Βαθμολογία

5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
«Nebraska» (ΗΠΑ, 2013) του Αλεξάντερ Πέιν με τους Μπρους Ντερν, Τζουν Σκουίμπ, Γουίλ Φόρτε, Στέισι Κιτς
Ποτέ στη ζωή του ο Γούντι Γκραντ (Μπρους Ντερν) δεν υπήρξε ιδιαίτερα ομιλητικός –ίσως αυτός να ήταν ο λόγος που πάντοτε όλοι τον εκμεταλλεύονταν. Κάτοικος μιας μικρής πόλης της Μοντάνα, ο Γούντι ήταν πάντα ένας άνθρωπος που πίστευε ό,τι του έλεγαν.
Γι’ αυτό και τώρα, ενώ έχει περάσει τα 80, γκρινιάρης, αγέλαστος και ενίοτε κακός, ακόμα και με τους ανθρώπους που τον αγαπούν όπως η γυναίκα του (Τζουν Σκουίμπ), ο Γούντι είναι αποφασισμένος να πάρει αυτό που του είπαν ότι κέρδισε. Ενα εκατομμύριο δολάρια λέει η επιστολή του λαχνού. Ολοι ξέρουν ότι αυτό δεν είναι παρά ένα διαφημιστικό τρικ, μια απάτη. Ο Γούντι όμως το πιστεύει.
Και το ταξίδι αρχίζει.
Μπορεί άραγε αυτή η απλή ιστορία να γίνει μια μεγάλη ταινία; Σας διαβεβαιώ ότι μπορεί και με το παραπάνω, διότι στα χέρια και με το πνεύμα του Αλεξάντερ Πέιν η «Νεμπράσκα» παίρνει κυριολεκτικά διαστάσεις ανθρώπινου μεγαλείου. Το ταξίδι του Γούντι αρχίζει ποδαράτο. Είναι πραγματικά αποφασισμένος να διασχίσει ολόκληρη τη Νεμπράσκα για να πάρει αυτό που νομίζει ότι έχει κερδίσει. Είναι όμως αδύνατον να πάει με τα πόδια, γι’ αυτό και ο μικρότερος γιος του (Γουίλ Φόρτε), υπάλληλος καταστήματος που πουλά εργαλεία, αποφασίζει να τον συνοδεύσει.
«Πόσο καιρό έχει ακόμα;» ρωτά τη μητέρα του. «Γιατί να μην τον αφήσουμε να ζήσει την τελευταία του φαντασία;». Το ταξίδι τους θα είναι η αφορμή για μια καινούργια γνωριμία ανάμεσα σε έναν πατέρα που ποτέ δεν τα βρήκε με τον γιο του.
Με την πολύτιμη συνδρομή του σχεδόν μόνιμου «ματιού» του, διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, ο Πέιν κινηματογραφεί με αγάπη τον άνθρωπο και το τοπίο επιτυγχάνοντας συγχρόνως έναν συνδυασμό χιούμορ – συγκίνησης που πολύ σπάνια συναντάμε στο σύγχρονο αμερικανικό σινεμά και που είναι σχεδόν αδύνατον να περιγραφεί με λόγια. Η «Nebraska» έχει κάτι από τον ουμανισμό των «Σταφυλιών της οργής» του Τζον Φορντ αλλά και από την παιχνιδιάρικη διάθεση του «Πέρα από τον παράδεισο» του Τζιμ Τζάρμους.
Ολοι πρέπει να δουν αυτήν τη ταινία και όχι επειδή απέσπασε έξι υποψηφιότητες στα Οσκαρ αλλά επειδή πραγματικά είναι ένα μικρό διαμάντι μπροστά στην πλαστική ομοιογένεια της πλειονότητας των σύγχρονων αμερικανικών ταινιών.
Βαθμολογία: 5
Αίθουσες: ΑΒΑΝΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΙΛΙΟΝ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ – GAZARTE –CINERAMA – NANA – ΑΕΛΛΩ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΟDEON KOSMOPOLIS – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – VILLAGE COSMOS – STER MAKEΔONIA – ΟΛΥΜΠΙΟΝ
————————————–
«Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» (Ελλάδα, 2013) της Ελίνας Ψύκου με τους Χρήστο Στέργιογλου, Σύλλα Τζουμέρκα, Μαρία Καλλιμάνη
Οποιαδήποτε ταινία που παρουσιάζει τον Χρήστο Στέργιογλου να τραγουδά χορεύοντας το «I will survive» της Ντόνα Σάμερ δεν μπορεί παρά να έχει κάποιο ενδιαφέρον και αυτό ακριβώς συμβαίνει με την πρώτη σκηνοθεσία μεγάλου μήκους της Ελίνας Ψύκου, μια παράξενη δημιουργία που λειτουργεί ως αλληγορία για τις παγίδες της διασημότητας αλλά και τη ματαιότητά της.
Ο Στέργιογλου είναι ο Αντώνης Παρασκευάς, ένας αστέρας της τηλεόρασης με πλούσιο παρελθόν αλλά αβέβαιο μέλλον. Τώρα που τα χρόνια περνούν και το γήρας αφήνει σημάδια στο πρόσωπο και στο σώμα, τώρα που η λάμψη σιγά-σιγά ξεθωριάζει, μέχρι ποιο σημείο θα μπορούσε να φτάσει για να διατηρήσει τη φήμη του; Μήπως μια σκηνοθετημένη εξαφάνιση είναι κι αυτή μια λύση; Και όσο πιο μυστηριώδης η εξαφάνιση –μια απαγωγή που χρηματοδοτείται από τον καναλάρχη ας πούμε –τόσο πιο θριαμβευτική δεν θα ήταν και η επιστροφή;
Η Ψύκου υλοποιεί πλήθος ιδεών μέσα στο αχανές ξενοδοχείο όπου ο Παρασκευάς κρύβεται. Η σταδιακή μεταμόφωσή του (αν όχι η μετάλλαξή του σε τέρας) αγγίζει τα όρια του τρόμου και αυτό είναι μια προσωπική επιτυχία του Στέργιογλου, ενός ηθοποιού πάντα πλήρως μέσα στον ρόλο του, πάντα πειθαρχημένου, εδώ σε ένα κυριολεκτικό one man show.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
————————————–
«Η κλέφτρα των βιβλίων» («The book thief» ΗΠΑ/Γερμανία, 2013) του Μπράιαν Πέρσιβαλ, με τους Τζέφρεϊ Ρας, Σοφί Νελισέ, Εμιλι Γουότσον
«Οι λέξεις είναι ζωή» λέει στη μικρή Λίζελ (Σοφί Νελισέ) ο νεαρός Εβραίος (Μπεν Σνέτζερ) που κρύβεται στο σπίτι του ζεύγους δύο φιλεύσπλαχνων Γερμανών (Τζέφρεϊ Ρας – Εμιλι Γουότσον) κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Λίζελ, που επίσης έχει βρει κατάλυμα στο σπίτι του ζεύγους, κόρη κομμουνίστριας που «εξαφανίστηκε», ανακαλύπτει στις λέξεις τη μαγεία που τελικά την εμπνέει. Σώζει ένα βιβλίο από τη δημόσια πυρά των ναζιστών και αργότερα γίνεται η κλέφτρα των βιβλίων της βιβλιοθήκης του δημάρχου. Με αφετηρία το 1938 η ταινία του Μπράιαν Πέρσιβαλ επιστρέφει στις δύσκολες περιόδους της εποχής όπου τοποθετείται και εξελίσσεται σε ένα συγκινητικό αν και κάπως παλαιομοδίτικα κινηματογραφημένο δράμα που ξεχωρίζει κυρίως για την ευπρόσωπη ερμηνεία του Τζέφρεϊ Ρας που αποτελεί εγγύηση σε ό,τι και να κάνει. Οσο για την «αγιοσύνη» της πλειοψηφίας των Γερμανών της ταινίας, την καταπίνεις ίσως αλλά δύσκολα τη χωνεύεις. Τόσο καλοί άνθρωποι τότε; Δεν νομίζω…
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες:ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ΔΑΝΑΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΦΟΙΒΟΣ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY ΣΥΓΓΡΟΥ – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟDEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
—————————————–
«Jack Ryan: Πρώτη αποστολή» («Jack Ryan: Shadow of recruit» ΗΠΑ, 2013) του Κένεθ Μπράνα, με τον ίδιο και τους Κρις Πάιν, Κέβιν Κόστνερ, Κίρα Νάιτλι
Λίγους μήνες μετά τον θάνατο του «πατέρα» του, συγγραφέα Τομ Κλάνσι, ο πολιτικός αναλυτής της CIA Τζακ Ράιαν, κεντρικός ήρωας των μυθιστορημάτων του πρώτου, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά με τη μορφή του Κρις Πάιν (ο οποίος παίρνει τη σκυτάλη από τον Μπεν Αφλεκ που τον υποδύθηκε στον «Απόλυτο κίνδυνο» ενώ στο παρελθόν τον υποδύθηκαν επίσης ο Αλεκ Μπάλντουιν («Το κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη») και ο Χάρισον Φορντ («Παιχνίδια ολέθρου» και «Αμεσος κίνδυνος»). Στο πρώτο μέρος της η ταινία μάς δείχνει πώς ο Ράιαν (αυτής της ιστορίας επελέγη) από τη CIA για τη δουλειά που κάνει μετά τον τραυματισμό του στον πόλεμο του Αφγανιστάν. Κάπου, αμήχανα εισχωρεί και το ερωτικό στοιχείο με την Κίρα Νάιτλι σε ρόλο θεράποντος ιατρού που εν συνεχεία τον ερωτεύθηκε. Ο «κακός» της ιστορίας είναι ένας ρώσος μεγιστάνας του πλούτου (Κένεθ Μπράνα), στόχος του οποίου μια δεύτερη παγκόσμια οικονομική κρίση. Ο Ράιαν πρέπει να αποσπάσει τα data από το κομπιούτερ του αλλά και να προλάβει ένα τρομοκρατικό χτύπημα ανάλογο της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Ως ταινία δράσης ο «Jack Ryan» είναι ένα καλοκουρδισμένο μηχανάκι αλλά όπως συμβαίνει στην πλειονότητα όλων αυτών των ταινιών, η αίσθηση που σου δίνει είναι ότι χρηματοδοτήθηκε από την αμερικανική Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών, την οποία στην ταινία εκπροσωπεί ο Κέβιν Κόστνερ.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ODEON STARCITY – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – CINE CAPITOL – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ -STER ΙΛΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
—————————————–
«Το παιχνίδι του Εντερ» («Ender’s game», ΗΠΑ, 2013) του Γκάβιν Γουντ, με τους Χάρισον Φορντ, Βαϊόλα Ντέιβις, Μπεν Κίνγκσλεϊ
Αφελής σχολική παράσταση σε φόντο επιστημονικής φαντασίας με τον Χάρισον Φορντ (που πλέον βγάζει κάτι το ξεπερασμένο ό,τι κι αν κάνει) σε ρόλο εκπαιδευτή ευφυών νεαρών στον πόλεμο κατά των κακών εξωγήινων. Από τότε που το μυθιστόρημα του Ορσον Σκοτ Καρντ εκδόθηκε, το 1985, πάλευαν να το γυρίσουν ταινία. Για διάφορους λόγους αυτό δεν έγινε εφικτό. Μέχρι πέρυσι. Βλέποντας την πρόχειρη αυτή ταινία καταλαβαίνεις ότι θα ήταν προτιμότερο να αφήσουν το μυθιστόρημα στην ησυχία του κι εμάς στη δική μας.
Βαθμολογία: 1
Αίθουσες: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ
—————————————–
Προβάλλονται επίσης
>>Η ταινία φαντασίας «Φρανκεστάιν» («I Frankenstein», ΗΠΑ, (2014) του Στιούαρτ Μπίτι είναι μια μάλλον ανορθόδοξη εκδοχή πάνω στον μύθο του τέρατος του Φρανκενστάιν, το οποίο αυτή τη φορά, απ’ ό,τι διαβάζουμε στο Δ. τύπου (αφού η ταινία δεν παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους), είναι κάτι σαν ταξιδιώτης του χρόνου… Πρωταγωνιστούν οι Ααρον Εκχαρτ και Μπιλ Νάι. Η ταινία προβάλλεται δισδιάστατη και τρισδιάστατη.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY ΣΥΓΓΡΟΥ – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
3D ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY ΣΥΓΓΡΟΥ – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ
3D ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
————————-
>>Στους κινηματογράφους Αλεξάνδρα της Καλλιθέας και Τιτάνια (Πανεπιστημίου και Θεμιστοκλέους) προβάλλεται σε επανέκδοση η ρωσική «Ευτυχία» («Schastye», Ρωσία, 1934) του Αλεξάντρ Μεντβέντκιν, μια παράξενη αλληγορία καθώς η μισή απεικονίζει τη ζωή ενός ζευγαριού στην τσαρική Ρωσία και η άλλη μισή τη ζωή του ίδιου ζεύγους στη Ρωσία τον πρώτων χρόνων μετά την επανάσταση αλλά και οι μικρού μήκους ταινίες της Νάνσυς Σπετσιώτη («Αποχαιρετισμός στα όπλα…», «Τιμωρία», «Σ’ έναν συνοριακό σταθμό», «Τζαφάρ», «Ουκ αν λάβοις» , «Αντιπαροχή» και «Λεωφόρος».
Την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου στην Αλεξάνδρα θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση γνωριμίας με τη δημιουργό με μια συζήτηση για το έργο της που εκτός από την ίδια θα παρουσιάσουν ο ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η δημοσιογράφος Ευάννα Βενάρδου, ο θεατρικός συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης και ο κινηματογραφιστής Περικλής Χούρσογλου.