Η επανάσταση του 5G ξεκινά από το Σιάτλ – Ποιος είναι ο ρόλος της Ελλάδας

Η COSMOTE TELEKOM ανοίγει το βηματισμό της και κινείται στην παγκόσμια κλίμακα των τεχνολογικών εξελίξεων, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στο μέλλον των τηλεπικοινωνίων.

Η επανάσταση του 5G ξεκινά από το Σιάτλ – Ποιος είναι ο ρόλος της Ελλάδας

«Χρυσός! Χρυσός! Χρυσός! Χρυσός!», αυτές ήταν οι τέσσερις λέξεις στο πρωτοσέλιδο της Seattle Post-Intelligence, μιας ιστορικής εφημερίδας του Σιάτλ, προκειμένου να προαναγγείλει την άφιξη 67 χρυσωρύχων που επέστρεψαν από τις περιπέτειές τους με τις τσέπες τους γεμάτες χρυσάφι.

Το ημερολόγιο έγραφε 17 Ιουλίου 1897 και ο «πυρετός του χρυσού», η μανιώδης, ριψοκίνδυνη και σε πολλές περιπτώσεις τυχοδιωκτική αναζήτηση κοιτασμάτων χρυσού στην δυτική όχθη των ΗΠΑ βρισκόταν στο απόγειό του. Το Σιάτλ λόγω της στρατηγικής τοποθεσίας του, βρισκόταν στο επίκεντρο αυτού του ανταγωνισμού.

Περισσότερo από έναν αιώνα μετά, η «Σμαραγδένια Πόλη», όπως είναι γνωστό το Σιάτλ, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου ανταγωνισμού, στο χώρο της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών. Αυτή τη φορά δεν συναντούμε ταλαιπωρημένους χρυσοθήρες, μα τεχνολογικούς κολοσσούς, δεν υπάρχουν αξίνες, αλλά δίκτυα, και οι φθαρμένοι χάρτες έχουν δώσει τη θέση τους στην καινοτομία, την τεχνογνωσία και την εταιρική κουλτούρα.

Μια αποστολή Ελλήνων δημοσιογράφων βρέθηκε εκεί για να γνωρίσει αυτή την εκδοχή του Σιάτλ, μιας συμπεριληπτικής πόλης που αγαπά την τεχνολογία εξίσου όσο τη μουσική και την ποπ κουλτούρα. Καλεσμένοι της COSMOTE TELEKOM περάσαμε τέσσερις μέρες στα κεντρικά της Τ-Mobile US, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου τηλεπικοινωνίας στις ΗΠΑ, που προσφέρει το μεγαλύτερο, ταχύτερο και πιο βραβευμένο 5G δίκτυο στη χώρα.

Σιάτλ: To νέο «Ελντοράντο» της τεχνολογίας

Το «Ελντοράντο» της T-Mobile US ήταν το φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης. Η πρόσβαση στα 2,5 GHz ήρθε με τη συγχώνευση του ανταγωνιστή Sprint Corp το 2020 και αποτέλεσε το θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της εταιρείας στο 5G. Παράλληλα, ανέπτυξε την τεχνολογία Fixed Wireless Access (FWA) προκειμένου να εισέλθει και στην ευρυζωνική αγορά. Αξιοποιώντας το κορυφαίο δίκτυό της, η T-Mobile US άδραξε την ευκαιρία και προσφέρει υψηλής ταχύτητας σταθερό internet, ειδικά σε περιοχές όπου οι παραδοσιακές επιλογές ευρυζωνικής πρόσβασης είναι περιορισμένες. Σήμερα, το χρησιμοποιούν 7 εκατ. πελάτες στις ΗΠΑ, ενώ είναι διαθέσιμο σε 70 εκατ. νοικοκυριά σε όλη τη χώρα.

To Τ Mobile Campus στο Σιάτλ.

Τι κοινό έχει, όμως, η COSMOTE TELEKOM με την T-Mobile US; Μπορεί η καρδιά της πρώτης να χτυπά στην Ελλάδα, και της δεύτερης στις ΗΠΑ, ωστόσο και οι δύο αποτελούν κομμάτι ενός τεχνολογικού powerhouse, της TELEKOM.

Η συνέργεια αυτή έχει βάθος 18 ετών και τα αποτελέσματά της είναι ήδη ορατά. Βάσει των ανεξάρτητων μετρήσεων, η COSMOTE TELEKOM διαθέτει τα καλύτερα δίκτυα σταθερής και κινητής, ενώ σε ό,τι αφορά το 5G, η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου ξεπερνά το 99%. Είναι μάλιστα η μόνη εταιρεία που διαθέτει 5G Stand Alone δίκτυο στη χώρα. Παράλληλα, η εδραιωμένη πελατοκεντρική φιλοσοφία θέτει το επίκεντρο της την παροχή προσφορών και προνομιών.

Παρόλα αυτά, σε έναν κλάδο που εξελίσσεται τόσο ραγδαία, σε συνθήκες υψηλότατου ανταγωνισμού, το ζητούμενο είναι η πρόσβαση και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, αλλά και το ανήκειν σε ένα brand που είναι αναγνωρίσιμο σε παγκοσμίως. Εξάλλου, το Tech Experience 5G Hub είναι το κέντρο τεχνολογικής καινοτομίας της T-Mobile US, το οποίο ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων που αξιοποιούν τη συνδεσιμότητα 5G και τη δημιουργία λύσεων επόμενης γενιάς.

Η COSMOTE TELEKOM εντάσσεται στη μεγάλη κλίμακα του ομίλου TELEKOM, και είναι κομμάτι της εμπροσθοφυλακής των ψηφιακών και τεχνολογικών εξελίξεων.

Αυτό άλλωστε σχολίαζαν τα στελέχη της COSMOTE TELEKOM που βρέθηκαν μαζί μας στα HQ της T-Mobile, περιγράφοντας το νέο όραμα της εταιρείας «να εξελιχθεί από κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ελλάδα σήμερα, στον κορυφαίο ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ευρώπη, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς τις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποίησης στην Ευρώπη».

Στο Τ-Mobile 5G hub γεννιούνται και δοκιμάζονται σήμέρα οι ιδέες που θα αλλάξουν την επικοινωνία μας αύριο.

Μια πρώτη γεύση από τις συνεργασίες διεθνούς βεληνεκούς έχουν πάρει οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM με το Netflix, το οποίο διατίθεται μέσω της COSMOTE TV. Επίσης, εδώ και λίγες μέρες έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και μια νέα παγκόσμιας κλίμακας συνεργασία, το Perplexity. Πρόκειται για έναν ΑΙ βοηθό, ο οποίος αναπτύσσεται από το 2022 και προσφέρει μια σειρά λειτουργιών που θα απλοποιήσουν την καθημερινότητα: από μετάφραση και παραγωγή κειμένων σε πραγματικό χρόνο μέχρι παροχή πληροφοριών αλλά και πραγματοποίηση κρατήσεων, ολοκλήρωση παραγγελιών φαγητού κτλ. δίχως να χρειάζεται η εναλλαγή σε διαφορετικές εφαρμογές. Μέσω του νέου προγράμματος επιβράβευσης, Magenta Moments, οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να έχουν 12μηνη δωρεάν συνδρομή στην Pro έκδοση του Perplexity.

Ο δρόμος προς την νέα επανάσταση του 5G

Το έβλεπες στα πρόσωπα των στελεχών της COSMOTE TELEKOM πόσο συναρπαστικός είναι για εκείνα ο δρόμος που έχουν να διανύσουν. Τα πρώτα milestones έχουν ήδη κατακτηθεί: 5G WiFi, μέσω της τεχνολογίας FWA (Fixed Wireless Acess), για κάλυψη σε περιοχές όπου δεν έχει φτάσει ακόμα η οπτική ίνα, αλλά και Network Slicing.

Ειδικά, για το 5G WiFi τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι περισσότεροι από 12.000 πελάτες το έχουν ήδη επιλέξει, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα θα εμπλουτιστεί και με Voice υπηρεσία, καθιστώντας τη μία ολοκληρωμένη λύση σταθερής.

Από challenger σε champion

Η έδρα της T-Mobile US θα μπορούσε να ήταν σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ, ίσως σε μια μητρόπολη, σε μια πόλη πιο λαμπερή, καμία όμως δεν θα ήταν τόσο κατάλληλη όσο το γαλατικό χωριό του Σιάτλ: γιατί εκεί υπάρχει το πνεύμα της αμφισβήτησης κάθε κανόνα, εκεί το «αυτό δεν γίνεται» σημαίνει «πάμε να το δοκιμάσουμε». Eκεί η Τ-Mobile US μετατράπηκε από challenger της αγοράς των τηλεπικοινωνιών σε champion, ανατρέποντας κάθε εδραιωμένη αντίληψη και αναδεικνύοντας σε καταλύτη αλλαγών το customer service: ήταν η πρώτη που κατήργησε τα μακροχρόνια συμβόλαια, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής.

«Στο DNA όλων των εταιρειών του ομίλου TELEKOM, είναι η αφοσίωση στον πελάτη, ως προϋπόθεση για την εμπορική επιτυχία και την ανάπτυξη», υπογράμμισε σε δηλώσεις που μας παραχώρησε ο COO της Τ-Mobile, Σρίνι Γκοπάαλαν.

Λεπτομέρεια από το εσωτερικό του T Mobile campus, εκεί όπου η καινοτομία πρωταγωνιστεί.

Το αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής, έχει καταγραφεί ως παγκόσμιο case-study υπό τον τίτλο «Un-Carrier strategy». Το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο — γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο, συμβάλλοντας στο να εδραιωθεί το λογότυπο «Τ» ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα παγκοσμίως.

«Κλειδί της επιτυχίας ωστόσο δεν είναι απλώς η έμφαση στο πελάτη», θα συμπληρώσει ο κύριος Γκοπάλαν, αλλά το γεγονός ότι «το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της σχέσης είναι η ενσυναίσθηση για τις προτεραιότητες και τις ανάγκες τους».

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως από τα χείλη του ίδιου όσο και από εκείνα των υπόλοιπων υψηλόβαθμων στελεχών της Τ-Mobile US δεν ακουγόταν συχνά ο όρος «πελάτης» και προτιμούσαν έναν άλλο: «το μέλος». Από την πρόσβαση σε ένα κορυφαίο δίκτυο, της προσφορές, τα προνόμια μέχρι το T-Life, το κορυφαίο lifestyle app στις ΗΠΑ και την ολοένα και μεγαλύτερη ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε περισσότερες λειτουργίες, η φιλοδοξία της Τ-Mobile US είναι η δημιουργία ενός κόσμου στον οποίο όλοι θα θέλουν να ανήκουν.

Όπως σημειώνει ο κύριος Γκοπάλαν, «είναι εύκολο να είσαι challenger, αλλά δύσκολο να είσαι champion». Στην πρώτη περίπτωση «είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις». Στη δεύτερη, είναι πιο δύσκολο «να διατηρηθείς στην κορυφή».

Οι προκλήσεις για το μέλλον

Οι δύο μεγαλύτερες προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η T-Mobile US, αλλά και η ΤELEKOM συνολικά, είναι αφενός η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης καθώς και ο έγκαιρος και επιτυχής μεταβολισμός των αλλαγών που θα φέρει στην αγορά και, αφετέρου, η σημασία της κλίμακας και του μεγέθους ενός οργανισμού σε έναν κλάδο που λειτουργεί με βηματισμό παγκόσμιο.

Η λιακάδες είναι σπάνιες στο Σιατλ και για αυτό καλοδεχούμενες. Οι εργαζόμενοι στην T Mobile US μπορούν να τις απολαύσουν.

Όραμα της Τ-Mobile είναι να αξιοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη ως ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει να εδραιώσει ακόμα πιο στέρεα την ενσυναίσθηση με τους πελάτες της. «Η προσέγγισή μας είναι για μια ακόμα φορά διαφορετική», θα πει ο COO της εταιρείας και συμπληρώνει: «δεν αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να περιορίσουμε τα κόστη, αλλά για να αναβαθμίσουμε την εμπειρία του καταναλωτή». Έφερε, μάλιστα, ως παραδείγματα το predictive maintenance για το FWA, και προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο call agent γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, κι έτσι έχει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.

Μια παγκόσμια δύναμη

Η καινοτομία και η σταθερή πεποίθηση ότι πρέπει πάντα να φέρνεις στο τραπέζι αυτό που ανταγωνισμός θεωρεί αδύνατο κάνουν μια εταιρεία τηλεπικοινωνίας να ξεχωρίζει. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο το μέγεθος και παγκόσμια κλίμακα δραστηριοποίησης συμβάλλουν καθοριστικά. Η παγκόσμια κλίμακα προσφέρει πρόσβαση σε γνώση και τεχνογνωσία, αξιόπιστα δεδομένα, συνέργειες, ανταλλαγή ιδεών και ταλέντων καθώς και πρακτικές και παραδείγματα που μπορούν να εφαρμοστούν σε διαφορετικές αγορές.

Όπως ανέλυσε ο κύριος Γκοπάλαν, το μέγεθος και το παγκόσμιο scale της TELEKOM διαδραματίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά σε ό,τι αφορά την εξαγωγή τεχνογνωσίας στην Ευρώπη, σε μια περίοδο μάλιστα όπου σημειώνονται ‘‘κβαντικά άλματα’’ με τις νέες τεχνολογία, την ΑΙ και το 5G SA».

Η διασπασμένη δομή της ευρωπαϊκής αγοράς (127 πάροχοι για πληθυσμό 300 εκατομμυρίων) δεν διευκολύνει τις επενδύσεις σε καινοτομία και τεχνολογία, με το τρόπο που συμβαίνει στις ΗΠΑ. «Όταν μία εταιρεία του ομίλου πρωτοπορεί, μοιράζεται την καινοτομία και με τις υπόλοιπες, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας», υπογράμμισε ο κ. Γκοπάλαν. Αυτή τη στιγμή και χάρη στο μέγεθός της, η εταιρεία έχει πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους κολοσσούς, όπως NVIDIA, OpenAI και Google.

Η είσοδος στο Τ mobile 5G Hub σε προδιαθέτει αμέσως για όσα πρόκειται να συναντήσεις στο εσωτερικό του.

Η γνώση και η τεχνογνωσία δεν δημιουργούνται στο κενό, δεν βρίσκονται εν αφθονία σε κοιτάσματα που κάποια στιγμή θα ανακαλυφθούν. Αντίθετα αποτελούν μια συλλογική διαδικασία, που υλοποιείται με όραμα, επιμονή και την αυτή την αδιαπραγμάτευτη ροπή του ανθρώπινου πνεύματος να διευρύνει συνεχώς τα όριά του. Είναι μια διαδικασία πάντα σε εξέλιξη και πάντοτε συμμετοχική.

Όσο μεγάλη επιτυχία είναι ότι η COSMOTE TELEKOM πρωταγωνιστεί ως κομμάτι ενός παγκόσμιου brand, είναι αντίστοιχα μεγάλη το γεγονός ότι η εμπειρία και το feedback ενός πελάτη που θα χρησιμοποιήσει μια Τρίτη βράδυ το BOX delivery app για να παραγγείλει φαγητό την ώρα που θα βλέπει Champions League, θα μετατραπεί σε γνώση που θα ταξιδέψει ως το Σιάτλ και ίσως δώσει τη σπίθα για να γεννηθεί μια ακόμα συναρπαστική ιδέα που θα ορίσει το τοπίο στην επικοινωνία τα επόμενα χρόνια.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version