Athens Music Week: Ενα μεγάλο event για τη μουσική βιομηχανία

Το Athens Music Week παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα με συζητήσεις, παρουσιάσεις, roundtables και ομιλίες, workshops, προβολή ντοκιμαντέρ, dj sets και, φυσικά, πολλές συναυλίες.

Από τις 29 Μαΐου έως την 1η Ιουνίου, το μεγαλύτερο event για τη μουσική βιομηχανία στην Ελλάδα, το Athens Music Week, θα φιλοξενηθεί στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων παρουσιάζοντας από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ ένα γεμάτο πρόγραμμα με συνολικά 42 πάνελ συζητήσεων, παρουσιάσεις, roundtables και ομιλίες, 13 workshops, 32 live acts, προβολή ντοκιμαντέρ, dj sets και άλλες δράσεις.

Το AMW καταπιάνεται με τις σημαντικότερες μουσικές τάσεις και επομένως το hip-hop δεν θα μπορούσε να έχει ξεφύγει από το ραντάρ του. Ετσι, θα παρευρεθούν για πρώτη φορά στο ίδιο τραπέζι τρεις από τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές της εγχώριας σκηνής, ο FY, ο Light και ο Trannos με συντονιστή τον μουσικό παραγωγό και συνιδρυτή της Capital Music, Skive, σε μία συνάντηση που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί προβολή του ντοκιμαντέρ «Arte Povera» του μουσικού παραγωγού και συνθέτη Beats Pliz – κατά κόσμον Φώτη Γεωργιάδη -, σας συνιστούμε να μην τη χάσετε και να ακούσετε και το εξαιρετικό ομώνυμο άλμπουμ.

Πολλές live εμφανίσεις

Στις εκπλήξεις της διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται η παρουσία της Μαρίνας Σάττι, η οποία θα κληθεί να ξαπλώσει στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή για ένα session – ψυχογράφημα από το ACADDEMIA, μια ανοιχτή και ειλικρινή συζήτηση γύρω από τις προσωπικές της τριβές με το ευαίσθητο ζήτημα της ψυχικής υγείας. Φυσικά θα υπάρξουν και πολλές live εμφανίσεις όπως αυτή της ανερχόμενης Molyneaux, του Bhukhurah και της δυναμικής Irene.

Στα highlights συγκαταλέγονται η φουτουριστική, avant-pop περφόρμανς της Λετονής Elizabete Balcus, η electro-pop των K not K και οι lo-fi, οι κιθάρες των Half Twin Brother, όπως και η συναυλία με την οποία θα εορταστεί το φινάλε, της οποία το line up διαθέτει ως πρωταγωνιστές τον τούρκο παραγωγό και live performer Hey! Douglas, την μπάντα (πλέον) Παιδί Τραύμα, τους Steams με τον νεοψυχεδελικό ήχο και τους Babo Koro.

Δείτε όμως το πρόγραμμα αναλυτικά στην ιστοσελίδα www.athensmusicweek.gr. Μία από τις κύριες θεματικές του AMW Conference αφορά την επίκαιρη συζήτηση γύρω από τη σχέση μεταξύ μουσικής και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Πώς το AI και το Web3 διαμορφώνουν το μέλλον της μουσικής;

Ο Τούρο Πεκάρι, ειδικός σε θέματα καινοτομίας στη μουσική βιομηχανία.

Το Βήμα μίλησε με τον Τούρο Πεκάρι από τη Φινλανδία, ειδικό σε θέματα καινοτομίας στη μουσική βιομηχανία, συνιδρυτή του ευρωπαϊκού δικτύου Music Tech Europe και σύμβουλο της κυβέρνησης της πατρίδας του αλλά και της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε θέματα υποδομής πνευματικών δικαιωμάτων και του έθεσε τα εξής ερωτήματα:

Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις στη διαχείριση δικαιωμάτων και μεταδεδομένων και ποια συγκεκριμένα βήματα γίνονται στη βιομηχανία για να ξεπεραστούν οι προκλήσεις, ορισμένες από τις οποίες υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό;

«Τα μεταδεδομένα στη μουσική είναι ένα από τα γιγάντια ζητήματα που η βιομηχανία προσπαθεί να λύσει εδώ και δεκαετίες. Ο λόγος για αυτό ήταν η αναποτελεσματικότητα στη συλλογή πληροφοριών και τελικά η προβληματική διανομή των χρημάτων, κυρίως λόγω της παλιάς τεχνολογίας, των μη τυποποιημένων διαδικασιών και της έλλειψης διαφάνειας. Οταν τα δεδομένα αποτελούν πρόβλημα οπουδήποτε, η τεχνολογία έχει συνήθως παίξει καθοριστικό ρόλο. Οταν η τεχνολογία blockchain άρχισε να συζητιέται ευρέως στη μουσική πριν από 7 χρόνια θεωρήθηκε κάτι επαναστατικό το οποίο διορθώνει τα μεταδεδομένα και τα ζητήματα πληρωμών, απομακρύνοντας ενδεχομένως παράλληλα τους βασικούς παίκτες από την όλη εξίσωση. Αλλά όπως συμβαίνει συχνά, όσοι ενθουσιάστηκαν πρώτοι έκαναν λάθος. Δεν υπάρχει καμία χρήση για μια τεχνολογία εάν τα δεδομένα είναι εξαρχής λανθασμένα και εάν η τεχνολογία δεν είναι αρκετά ώριμη ώστε να υιοθετηθεί εύκολα από αυτούς που τα κατέχουν. Μετά από χρόνια εργασιών τυποποίησης και διαδικασιών ψηφιοποίησης από πολλούς σημαντικούς παράγοντες του κλάδου, το μέλλον φαίνεται ξαφνικά ίσως πιο φωτεινό από ποτέ. Υπάρχει επίσης ένας αυξανόμενος αριθμός σταθερών και αξιόπιστων λύσεων υψηλής τεχνολογίας εκεί έξω από εταιρείες που κατανοούν τη βιομηχανία μας. Πιστεύω ότι έχουμε ό,τι χρειάζεται για να δημιουργήσουμε καλύτερα συστήματα, περισσότερα χρήματα και επιχειρήσεις γύρω από τη μουσική. Η μεγάλη πρόσκληση αφορά την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και συνεργασίας με φορείς του κλάδου προκειμένου να δουλέψουμε αρμονικά όλοι μαζί. Αυτό έχει να κάνει με τους ανθρώπους και όχι με το blockchain ή τα metadata».

Με ποιους τρόπους, κατά τη γνώμη σας, η πρόοδος της τεχνολογίας AI διαμορφώνει το μέλλον της μουσικής;

«Η συζήτηση γύρω από τη μουσική και την τεχνητή νοημοσύνη περιστρέφεται τώρα κυρίως γύρω από το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη και υπάρχει έντονη αντίδραση από σημαντικούς παράγοντες του κλάδου κατά της μουσικής που έχει φτιαχτεί από υπολογιστές. Για να τοποθετηθούμε σε αυτή τη συζήτηση, πρέπει να καταλάβουμε τι είναι η μουσική AI. Η χρήση υφιστάμενων καταλόγων μουσικής για τη διδασκαλία της τεχνητής νοημοσύνης και τη συνεπακόλουθη δημιουργία παρόμοιου περιεχομένου είναι αυτή που θεωρείται απειλή από πολλούς, εξ ου και ακούγεται συχνά ότι τέτοιες δημιουργίες θα πρέπει να απαγορευτούν από τις πλατφόρμες streaming ή τουλάχιστον οι κάτοχοι δικαιωμάτων πρέπει να αποζημιωθούν εάν η μουσική τους έχει χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε διαδικασία ανάπτυξης ενός τέτοιου προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης. Νομίζω ότι αυτό το τελευταίο είναι μια ορθή και δίκαιη απαίτηση, αλλά δεν είμαι σίγουρος τι μπορούμε να κάνουμε πια γι’ αυτό.

Οταν σκεφτόμαστε με απαισιοδοξία, συχνά ξεχνάμε ότι οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν καινούργιους τρόπους δημιουργίας περιεχομένου και εμπειριών, που μπορεί να ανοίξουν το δρόμο για το next big thing είτε μιλάμε για καλλιτέχνες είτε για κάποια εταιρεία. Το γεγονός ότι τόσοι μουσικοί χρησιμοποιούν ήδη με κάποιον τρόπο την τεχνητή νοημοσύνη, πολλοί χωρίς καν να το γνωρίζουν, είναι κάτι που πρέπει να έχουμε κατά νου όταν θέτουμε κανόνες που περιορίζουν το τεχνολογικό πλαίσιο. Για τους περισσότερους δημιουργικούς ανθρώπους στο μέλλον, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι κάτι σαν αυτό που ήταν τα DAWs (σ.σ.: αναφέρεται στα digital audio workstations, τα ψηφιακά εργαλεία ηχογράφησης και επεξεργασίας ηχητικών αρχείων) πριν από δεκαετίες, δηλαδή απλώς ένα σύνολο νέων εργαλείων για να φτιαχτούν νέα ωραία πράγματα, χωρίς αντιγραφές, κλοπές ή μιμήσεις (κάτι παρεμπιπτόντως που μερικές φορές μπορεί να έχει πραγματικά συναρπαστικό αποτέλεσμα). Χρειάζεται απλώς να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο γύρω από αυτή την ιστορία με το οποίο θα είμαστε όλοι ευχαριστημένοι».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.