1 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ Το μήκος της νέας GLC έχει αυξηθεί κατά 6,0 εκ. φτάνοντας τα 4,716 μέτρα, επιφυλάσσοντας και μια οριακή αύξηση του μεταξονίου το οποίο προσθέτει 1,5 εκ., με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσφερόμενη άνεση. Παράλληλα, η GLC διαθέτει και αυξημένα μετατρόχια (+ 6 χιλ. μπροστά και 2,3 εκ. πίσω), τα οποία συντείνουν σε μια αποδοτικότερη διάταξη, αλλά και σε ένα καλύτερο πάτημα, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το συνολικό πλάτος του αμαξώματος που προσδιορίζεται σε 1,89 μ. Ακόμα πιο θεαματική είναι η ενίσχυση της πρακτικότητας καθώς η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 70 λίτρα, σε 620 λίτρα ή 1.640 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Πλην του όγκου του, το συνολικό ωφέλιμο μήκος του χώρου αποσκευών ανέρχεται σε 95 εκατοστά ενώ το ύψος για το κατώφλι διαμορφώνεται σε 74 εκατοστά. 2 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Η τεχνολογική εξέλιξη είναι ακόμα πιο διακριτή στο μάτι στο εσωτερικό της GLC, με επίκεντρό του τις δύο οθόνες των 12,3 και 11,9 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το κάθετου προσανατολισμού, οδηγοκεντρικό σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Οι δύο οθόνες ενσωματώνουν την τελευταία εκδοχή του Mercedes-Benz User Experience (ΜΒUX) που υποστηρίζεται από έναν ισχυρότερο επεξεργαστή αλλά και βελτιωμένο λογισμικό που επιδέχεται αυτόματες Over-The-Air αναβαθμίσεις. Πλην των βελτιωμένων δυνατοτήτων του ευφυούς λογισμικού και του ψηφιακού βοηθού με τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης και εκπαίδευσης σε σχέση με τις προτιμήσεις του οδηγού, το σύστημα infotainment μπορεί να υποστηρίξει εφαρμογές για την εμφάνιση εξατομικευμένης ενημέρωσης, υπηρεσίες για streaming μουσικής, αλλά και smart home, για κάθε διαφορετικό χρήστη ο οποίος μπορεί να φορτώσει τις προσωπικές του ρυθμίσεις χάρη στο σύστημα αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων. 3 ΔΙΑΦΑΝΕΣ ΚΑΠΟ Πλην των παραπάνω η κεντρική οθόνη του infotainment αναλαμβάνει ενεργό ρόλο και στις εκτός δρόμου διαδρομές προσφέροντας περισσότερη πληροφόρηση από ποτέ για τις εκτός πεπατημένης αναζητήσεις. Μεταξύ των δυνατοτήτων της, σε συνδυασμό και με την επιλογή του του πακέτου καμερών περιμετρικής θέασης 360°, συγκαταλέγεται μια νέα λειτουργία που η γερμανική φίρμα αποκαλεί «διαφανές καπό». Η συγκεκριμένη δυνατότητα επιτρέπει τη χαρτογράφηση των επιφανειών μπροστά και κάτω από το αυτοκίνητο, εμφανίζοντας στην κεντρική οθόνη όσα ο οδηγός δεν θα ήταν σε θέση να δει, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο μια ακριβή αποτύπωση τυχόν εμποδίων αλλά και ταυτόχρονα, χάρη στην τεχνολογία εικονικής απεικόνισης, την ακριβή θέση των τροχών σε σχέση με αυτά. 4 ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Με την επιλογή του πακέτου Engineering η GLC προσθέτει στον πραγματικά ανεξάντλητο εξοπλισμό της με το σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC, το οποίο περιλαμβάνει τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους ανάρτησης για τη μεγιστοποίηση των off-road δυνατοτήτων του SUV σε αφιλόξενα εδάφη αλλά και φυσικά για την αναβάθμιση της προσφερόμενης άνεσης, η οποία είναι συνυφασμένη με τη γερμανική φίρμα. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται και σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στροφής στους πίσω τροχούς έως και 4,5 μοίρες. Σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται αντίθετα από τους μπροστινούς. Σε υψηλότερες ταχύτητες όλοι οι τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση, συμβάλλοντας στη δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου και εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη αμεσότητα, καθώς απαιτούν μικρότερες κινήσεις από τον οδηγό στο τιμόνι. 5 MILD HYBRID ΚΑΙ PLUG-IN HYBRID – MONO Το σύνολο της γκάμας της GLC αποτελείται από εξηλεκτρισμένα σύνολα ήπιας υβριδικής ή plug-in υβριδικής τεχνολογίας με κοινή συνισταμένη τους τετρακύλινδρους κινητήρες 2,0 λίτρων, το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G Tronic και φυσικά το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Οι mild hybrid εκδόσεις συνδυάζουν το δίλιτρο κινητήρα με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό, επιτρέποντας κατά περίπτωση το coasting, ανεπαίσθητες και αμεσότερες επανεκκινήσεις, ανάκτηση ενέργειας, επιπλέον ισχύ και φυσικά εξοικονόμηση ενέργειας. Ενδεικτικό είναι ότι η πετρελαιοκίνητη έκδοση GLC 220 d 4MATIC ισχύος 197+23 ίππων περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 136 γρ./χλμ. και την κατανάλωση καυσίμου σε 5,2 λίτρα/100 χλμ. Στις mild hybrid εκδόσεις περιλαμβάνονται επίσης η βασική GLC 200 4 MATIC με κινητήρα βενζινης απόδοση 204+23 ίππων και η επίσης βενζικοκίνητη 300 4 MATIC με ισχύ 258+23 ίππων. Τον κυρίαρχο ρόλο σε όρους αποδοτικότητας έχουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του γερμανικού SUV χάρη κυρίως στην υιοθέτηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας 31,2 kWh, η οποία τους εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 120 χλμ. περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση καυσίμου. Για του λόγου το ακριβές η πετρελαιοκίνητη GLC 300 de 4MATIC απαιτεί 0,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. εκλύοντας μόλις 13 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα ενώ προσφέρει ισχύ 335 ίππων. Αναλόγως εντυπωσιακά είναι τα μεγέθη και των βενζινοκίνητων plug-in hybrid 300 e 4MATIC και 400 e 4MATIC των 313 και 381 ίππων αντίστοιχα και των τιμών κατανάλωσης καυσίμου και διοξειδίου του άνθρακα των μόλις 0,6 λίτρων/100 χλμ. και 14 γρ./χλμ.