Αποστολή, Αγγλία, Βαγγέλης Κιούσης McLaren Solus GT Δέκα μήνες μετά τη στατική παρουσίασή της στην Καλιφόρνια η Solus GT έκανε τη δυναμική πρεμιέρα της στην ανάβαση του Goodwood, σημειώνοντας μάλιστα τον καλύτερο χρόνο (45,345 δευτερόλεπτα) στην εφετινή διοργάνωση με μέση ωριαία ταχύτητα 239 χλμ./ώρα. Σχεδιαστικά εμπνευσμένη από το πρωτότυπο του διάσημου video game Gran Turismo, εξοπλίζεται με έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα 5,2 λίτρων, απόδοσης 830 ίππων, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της υπερβαίνει τα 320 χλμ./ώρα. Ανάμεσα στις πρωτιές που τη συνοδεύουν είναι και αυτή της πρώτης McLaren που παραδίδεται σε πελάτες με V10 κινητήρα – ο συγκεκριμένος ανεβαίνει έως τις 10.000 σ.α.λ. – ενώ δεν διαθέτει άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιο δρόμο. Αυτό σημαίνει πως οι 25 τυχεροί ιδιοκτήτες της – οι οποίοι συμφώνησαν να καταβάλουν 3 εκατομμύρια στερλίνες ο καθένας για να την αποκτήσουν – θα οδηγούν τη Solus GT μόνο σε πίστα. Η McLaren ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ούτε μία παραπάνω από τις 25 στο μέλλον, κάτι που σημαίνει ότι το μονοθέσιο hypercar της φωτογραφίας βρίσκεται ήδη πολύ ψηλά στα ταμπλό των μελλοντικών δημοπρασιών. Caterham Project V Γνωστή για τις πανάλαφρες, οδηγοκεντρικές αλλά όχι πολύ χρηστικές επιλογές της, η βρετανική μάρκα παρουσίασε στην εφετινή διοργάνωση το όραμά της για ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με βάρος 1.200 κιλά που θα αξιοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 270 ίππων, ο οποίος θα δίνει κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία 55 kWh με στόχο τα 400 χλμ. αυτονομίας. Το πιο πρωτότυπο στοιχείο του ωστόσο είναι η τριθέσια διάταξη στο εσωτερικό του με μόνο ένα «γλυπτό κάθισμα» πίσω από εκείνα του οδηγού και του συνοδηγού, επιλογή που το καθιστά λειτουργικό ακόμη και μετά την απόκτηση του πρώτου παιδιού μιας οικογένειας σύμφωνα με τον κατασκευαστή του. Η προοπτική πάντως τετραθέσιας διάταξης στην έκδοση παραγωγής που αναμένεται το 2026 θα βάλει τα πράγματα κυριολεκτικά στη θέση τους για τις κυριακάτικες βόλτες. Porsche Vision 357 Speedster Ως δώρο γενεθλίων για τα 75 χρόνια ύπαρξης της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Στουτγάρδη, το Vision 357 Speedster ήταν το κερασάκι στην τούρτα των εορτασμών της Porsche στο εφετινό επετειακό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Βασισμένο στην πρωτότυπη Cayman GT4 e-Performance το γερμανικό ηλεκτρικό τετρακίνητο μονοθέσιο των 1.075 ίππων αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 75 kWh, κυλά σε τροχούς μαγνησίου 20 ιντσών και διαθέτει κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες. Αντίστοιχα λιτό με την εξωτερική του εμφάνιση είναι και το εσωτερικό του, με ταμπλό από ανθρακόνημα και απλές υφασμάτινες χειρολαβές στο εσωτερικών των θυρών. Στην κρίσιμη ερώτηση αν μπορεί να περάσει – έστω και – σε περιορισμένη παραγωγή η απάντηση της Porsche είναι διφορούμενη καθώς ήδη από την παρουσίαση της «κλειστής» Vision 357 o Michael Mauer, επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, είχε ξεκαθαρίσει πως «όταν δημιουργούμε ένα πρωτότυπο μοντέλο, αυτό βασίζεται πάντοτε σε ένα ρεαλιστικό σενάριο, δεν κάνουμε κάτι απλώς για να το κάνουμε». Triumph TR25 Η ύπαρξή του οφείλεται στο όραμα κάποιων σκληροπυρηνικών οπαδών της Triumph που αν και βρίσκεται σε ύπνωση τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες συνεχίζει να προκαλεί πάθη με το ένδοξο παρελθόν της. Το μεταμοντέρνο roadster με το σήμα της φέρει την υπογραφή τής, σε πολλούς άγνωστης, εταιρείας Makkina που σχεδιάζει για λογαριασμό μεγάλων κατασκευαστών γνωστά αυτοκίνητα χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτεται η ταυτότητά της. Στο εφετινό Goodwood έκανε μια επίδειξη των ικανοτήτων της δημιουργώντας το κατά συνθήκη διθέσιο TR25 το οποίο βασίζεται στο σασί της BMW i3S και αξιοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα της. Με βάρος 1.095 κιλά, απόδοση 185 ίππους, μπαταρία 42,2 kWh και επιτάχυνση από στάση σε 5,2 δευτερόλεπτα θα μπορούσε εύκολα να περάσει στην παραγωγή επαναφέροντας στο προσκήνιο τη θρυλική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, τα δικαιώματα της οποίας έχει εξασφαλίσει ο όμιλος BMW. Hyundai Ioniq 5 N Σαν έτοιμο από καιρό για αυτήν ακριβώς τη διοργάνωση (καθώς το είχαμε ήδη δει τον περασμένο Απρίλιο να ντριφτάρει στον Αρκτικό Κύκλο) το Ioniq 5 N εγκαινιάζει μια νέα, αποκλειστικά ηλεκτρική εποχή υψηλών επιδόσεων για τη Hyundai, προτάσσοντας όχι απλώς την ισχύ του που κυμαίνεται από 226 έως 650 ίππους αλλά τα αναρίθμητα συστήματα που προάγουν την οδηγική εμπειρία, καταδεικνύοντας ότι οι Κορεάτες μπορούν να κάνουν τα πάντα. Προσπερνώντας στοιχεία όπως η μπαταρία των 84 kWh, η επιτάχυνση από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα, το οικογενειακό crossover μεταμορφώνεται σε «αγωνιστικό» αυτοκίνητο χάρη σε λειτουργίες που παραμετροποιούν τον τρόπο απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης, των φρένων και της ανάκτησης ενέργειας, της διαχείρισης της μπαταρίας, τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης κ.ά. Εντυπωσιάζοντας λόγω ύφους και αμαξώματος στην εμβληματική ανάβαση του Goodwood το Ioniq 5 N θα αποδειχθεί τελικά πολύ πιο σημαντικό για τον κατασκευαστή του από ό,τι ο τίτλος του πρώτου ηλεκτρικού N σημαίνει σήμερα. AIM EV Sport 01 Αν και το φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood ταυτίζεται με τις επιδόσεις, στην εφετινή διοργάνωση γοητευθήκαμε από τα νέα, πρωτότυπα μοντέλα που έκλεψαν την παράσταση χάρη στη σχεδίασή τους. Ανάμεσά τους το Sport 01 ήταν ένα από αυτά καθώς συνδύασε τις supermini διαστάσεις του (μήκος 4,0 μέτρα) με την υπογραφή του σχεδιαστή του Nissan GT-R, Shiro Nakamura, και μια έντονα ρετρό διάθεση την οποία μηχανολογικά ανατρέπει η αποκλειστική χρήση ηλεκτροκινητήρων. Παρά την αισθητική λιτότητα που «κρύβει» περίτεχνα το άνοιγμα των θυρών του προς τα επάνω και τα εξωτερικά τμήματα από ανθρακονήματα που αγκαλιάζουν το σωληνωτό πλαίσιο, το ιαπωνικό sportscar διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (από έναν σε κάθε πίσω τροχό) με απόδοση που ξεπερνά τους 600 ίππους. Παρά το μέγεθός του η μπαταρία που τους τροφοδοτεί έχει χωρητικότητα 81 kWh ενώ το συνολικό βάρος των 1.425 κιλών επιτρέπει στο EV Sport 01 να επιταχύνει από στάση σε λιγότερο από 6,0 δευτερόλεπτα. Ferrari KC23 Σε αντίθεση με κάθε άλλο αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στην εφετινή διοργάνωση, η KC23 δεν αποτελεί μια νέα ιδέα των Ιταλών αλλά ένα one-off μοντέλο που παραγγέλθηκε από έναν πιστό πελάτη της μάρκας για «μη αγωνιστική χρήση σε πίστα» όπως χαρακτηριστικά εκείνος ζήτησε.Αυτή η απαίτηση ουσιαστικά απελευθέρωσε τα στελέχη του τμήματος ειδικών κατασκευών στο Maranello που χωρίς το άγχος να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα πρέπει να έχει άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιο δρόμο (η KC23 δεν έχει και δεν θα αποκτήσει) έκαναν το τεχνολογικό άλμα επιλέγοντας ως βάση για τη δημιουργία της την αγωνιστική 488 GT3 Evo. Αν και η Ferrari απέφυγε να δώσει όλες τις λεπτομέρειες για τις μηχανολογικές επιλογές της αλλά και για το ακριβές κόστος του αυτοκίνητου (κρατήστε απλώς στο μυαλό σας τη φράση «αρκετά εκατομμύρια ευρώ») είναι δεδομένο ότι εδώ πρωταγωνιστεί ο twin-turbo V8 κινητήρας της 488 με απόδοση που προσεγγίζει τους 700 ίππους. Περισσότερη σημασία και από αυτό ωστόσο έχει το αεροδυναμικό πακέτο που έχει επιλεγεί και στο οποίο ξεχωρίζουν δύο χαρακτηριστικά: η αφαιρούμενη πίσω αεροτομή και τα ενεργά πάνελ στο αμάξωμα τα οποία ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις συνθήκες διαφοροποιώντας ακόμη και την εμφάνισή του όταν αυτό κινείται ή όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί, προσδίδοντας έτσι μια διαφορετική, μονολιθική ομορφιά.