Στη συνάντησή μας στο περιθώριο της επίσκεψής του στην Ελλάδα για την εκδήλωση των ηγετικών στελεχών του ομίλου Inchcape o κ. Γλαύκος Περσιάνης, διευθύνων σύμβουλος της Inchcape για την Ευρώπη και την Αφρική από τον Απρίλιο του 2020, μίλησε στο «Βήμα» για τους λόγους που οδήγησαν και διατηρούν την Toyota στην κορυφή των πωλήσεων, τη δυναμική ανάπτυξης της Lexus και την παρουσία του ομίλου σε διαφορετικές αγορές ανά τον κόσμο αναφέροντας παράλληλα τα κυρίαρχα κριτήρια για την επίτευξη επιχειρηματικών συνεργασιών.
Ο όμιλος Inchcape δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στην Ελλάδα εκπροσωπώντας την Toyota και τη Lexus. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για την τοπική αγορά;
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας μας στην Ελλάδα και την εμπιστοσύνη που απολαμβάνουμε από τους έλληνες καταναλωτές. Χωρίς να είναι η μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε, είναι μία από τις σημαντικότερες για εμάς διεθνώς, καθώς το μερίδιό μας εδώ φτάνει στο 17%, που για τις Toyota και Lexus στην Ευρώπη είναι από τα μεγαλύτερα μερίδια που έχουν σε οποιαδήποτε χώρα. Βρισκόμαστε εδώ από το 1987, σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, και αισθανόμαστε πως η παρουσία μας αποτελεί ορόσημο για το πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε και να προσθέσουμε αξία σε μια συνεργασία.
Η επιτυχία μας εδώ οφείλεται στο επιχειρηματικό μας όραμα, στην εξαιρετική δουλειά των εργαζομένων της Toyota Ελλάς και στο δίκτυο των συνεργατών μας. Είμαστε υπερήφανοι για ό,τι έχει ήδη επιτευχθεί αν σκεφτείτε ότι το μερίδιο που είχαμε το 2022 ήταν 13% και τώρα είναι 17% και φιλοδοξούμε να το αυξήσουμε ακόμη περισσότερο, καθώς υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες και για τις δύο μάρκες. Η Lexus, για παράδειγμα, τα τελευταία δύο χρόνια έχει τετραπλασιάσει τις πωλήσεις της στην Ελλάδα.
Θεωρώ ότι η multipath στρατηγική που υλοποιεί ο όμιλος Toyota με υποδειγματική παρουσία στις κατηγορίες της υβριδικής, της plug-in υβριδικής, της αμιγώς ηλεκτρικής και των άλλων τεχνολογιών που αναπτύσσει, δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για το μέλλον, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να φτάσουμε ακόμα και σε μερίδιο αγοράς της τάξης του 20%.
Αλλωστε, δεδομένου του υψηλού μέσου όρου ηλικίας των οχημάτων στην Ελλάδα, θεωρούμε ότι υπάρχει μια δυναμική αύξησης της ζήτησης και των πωλήσεων, λιανικών και εταιρικών, η οποία τα προηγούμενα χρόνια λόγω της κρίσης δεν είχε εκδηλωθεί».
Αυτό σημαίνει ότι θα επενδύσετε και σε άλλες μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
«Σε πολλές αγορές εκπροσωπούμε πληθώρα μαρκών και σε ορισμένες από αυτές είμαστε πολύ πιο επικεντρωμένοι, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου, με βάση τις ανάγκες της αγοράς και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Σε αυτή τη φάση δεν έχουμε να ανακοινώσουμε κάτι άλλο για την Ελλάδα. Προσωπικά θεωρώ πάντως ότι πρέπει να είμαστε απαιτητικοί στις καλές εποχές και όχι να επαναπαυόμαστε. Στην Ευρώπη και στην Αφρική από το 2019 έως το 2024 διπλασιάσαμε το μέγεθος της Inchcape και θα ήθελα να το ξανακάνουμε έως το 2030».
Με ποιο κριτήριο μια αυτοκινητοβιομηχανία επιλέγει για τη διανομή των προϊόντων της μια εταιρεία σαν την Inchcape;
«Στην περίπτωσή μας ο όρος “διανομή” περιλαμβάνει μια ευρύτατη γκάμα υπηρεσιών, από τη στρατηγική για το προϊόν, τα logistics, την τοποθέτηση στην αγορά, την τιμολογιακή πολιτική, τη διαμόρφωση και διαχείριση ενός δικτύου συνεργατών, τις λιανικές και εταιρικές πωλήσεις, τη διαφήμιση και βέβαια τις υπηρεσίες και την υποστήριξη μετά την πώληση. Γεωγραφικά ο ρόλος της Inchcape εντοπίζεται σε μικρότερες και μεσαίου μεγέθους αγορές οι οποίες έχουν συνήθως μια πολυπλοκότητα καθώς σε μεγαλύτερες αγορές, όπως, για παράδειγμα, αυτές των ΗΠΑ και της Κίνας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι λόγω μεγέθους παρόντες με τις θυγατρικές εταιρείες τους. Παγκοσμίως, η Inchcape δραστηριοποιείται σήμερα σε περίπου 40 χώρες, εκπροσωπώντας 60 διαφορετικά brands ενώ ειδικά στην Ευρώπη και στην Αφρική είμαστε τοποθετημένοι σε 17 αγορές και εξετάζουμε πάντοτε τις δυνατότητες επέκτασης και σε άλλες. Ο κύριος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες απευθύνονται σε μας είναι η βαθύτατη τεχνογνωσία, ο ψηφιακός προσανατολισμός μας, οι αξίες και οι ικανότητές μας. Λειτουργούμε με έναν πολύ αυστηρό κώδικα απόλυτης διαφάνειας και αξιοπιστίας, από τη μικρότερη επιχειρηματική λεπτομέρεια έως την κυβερνο-ασφάλεια, εξασφαλίζοντας σε εκείνες τη σιγουριά ότι τις εκπροσωπούμε επάξια, αναβαθμίζοντας την εικόνα τους στις αγορές που μας εμπιστεύονται. Για αυτό και έχουμε συνεργασίες που διαρκούν σε βάθος χρόνου ακόμη και εξήντα ετών».
Πώς επιλέγει ένας όμιλος με πολυεθνική παρουσία σαν την Inchcape τις συνεργασίες και τις αγορές στις οποίες θα επενδύσει;
«Eξετάζουμε τις ανάγκες κάθε αγοράς, τους διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, τις τάσεις και τις προοπτικές μιας μάρκας σε κάθε χώρα. Ετσι λειτουργούμε σε αγορές διαφορετικών μεγεθών, από τη μεγαλύτερη Αυστραλία έως τη μικρότερη Βουλγαρία, και είμαστε ασφαλώς πολύ προσεκτικοί στο πώς θα προστατεύσουμε το κύρος και την αξιοπιστία του ομίλου μας. Συνυπολογίζουμε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες σε μια δυνητική συνεργασία, από τις αρχές λειτουργίας ενός κατασκευαστή και την ποιότητα των προϊόντων του μέχρι το αν αυτά είναι τα σωστά για μια αγορά και βέβαια το αν επιθυμούμε να συνδέσουμε το όνομά μας μαζί του. Σαφώς λοιπόν το πρόσημο δεν είναι αποκλειστικά οικονομικό, αυτό είναι ξεκάθαρο».
Η έλευση νέων κατασκευαστών από την Κίνα στην Ευρώπη δημιουργεί επιχειρηματικές ευκαιρίες. Πώς την αξιολογείτε;
«Είναι μια περίοδος με μεγάλες αλλαγές σε πολλά επίπεδα στην αυτοκίνηση, από την τεχνολογία έως το επιχειρείν, και αυτό δημιουργεί ευκαιρίες. Αν πάμε πίσω στις δεκαετίες του 1970 ή του 1990, θα δούμε τι είχε συμβεί με την είσοδο ιαπωνικών και κορεάτικων εταιρειών στην Ευρώπη. Σήμερα οι κινεζικές μάρκες σε Ευρώπη και Ελλάδα ξεπερνούν τις 20, αριθμός που θεωρώ ότι δεν είναι διατηρήσιμος. Στα επόμενα δύο-τρία χρόνια το τοπίο θα αλλάξει, θα δούμε μια συρρίκνωση και τελικά θα μείνουν στην αγορά όσες μπορούν μακροπρόθεσμα να επιβιώσουν».
