Ford Puma Gen-E: Ο εξηλεκτρισμός ενός best-seller

Το μικρό SUV της Ford απέκτησε ηλεκτρικό alter ego το οποίο χάρη στο συνδυασμό των χαρακτηριστικών του φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ακόμα παράγοντα επιτυχίας στην πορεία του δημοφιλούς μοντέλου

Ford Puma Gen-E: Ο εξηλεκτρισμός ενός best-seller

Με τη φόρα που της εξασφάλισε το εξαιρετικά δημοφιλές Puma, στις ήδη γνωστές όσο και προσφάτως ανανεωμένες παραλλαγές του, η Ford αποφάσισε να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις επιλογές του SUV της, με την προσθήκη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης Gen-E η οποία πλέον διατίθεται και στην χώρα μας στην προνομιακή τιμή των 23.900 ευρώ η οποία περιλαμβάνει  κρατική επιδότηση και όφελος απόσυρσης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» καθώς και προωθητικό πρόγραμμα.

Πλην του παραπάνω ελκυστικού μεγέθους, όσοι δεν έχουν ακόμα εξοικειωθεί με τη νέα ηλεκτρική προσθήκη, αξίζει να γνωρίζουν ότι αν και άμεσα αναγνωρίσιμη ως μέλος της οικογένειας του Puma, η έκδοση Gen-E διαθέτει μια διαφορετική προσέγγιση στη σχεδίαση η οποία αφενός καθιστά με την πρώτη ματιά ορατή την ηλεκτρική ιδιαιτερότητά της όσο και μεγιστοποιεί τα ήδη γενναιόδωρα μεγέθη του SUV σε επίπεδο πρακτικότητας.

Αναγνωρισμένo design

Ξεκινώντας από την αισθητική του, η απουσία παραδοσιακής γρίλιας επέτρεψε στους σχεδιαστές της Ford μια διαφορετική οπτική στη μάσκα η οποία αντλεί τις επιρροές της από την ηλεκτρική Mustang Mach-E, δημιουργώντας αφενός έναν ευπρόσδεκτο συνειρμό και συμβάλλοντας σε μια πρώτη εικόνα που αποπνέει νεανική ενέργεια και δυναμισμό. Η νέα αυτή οπτική έχει συμπαρασύρει αυτονόητα και τη σχεδίαση του προφυλακτήρα ενώ ψηλότερα δεσπόζουν τα φώτα τεχνολογίας LED με το χαρακτηριστικό μοτίβο.

Οι πιο εξοικειωμένοι με το SUV της «μπλε οβάλ» φίρμας θα αναγνωρίσουν στις υπόλοιπες λεπτομέρειες του αμαξώματος στοιχεία από την κορυφαία έκδοση ST Line, χαρακτηριστικό που επίσης συνηγορεί στη δυναμική εμφάνισή της Gen-E, ενώ την εικόνα της συμπληρώνουν οι νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου (έως 19 ίντσες) και φυσικά οι δύο νέοι χρωματισμοί σε αποχρώσεις του κίτρινου και γαλάζιου που  δείχνουν να ταιριάζουν απόλυτα με τη νεανική υπόσταση του μοντέλου. Βέβαια το χρώμα είναι θέμα γούστου και η Ford διαθέτει άφθονα και πιο «συμβατικά» για να επιλέξει κανείς εφόσον τα προτιμά.

Όμορφος κόσμος ψηφιακός

Αντιστοίχως προσεγμένη είναι και η προσέγγιση στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής των 12,0 ιντσών η οποία βασίζεται στο νεότερο λογισμικό της Ford, SYNC 4, διαθέτει ευκρινή γραφικά, προσφέρει διαισθητική χρήση, υποστηρίζει αυτόματες over-the-air ενημερώσεις και το πλήθος δυνατοτήτων, πληροφοριών αλλά και ασύρματης συνδεσιμότητας που απαιτεί η σύγχρονη εποχή (Android Auto/Apple CarPlay). Στα gadgets συγκαταλέγονται επίσης ήδη από τη βασική έκδοση Style σύστημα πλοήγησης, θύρες USB ψηφιακό ραδιόφωνο με έξι ηχεία αλλά και σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητών.

Η κεντρική οθόνη συνδυάζεται με ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη γενναιόδωρη διαγώνιο των 12,8 ιντσών, η θέση και ο τρόπος αποτύπωσης των ενδείξεων του οποίου υπόσχονται μια αμιγώς οδηγοκεντρική εμπειρία.

Στα πλεονεκτήματα του θαλάμου επιβατών συνυπολογίστε τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα, τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και τον πλούσιο εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Style που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό αλλά και κάμερα οπισθοπορείας, συνηγορώντας στην upmarket ταυτότητα του  «μικρού» SUV της Ford.

Χωροταξική υπεροχή

Μιλώντας για «μικρό» SUV να σημειώσουμε ότι το Puma Gen-E, ως τυπικός εκπρόσωπος της κατηγορίας του έχει μήκος 4,214 μ., και πλάτος 1,80 μ. ωστόσο σε επίπεδο πρακτικότητας επιδεικνύει μεγέθη ανώτερης κατηγορίας.

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από το θεαματικό μέγεθος των 566 λίτρων χάρη στο ακόμα μεγαλύτερο GigaBox. Για όσους δεν έχουν ακούσει τη συγκεκριμένη ορολογία πρόκειται για τον χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ ο οποίος στην ηλεκτρική έκδοση εκμεταλλεύτηκε πλήρως την απουσία συστήματος εξαγωγής αυξάνοντας τον όγκο του σε 145 λίτρα. Παράλληλα μια άλλη απουσία, αυτή του κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέρει και τον αντίστοιχο χώρο μπροστά χωρητικότητας 43 λίτρων. Εξίσου ενδεικτικό είναι ότι με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο συνολικός ωφέλιμος όγκος φόρτωσης ανέρχεται σε 1283 λίτρα.

Αποδοτικά… γρήγορο

Στα πιο κρίσιμα μεγέθη του μοντέλου το Puma Gen-E εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 168 ίππων και 290 Nm ροπής που επιτρέπει στο ηλεκτρικό SUV να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 160 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει να τροφοδοτεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου NMC (Νικελίου, Μαγγανίου, Κοβαλτίου) με ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh η οποία τοποθετείται στο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Εκτός από τις παραπάνω τιμές επιδόσεων, το ηλεκτρικό σύνολο εξασφαλίζει και αξιοσημείωτη αποδοτικότητα καθώς η μέση κατανάλωση περιορίζεται σε μόλις 13,1 kWh/100 χλμ. μέγεθος που με τη σειρά του συνεπάγεται ηλεκτρική αυτονομία 376 χλμ. σε μεικτό κύκλο αλλά και έως 523 χλμ. κατά την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Σε όρους φόρτισης το Puma Gen-E διαθέτει κύκλωμα που του επιτρέπει με την συνδρομή ταχυφορτιστή DC την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας του με ισχύ έως 100 kW, διαδικασία που επαναφορτίζει τις συστοιχίες από 10-80% σε μόλις 23,2 λεπτά.

Επίσης εκτός από τα παραπάνω συγκρατήστε ότι το Puma Gen-E που στη χώρα μας είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Style και Premium) συνοδεύεται και από οκταετή εγγύηση.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version