Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
—————————-

Δύσκολα ξεχνιέται

Ατμοσφαιρικό, ανορθόδοξο αλλά και πολύ σκληρό γουέστερν, το «Slow West» (ΗΠΑ, 2015) του Τζον Μακλίν είναι η ταινία που πραγματικά σε ξαφνιάζει ανάμεσα στις πολλές αυτής της εβδομάδας. Στην Αμερική του 19ου αιώνα, τη Νέα Χώρα με τις μεγάλες προσδοκίες, ένας νεαρός σκωτσέζος αριστοκράτης (Κόντι Σμιθ-Μακ Φι) αναζητεί τον έρωτα της ζωής του (Κάρεν Πιστόριους). Ο καλοπροαίρετος, αγνός μικρός αντιμετωπίζει την Αμερική ως «γη της ελπίδας και της καλής θέλησης» προσπαθώντας να παραβλέψει τον κυνισμό και την απουσία κάθε ανθρώπινης αξίας που επικρατεί στο περιβάλλον. Σύντομα όμως θα βυθιστεί σε καταστάσεις που τον υπερβαίνουν, θα γίνει κομμάτι ενός άκαρδου κόσμου όπου η ζωή δεν έχει καμία αξία. Η σχέση του με έναν σιωπηλό τυχοδιώκτη πιστολέρο (ένας Μάικλ Φασμπέντερ στα ίχνη του Κλιντ Ιστγουντ της σπαγκέτι τριλογίας του Σέρτζιο Λεόνε) ο οποίος τον βοηθά να επιβιώσει είναι η ραχοκοκαλιά αυτής της ποιητικής τελικά ταινίας που σε αφήνει «γεμάτο» χάρη στη θαυμάσια αίσθηση του τοπίου που βγαίνει από τη φωτογραφία του Ρόμπι Ράιαν, την «γκρινιάρικη» μουσική του Τζεντ Κουρζέλ και τους εξαιρετικούς δεύτερους ρόλους, στους οποίους ξεχωρίζουν ο Μπεν Μέντελσον (αδίστακτος κυνηγός επικηρυγμένων) και ο Καλάινι Κουέιπο (ένας Ινδιάνος). Συνιστώ με όλη μου την καρδιά αυτό το θανάσιμα γοητευτικό ταξίδι περιπλάνησης στην Αγρια Δύση αλλοτινών εποχών που, ενώ ενίοτε θυμίζει τον «Νεκρό» του Τζιμ Τζάρμους, κατορθώνει να αποκτήσει τη δική του, στιβαρή ταυτότητα.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΒΟΞ –
ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΝΕΣΙΣ – CINE ΠΑΛΛΗΝΗ –
CINE RIA MATI – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY- STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ –
STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Φιλόδοξη αποτυχία

Αναπόφευκτα δεν μπορείς παρά να συγκρίνεις τη σημερινή κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος «Μακριά από το αγριεμένο πλήθος» («Far from the madding crowd») του Τόμας Χάρντι με εκείνη που σκηνοθέτησε ο Τζον Σλέσιντζερ στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Δυστυχώς η νέα ταινία που τιτλοφορείται «Μακριά από το πλήθος» και αποτελεί μία ακόμη απόπειρα του δανού σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ στην αγγλόφωνη δημιουργία (μετά το «Dear Wendy» και το «Ολα για την αγάπη») χάνει σε πολλά σημεία. Σε αυτή την άτονη και επίπεδη δημιουργία, της οποίας το μόνο πραγματικό προσόν είναι η φωτογραφία της Σαρλότ Μπρους Κρίστενσεν, η Κάρεϊ Μάλιγκαν ουδόλως πείθει ως δυναμική, ανεξάρτητη Μπαθσίμπα Εβερντίν, γυναίκα-σύμβολο της βικτωριανής λογοτεχνίας, που «παίζει» τους άντρες στα δάχτυλα, ενώ προσπαθεί να διατηρήσει τη φάρμα που κληρονόμησε στο Ντόρσετ του 1870. Οσο θυμάσαι την Τζούλι Κρίστι της προηγούμενης ταινίας τόσο απομακρύνεσαι από τη νέα ταινία. Αλλά και το υπόλοιπο καστ έχει πρόβλημα, από τον χλιαρό Μάικλ Σιν στον ρόλο του πλούσιου γαιοκτήμονα που καταλήγει στη φυλακή για φόνο ως τον ανύπαρκτο Τομ Στάριτζ στον ρόλο του καιροσκόπου στρατιώτη (αντιστοίχως τους είχαν υποδυθεί υπέροχα ο Πίτερ Φιντς και ο Τέρενς Σταμπ). Ο μόνος που σώζεται είναι ο Ματίας Σόνερτς που υποδύεται τον φτωχό επιστάτη, ρόλο που είχε πρωτοπαίξει ο Αλαν Μπέιτς. Για να είμαι ειλικρινής, το μόνο που κατάφερε αυτή η ταινία ήταν να με ωθήσει να ξαναδώ την παλιά που, αν έβγαινε ξανά στις αίθουσες ως επανέκδοση, θα έδειχνε πιο μοντέρνα από την καινούργια.
Βαθμολογία: 1 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΑΛΕΞ
Μόνος ανάμεσα σε πεθαμένους

Συγκίνηση είναι το κύριο συναίσθημα που προκαλεί η ταινία «Ξεχασμένες ζωές» («Still life», Ιταλία / Αγγλία) που γύρισε στην Αγγλία ο ιταλός σκηνοθέτης Ουμπέρτο Παζολίνι (ο οποίος περιέργως είναι ανιψιός όχι του Πιερ Πάολο Παζολίνι αλλά του… Λουκίνο Βισκόντι). Κεντρικό πρόσωπο εδώ, ένας μοναχικός δημόσιος υπάλληλος που γεμίζει τη ζωή του αναζητώντας συγγενείς ανθρώπων που πέθαναν μόνοι, χωρίς κανέναν στο πλάι τους. Ξεφυλλίζει άλμπουμ γεμάτα με φωτογραφίες ξεχασμένων ανθρώπων, τα φαντάσματα των οποίων τον ακολουθούν με σταθερά βήματα. Χάρη στην αύρα ουμανισμού που διαχέεται στην ιστορία, την υπόκωφη μα διεισδυτική ερμηνεία του Εντι Μάρσεν αλλά και την αυστηρή πλανοθεσία του Παζολίνι, η μελαγχολική αλλά ποτέ απαισιόδοξη αυτή ταινία σε κερδίζει με το σπαθί της.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΙΣ – ΡΙΒΙΕΡΑ

Ο Χόφμαν και τα «Παιδιά της χορωδίας»

Ο Ντάστιν Χόφμαν είναι από μόνος του λόγος για να δει κανείς μια ταινία και, ναι, χάρη σ’ αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό αξίζει η ταινία «Η χορωδία» («Boychoir», ΗΠΑ, 2014) που σκηνοθέτησε ο Καναδός Φρανσουά Ζιράρ στην Αμερική. Ο Χόφμαν υποδύεται τον καθηγητή μουσικής ενός μουσικού σχολείου της Ανατολικής Ακτής όπου ένα ορφανό από μητέρα αγόρι προσπαθεί να προσαρμοστεί. Η σχέση τους είναι η καρδιά της ταινίας, η οποία όμως είναι προβλέψιμη και περιέργως όχι τόσο γλαφυρή όσο περιμένεις. Ενδεχομένως σε κάποιους να θυμίσει αμερικανική εκδοχή της διάσημης γαλλικής ταινίας «Τα παιδιά της χορωδίας» (που με τη σειρά της ήταν επίσης ριμέικ). Ωστόσο, πουθενά στους τίτλους δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο και το σενάριο του Μπεν Ρίπλεϊ φέρεται να είναι πρωτότυπο.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – ODEON COSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΝΑΝΑ – ΕΚΡΑΝ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΑΠΟΛΛΩΝ
Συνταξιούχος… Εξολοθρευτής

Σεβασμό στην τρίτη ηλικία προτείνει ο τελευταίος, πέμπτος κατά σειρά, «Εξολοθρευτής» με τον υπότιτλο Γένεsys που σκηνοθέτησε ο Αλαν Τέιλορ. Κάπου εκεί όμως τελειώνει ό,τι τελικά αξίζει σε αυτή την ανούσια περιπέτεια καταστροφής, που προσπαθεί να δώσει το φιλί της ζωής σε έναν μύθο που άνοιξε το 1984 με το μικρό αριστούργημα του Τζέιμς Κάμερον αλλά σήμερα δεν αντέχει άλλο. Ενα απερίγραπτο αλαλούμ με τα ασταμάτητα χοροπηδητά στον χρόνο αλλά και μια παραγωγή που δείχνει πρόχειρη και φτωχή. Η καλύτερη στιγμή της ταινίας είναι όταν ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ λέει «είμαι γέρος αλλά όχι άχρηστος» και η πιο ειλικρινής όταν κάποιος αναφέρει ότι ένα παλιό εργαστήριο μοιάζει με παλιατζούρα. Είναι σαν να μιλάει για την ίδια την ταινία.
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –
VILLAGE COSMOS

Από την Αγγλία στην Ιταλία

Το «Ταξίδι στην Ιταλία» («Trip to Italy», Αγγλία, 2014) του Μάικλ Γουίντερμποτομ έχει κι αυτό τις ρίζες του σε μια παλιότερη ταινία, το «Ταξίδι» του ιδίου σκηνοθέτη, παραγωγής 2010. Εκεί ο Στιβ Κούγκαν και ο Ρομπ Μπράιντον για λογαριασμό μιας εφημερίδας περιόδευσαν στην Αγγλία «τσεκάροντας» ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Οι μεταξύ τους διάλογοι, οι μικροί ανταγωνισμοί και η «κόντρα» τους στις μιμήσεις ηθοποιών όπως ο Μάικλ Κέιν και ο Αλ Πατσίνο είχαν ως αποτέλεσμα μια πολύ ευχάριστη στην όψη (και στη… γεύση) ταινία.
Στην Ιταλία οι ίδιοι ηθοποιοί κάνουν ουσιαστικά τα ίδια πράγματα, αν και οι καταστάσεις αυτή τη φορά είναι πιο χαλαρές καθ’ ότι το κλίμα μεσογειακό, οι γυναίκες περισσότερο χυμώδεις, ο ήλιος δυνατός και η κουζίνα πιο ευφάνταστη.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΧΟΛΑΡΓΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ –
ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΔΑΝΑΟΣ 2
Παρ’ ολίγον Γούντι Αλεν

Το γνωστό θέμα του χάσματος ανάμεσα σε διαφορετικές γενιές αναμοχλεύεται με αισιόδοξες διαθέσεις στο «Οσο είμαστε νέοι» («While we were young», ΗΠΑ, 2015) του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Νόα Μπάουμπαχ, υποψηφίου για το Οσκαρ σεναρίου για την ταινία «Δεσμοί διαζυγίου». Εδώ, χάρη στην επαφή τους με ένα χαλαρό νεαρό ζευγάρι (Αμάντα Σέιφριντ, Ανταμ Ντράιβερ), δύο παντρεμένοι διανοούμενοι που πλησιάζουν τα 50 (Ναόμι Γουότς, Μπεν Στίλερ) ξυπνούν από τον λήθαργο της ρουτίνας, γεμίζουν ξανά τις μπαταρίες τους και αρχίζουν να βλέπουν τη ζωή μέσα από διαφορετικό πρίσμα. Μήπως όμως τελικά το νεαρό ζευγάρι δεν είναι και τόσο γνήσιο σε αυτό που θέλει να δείχνει; Ο Μπάουμπαχ φτιάχνει σχέσεις που κινούν την περιέργεια, το χιούμορ έχει επίπεδο, ο Στίλερ πιστός στις αμήχανες σιωπές του που τόσο έντεχνα πάντα βγάζει, η ταινία όμως δεν παύει να σου δίνει την αίσθηση ότι στα χέρια ενός Γούντι Αλεν θα ήταν ένα κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΧΛΟΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΑΚΤΗ – ΦΙΛΙΠ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΛΙΛΑ –ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΥΛΑΙΑ – ΝΑΤΑΛΥ

Πάλι τα ίδια

Η «Παγιδευμένη ψυχή: Κεφάλαιο 3» («Insidious, Chapter 3», ΗΠΑ, 2015) του Λι Γουάνελ είναι το τελευταίο ως σήμερα μέρος του κινηματογραφικού σίριαλ που άρχισε το 2010 μετά την επιτυχία του θρίλερ φαντασμάτων «Παγιδευμένη ψυχή». Ο μύθος συνεχίζεται με μία ακόμη ταινία της «πρέσας» που και πάλι προσπαθεί να βγάλει τρόμο μέσα από μια ιστορία μετά θάνατον ζωής και εγκλωβισμένων ψυχών που θέλουν να απελευθερωθούν. Και καταλήγει, φυσικά, σε μια μερίδα «απ’ τα ίδια» απευθυνόμενη αποκλειστικά στους φανατικούς θαυμαστές της. Ολοι εμείς οι υπόλοιποι ευχόμαστε για τον επίλογο!
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΝΑΝΑ – ODEON KΟSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ΟDEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS

Προβάλλονται, τέλος, τα γαλλοβελγικά κινούμενα σχέδια «Ο κιτρινομύτης σε τρελές πτήσεις» («Yellowbird», ΗΠΑ, 2015) σε σκηνοθεσία Κριστιάν Ντε Βίτα.
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ:ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΦΛΕΡΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – CINE ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ –
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ –
VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS