Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Εστιάζοντας την προσοχή μας στην κλασική SUV έκδοση και όχι στη Sportback, με την εμφανώς coupe σχεδίαση, διαπιστώνουμε πως αν και μεγαλύτερο από το Q3 που αντικαθιστά (+4 εκατοστά, τα οποία διαμορφώνουν πλέον το μήκος στα 4,531 μέτρα), το νέο Q3 δείχνει πιο compact και αποπνέει περισσότερο δυναμισμό κυρίως λόγω του προφίλ του, με τη γραμμή της οροφής και το σχήμα των πλευρικών παραθύρων να κάνουν τη διαφορά. Ετσι, αν και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι σχεδόν 19 εκατοστά, το αποτέλεσμα είναι, στο σωστό χρώμα, εξαιρετικά κομψό. Το συνολικό ύψος των 1,588 μέτρων του μειώνεται κατά τέσσερα εκατοστά στην έκδοση Sportback και αυξάνεται κατά ένα εκατοστό στην plug-in υβριδική έκδοση. Μπροστά, τα φώτα ημέρας βρίσκονται οριζόντια ψηλότερα από τα φώτα θέσης στις άκρες της μάσκας ενώ πίσω είναι διαιρούμενα και «σβήνουν» όσο πλησιάζουν στο κέντρο της πέμπτης πόρτας, πάνω από την οριζόντια led γραμμή.

Οι ΧΩΡΟΙ
Με μεταξόνιο 2,681 μέτρα, οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές τοποθετούν το νέο Q3 στο άνω άκρο της κατηγορίας του, με τη συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων να δημιουργεί διπλό πλεονέκτημα: αφενός αυξάνει τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα στάνταρ 488 λίτρα (στις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου) στα 575 λίτρα, αφετέρου ακόμη και στη δεύτερη διαμόρφωση με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο μπροστά, ένα άτομο μέσου ύψους και βάρους μπορεί να φιλοξενηθεί εκεί χωρίς τα πόδια του να ακουμπούν στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος. Σημειώστε εδώ στην plug-in υβριδική έκδοση τα αρχικώς διαθέσιμα λίτρα όγκου είναι 375 (όχι 488) λόγω της θέσης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Με κοινή συνισταμένη την αποδοτικότητα που δεν περιορίζεται απλώς στην οικονομία καυσίμου, η σειρά κινητήρων του Q3 περιλαμβάνει τρία μηχανικά σύνολα ξεκινώντας από μοτέρ βενζίνης 1.5 TFSI με ήπια υβριδική υποβοήθηση, μέση κατανάλωση 6,0 λίτρα/100 χλμ. και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων COD, ισχύος 150 ίππων, όσους αποδίδει και ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η plug-in υβριδική έκδοση, στην οποία συνυπάρχουν βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και ηλεκτροκινητήρας συνδυαστικής απόδοσης 272 ίππων και 400 Nm ροπής με μέση θεωρητική κατανάλωση 1,7 λίτρα/100 χλμ. καθώς η μπαταρία του υβριδικού συστήματος με χωρητικότητα 19,8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης 120 χλμ. με μία φόρτιση, η οποία σε απλή πρίζα σούκο μπορεί να διαρκέσει 10-12 ώρες και σε wallbox 11 kW σχεδόν δύο ώρες. Ωστόσο το Q3 PHEV μπορεί να επαναφορτιστεί και σε ταχυφορτιστή έως 50 kW.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Πέρα από τα αυτόματα S tronic κιβώτια ταχυτήτων (επτά σχέσεων για τις εκδόσεις των 150 ίππων και 6 σχέσεων για την PHEV των 272 ίππων), το Q3 διαθέτει το Audi Drive Select με τις λειτουργίες Balanced, Efficiency, Comfort και Dynamic, ενώ στις μελλοντικές τετρακίνητες quattro εκδόσεις θα υπάρχει και επιλογή Off road. Ταυτόχρονα τα κρισιμότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, διαχωρισμένα στα πεδία της ασφάλειας και της άνεσης, περιλαμβάνονται σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Ανάμεσά τους ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν αυτά για την αποφυγή συγκρούσεων ανεξαρτήτως φωτισμού και καιρικών συνθηκών, εκείνο για την ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων κυκλοφορίας ανάμεσα στα μοντέλα Audi που διαθέτουν το σύστημα ACC+ και οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας στo σύστημα MMI, το οποίο ο οδηγός διαχειρίζεται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης των 12,8 ιντσών που πλαισιώνει τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit plus των 11,9 ιντσών. Ξεχωριστό κεφάλαιο δε στον εξοπλισμό του νέου Q3 αποτελεί το σύστημα εξωτερικού φωτισμού, για το οποίο θα μιλήσουμε σύντομα στη στήλη της τεχνολογίας.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ – ΤΙΜΕΣ
Καταργώντας την έννοια του βασικού επιπέδου εξοπλισμού, η Audi υιοθετεί στο νέο Q3 το επίπεδο Advanced στο οποίο προστίθενται τα Premium package και S LINE package ως επιλογές που συνδυάζουν πολυτελή και σπορ χαρακτηριστικά διαμορφώνοντας και την τιμολογιακή διάρθρωση. Μιλώντας για τιμές, το βενζινοκίνητο Q3 Advanced TFSI S tronic Hybrid των 150 ίππων κοστίζει από 41.980 ευρώ (43.980 ευρώ στην έκδοση αμαξώματος Sportback) ενώ το πετρελαιοκίνητο Q3 Advanced TDI S tronic με την ίδια ιπποδύναμη από 49.980 ευρώ (51.980 ευρώ το Sportback). Οσο για το plug-in υβριδικό Q3 Advanced e-Hybrid S tronic των 272 ίππων, η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται στα 50.980 ευρώ (52.980 ευρώ για το Sportback).
