευρωπαϊκή Ένωση.