Τη θέση που θα έχει ο Δήμος Πειραιά κατά τη συνάντηση που θα έχει το απόγευμα της Τρίτης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Θοδωρή Δρίτσα για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ παρουσίασε ο δήμαρχος του μεγάλου λιμανιού κ. Γιάννης Μώραλης κατά τη συνεδρίαση συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά την Δευτέρα στέλνοντας το μήνυμα ότι «δεν είμαστε διατεθειμένοι γιαπεραιτέρω υποχωρήσεις στο θέμα του λιμανιού».
Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση θα συμμετάσχουν ο Περιφερειάρχης Πειραιά κ.Γιώργος Γαβρίληςκαι οι δήμαρχοι Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ.Χρήστος Βρεττάκοςκαι Περάματος κ.Γιάννης Λαγουδάκης.
Στη τοποθέτηση του ο κ. Μώραλης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι μέχρι πρόσφατα δεν είχε υπάρξει καμία ουσιαστική απάντηση στη πρόταση του Δήμου για τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και «η επίσημη απάντηση ήρθε στον Δήμο Πειραιά στις11 Σεπτεμβρίου 2015. Υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα και ήταν αρνητική». Ο κ. Μώραλης έσπευσε να σημειώσει ότι «αρμόδια να απαντήσει σε μια τέτοια πρόταση είναι η κυβέρνηση και όχι το ΤΑΙΠΕΔ».
Ο δήμαρχος Πειραιά επεσήμανε ότι δεν τίθεται πλέον θέμα μη ιδιωτικοποίησης και θα πρέπει να συζητηθούν με κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ πλέον τρία βασικά θέματα «το θέμα του ποσοστού των ανταποδοτικών που θα πρέπει να λαμβάνουν οι Δήμοι, είναι θέματα επενδύσεων και θέματα γης».
Και πρόσθεσε: «Αναφορικά με το πρώτο, 2% έδινε ο ΟΛΠ στην κεντρική διοίκηση, στην κυβέρνηση και τίποτα στους Δήμους. Η άποψή μου είναι ότι όταν έχεις μια συμφωνία που την έχει ψηφίσει το 85% της Βουλής και προχωρά, αυτό που πρέπει να επιδιώξουμε είναι να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον Δήμο μας. Το ποσοστό λοιπόν πρέπει να είναι σαφώς πάνω από 2% και να αποδίδεται όλο στους Δήμους. Είναι ακατανόητο η κεντρική εξουσία η οποία θα πάρει το αντάλλαγμα, θα συνεχίσει να είναι και στη μετοχική σύνθεση στον Οργανισμό, διότι πωλείται το 51% από το 67%, άρα θα μπορέσει να παίρνει και μέρισμα. Επίσης 2-3 εκατομμύρια για την κεντρική διοίκηση, για τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τίποτε, ενώ για όλους εμάς τους Δήμους νομίζω ότι είναι κρίσιμα ποσά».
Για τις επενδύσεις υπογράμμισε ότι «σκοπεύουν στη σύμβαση παραχώρησης να εντάξουν επενδύσεις περίπου300 εκατομμυρίων από ότι ακούμε, τις οποίες θα αναλάβει ο επενδυτής στον οποίο θα καταλήξουν. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των επενδύσεων θα αφορά στα όρια του Δήμου μας. Φυσικά και εμείς θα πρέπει να έχουμε λόγο στις επενδύσεις αυτές διότι, όπως έχουμε πει, λιμάνι και πόλη δεν μπορούν να έχουν διαφορετική πορεία ανάπτυξης, διαφορετικό σκεπτικό. Είναι βέβαιο ότι μια μεγάλη επένδυση στο Δήμο μας θα είναι αυτή που θα γινόταν έτσι κι αλλιώς από τον δημόσιο ΟΛΠ, ο νέος προβλήτας για την κρουαζιέρα. Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνουν μια σειρά από επενδύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν οικονομικά, τουριστικά και αναπτυξιακά την πόλη».
Επιπροσθέτως ανέφερε ότι για τα θέματα γης «όχι όπως το θέμα που από κοινού ο Περιφερειάρχης και οι δήμαρχοι Περάματος και Κερατσινίου -Δραπετσώνας έβαλαν σε σχέση με την παραθαλάσσια ζώνη στα Λιπάσματα. Εμείς έχουμε μια έκθεση από τη Διεύθυνση περιουσίας, ότι μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει γη που ανήκε στον Δήμο Πειραιά και για την οποία –όπως οι παλαιότεροι γνωρίζουν- έστω και αν απαλλοτριώθηκε, ο Δήμος ποτέ δεν πήρε ούτε ένα ευρώ ή αν δεν απαλλοτριώθηκε, άρα καταπατήθηκε, ακόμα χειρότερα. Άρα θα πρέπει, αν μη τι άλλο, γι αυτόν τον Δήμο, που δεν έχει αντιμετωπιστεί δίκαια από τις κυβερνήσεις, τώρα που έφτασε η ώρα να λυθεί ένα σημαντικό θέμα, ανεξάρτητα αν εμείς συμφωνούμε με τη λύση ή όχι, να διευθετηθούν μια σειρά ζητημάτων τα οποία εκκρεμούν δεκαετίες».
