Greektown στην Κίνα για πώληση ελληνικών τροφίμων

Τη δική της... Greektown στην Καντόνα της Κίνας θέλει να δημιουργήσει η 30χρονη Wei Liu, αναπληρώτρια αντιπρόεδρος της Hongdaxingye,

Greektown στην Κίνα για πώληση ελληνικών τροφίμων
Τη δική της… Greektown στην Καντόνα της Κίνας θέλει να δημιουργήσει η 30χρονη Wei Liu, αναπληρώτρια αντιπρόεδρος της Hongdaxingye, ενός από τους μεγαλύτερους κινεζικούς ομίλους. Πρόκειται για μια πόλη 14 εκατομμυρίων κατοίκων που αποτελεί μέσω του λιμανιού της τη μεγαλύτερη εμπορική πύλη της ευρύτερης περιοχής. Βρίσκεται στην αποκαλούμενη και «ευρωπαϊκή» πλευρά αχανούς χώρας, λόγω του πλούτου που έχει συγκεντρωθεί εκεί.
Μιλώντας στο «Βήμα» κατά την επίσκεψή της στην Αθήνα πριν από λίγες ημέρες, στο πλαίσιο των «Επιχειρηματικών Συναντήσεων Go in Athens» που διοργάνωσε η Eurobank, η κινέζα μάνατζερ αποκάλυψε τα σχέδιά της για την προώθηση κυρίως τροφίμων «Made in Greece», σε μια αγορά 150-200 εκατομμυρίων καταναλωτών, που αποτελούν την καινούργια μεσαία τάξη στην κινεζική οικονομία.
Επαφές με παραγωγούς


«Υπάρχει ισχυρή ζήτηση αυτή τη στιγμή για υψηλής ποιότητας προϊόντα, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εγχώρια παραγωγή» τονίζει η κυρία Liu. Οπως εξηγεί, «σε αυτή τη συγκυρία, αλλά και τα επόμενα χρόνια, τα νοικοκυριά είναι διατεθειμένα να πληρώσουν παραπάνω για να εξασφαλίσουν ένα καλό εισαγόμενο αγαθό».
Στην Ελλάδα είχε συναντήσεις με έλληνες παραγωγούς και εξαγωγείς. Η κυρία Liu εκτιμά ότι παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα, όπως το ελαιόλαδο και τα γαλακτοκομικά, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ βρίσκεται σε αναζήτηση και «βρεφικών ειδών, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή».
Η προβολή των ελληνικών προϊόντων, εφόσον υπάρξουν συμφωνίες με εγχώριες επιχειρήσεις, θα γίνεται τόσο online όσο και offline σε έναν εκθεσιακό χώρο εμβαδού άνω των 10 στρεμμάτων, στο οποίο παρουσιάζονται χιλιάδες αγαθά από όλον τον κόσμο.

«Το “κυκλικό κτίριο της Καντόνας” (Guangzhou circle building), όπως λέγεται, προσφέρει σε προμηθευτές και εισαγωγείς ένα άνετο περιβάλλον αγορών, αποτελώντας την καλύτερη πλατφόρμα για την παρουσίαση ξένων επιχειρήσεων που θέλουν να αναπτυχθούν στην Κίνα»
τονίζει η κυρία Liu. Προσθέτει δε πως «ειδικά για προϊόντα που είναι ευπαθή, έχουμε δημιουργήσει σύγχρονες αποθήκες συντήρησης, που αποτελούν εγγύηση για την ασφάλεια και τη διατήρησή τους».
Αναφορικά με το προφίλ των υποψήφιων για συνεργασία σχημάτων, σημειώνει ότι «μας ενδιαφέρουν εταιρείες που μπορούν σε μόνιμη βάση να εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες προμήθειες». Και προσθέτει: «Αν ένας παραγωγός μπορεί οργανωμένα να προσφέρει ποιοτικά προϊόντα, δεν ασχολούμαστε τόσο με το μέγεθός του. Σε κάθε περίπτωση όμως, αποκλείονται οι πολύ μικρές μονάδες, λόγω της χαμηλής παραγωγικής τους δυναμικότητας».
Νέοι τύποι λιπάσματος


Σύμφωνα με την κυρία Liu, ένας ακόμη φιλόδοξος στόχος που έχει σχέση με την ελληνική γη είναι η πραγματοποίηση πειραματικών καλλιεργειών στη χώρα μας για την ανάπτυξη νέων τύπων λιπάσματος. «Η θυγατρική μας Inner Mongolia Western Environment Protection δραστηριοποιείται στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών προστασίας του περιβάλλοντος και στην παροχή οικολογικών λύσεων» σημειώνει η αναπληρώτρια αντιπρόεσδρος της Hongdaxingye. Στο πλαίσιο αυτό αναζητεί συνεργάτες στην Ελλάδα για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων.
Από το 2003 έχουν γίνει πειράματα μόνο στην Κίνα, σε καλλιέργειες μελιτζάνας, ρυζιού, φιστικιών, κινέζικου λάχανου, μανταρινιού. Τα αποτελέσματά τους έδειξαν ότι τα λιπάσματα που χρησιμοποιήθηκαν όχι μόνο προσάρμοσαν στα κατάλληλα επίπεδα το pH του χώματος, αλλά ταυτόχρονα αύξησαν την αντοχή στις ασθένειες και βελτίωσαν την ποιότητα των καρπών.
Το Go In Athens


Η κυρία Liu αναγνωρίζει ότι η ελληνική οικονομία δεν βρίσκεται και στα καλύτερά της. Ωστόσο υπογραμμίζει πως «όπως λέει ένα ρητό, όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος». Θεωρεί ότι «με σκληρή δουλειά, ενεργή αντιμετώπιση των προκλήσεων και με εστίαση στα προβλήματα και στις λύσεις που μπορούν να βρεθούν η Ελλάδα σίγουρα θα πάει καλύτερα τα επόμενα χρόνια».
Στο Go In Athens της Eurobank το ενδιαφέρον από τους εισαγωγείς εστιάστηκε κυρίως σε προϊόντα αγροτοδιατροφικά (λάδι, κρασί, τυριά, μέλι, νερά και διάφορα κονσερβατοποιημένα), καθώς και σε καλλυντικά.
Η διοργάνωση της πρωτοβουλίας συμπεριλαμβάνεται σε μια σειρά από ενέργειες μεγάλης κλίμακας με επίκεντρο την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Πρόκειται για τη μετεξέλιξη του προγράμματος Go International που ξεκίνησε το 2009 με πρωτοβουλία του σημερινού προέδρου της Eurobank κ. Νίκου Καραμούζη.
Διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους από 100 έλληνες εξαγωγείς να έρθουν σε επαφή, στην έδρα τους, με περίπου 50 εξέχοντες διεθνείς buyers από 11 χώρες. Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.400 προκαθορισμένες συναντήσεις.


LA TABLE MEDITERRANEE
Οι Κύπριοι με τα τρία πανάκριβα εστιατόρια στο Παρίσι

Τα αδέλφια Μαυρομμάτη, ο Ανδρέας και ο Ευαγόρας, είναι από τους πιο γνωστούς ελληνοκύπριους επιχειρηματίες στη Γαλλία. Εχουν τρία δικά τους εστιατόρια, από τα πιο ακριβά στο Παρίσι (Le Mavrommatis / Les Delices d’Aphrodite / Le Bistrot Mavrommatis), καθώς και δικό τους catering, από τα πιο γνωστά και τα πιο ακριβά.
Συμμετέχουν με μεγάλη επιτυχία σε διαγωνισμούς ανάληψης μεγάλων εκδηλώσεων, ενώ το Επιμελητήριο Παρισιού CCI PARIS συνεργάζεται συνήθως μαζί τους για όλα τα μεγάλα events.
Επιπλέον, έχουν δικά τους καταστήματα boutiques σε διάφορα σημεία του Παρισιού –BOUTIQUES MAVROMMATIS PASSY – CENSIER – MADELEINE – VILLIERS –αλλά και boutiques μέσα στα μεγάλα καταστήματα GALLERIES LAFAYETTE (είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης της Galleries Lafayette στα ελληνικά προϊόντα) στο Παρίσι, στο αντίστοιχο στη Marseille και στην περιοχή Laurent du Var.
Προμηθεύει επίσης το μεγάλο κατάστημα Monoprix και συγκεκριμένα το κατάστημα Les passages, καθώς επίσης και το κατάστημα Galleries Gourmandes που βρίσκεται στο Palais des Congrès στο Παρίσι.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version