Στην αγορά τροφίμων εισέρχεται ο Λούλης

Το ψωμί αποτελούσε σημείο αναφοράς στα βασικά είδη διατροφής. Στην περίοδο της κρίσης το ειδικό βάρος του έχει πολλαπλασιαστεί. Στους δρόμους της Αθήνας - και όχι μόνο - είναι εμφανές.

Στην αγορά τροφίμων εισέρχεται ο Λούλης
Το ψωμί αποτελούσε σημείο αναφοράς στα βασικά είδη διατροφής. Στην περίοδο της κρίσης το ειδικό βάρος του έχει πολλαπλασιαστεί. Στους δρόμους της Αθήνας –και όχι μόνο –είναι εμφανές. Τα αλλεπάλληλα «κύματα» καταστημάτων καφέ και ψητοπωλείων που εκδηλώθηκαν τα πρώτα χρόνια της κρίσης έχουν πλέον αντικατασταθεί από αρτοποιεία ή πρατήρια που δεν πωλούν μόνο ψωμί ή αρτοσκευάσματα αλλά και είδη ζαχαροπλαστικής, καφέ και παγωτά. Ως εκ τούτου όλο το σύμπλεγμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας που αφορά το ψωμί βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων τομέων της ελληνικής αγοράς.
Από την άλλη πλευρά, η Μύλοι Λούλης ΑΕ, η μεγαλύτερη ελληνική αλευροβιομηχανία όχι μόνο έχει κατορθώσει να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά –το μερίδιό της πλησιάζει το 25% –αλλά διανύει τη δεύτερη περίοδο διεθνοποίησής της. Είχε πρωταγωνιστήσει στη δεκαετία του 1990 στην ελληνική διείσδυση στην περιοχή των Βαλκανίων με επίκεντρο τη Ρουμανία. Εν συνεχεία ο όμιλος αναδιαρθρώθηκε, τοποθετήθηκαν στο μετοχικό κεφάλαιό του οι Αυστριακοί και ενίσχυσε τη θέση του στην ελληνική αγορά. Από το 2013 όμως άλλαξε ρότα και στρατηγική. Ξαναβγαίνει εκτός ελληνικών συνόρων, αυτή τη φορά όμως σε άλλη γεωγραφική κατεύθυνση. Οι περιοχές της Ασίας βρίσκονται στο κέντρο της νέας στρατηγικής του. Αφού ενίσχυσε το μετοχικό του κεφάλαιο με την τοποθέτηση της αραβικής Al Dahra Agriculture Spain SL –κατέχει το 20% των μετοχών του -, επιχειρεί να αναπτυχθεί στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου. Και ήδη τρέχει η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ινδία, σε συνεργασία με τον όμιλο της Chipita και τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο. To ύψος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 16 εκατ. ευρώ και η μονάδα θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2017.
Μετασχηματισμός


Παράλληλα ο νεαρός μεγαλομέτοχος και πρόεδρος του ομίλου κ. Νίκος Λούλης –με δεξί χέρι τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Νίκο Φωτόπουλο –και τα άλλα αφεντικά της ιστορικότερης ελληνικής αλευροβιομηχανίας θεωρούν ότι ήλθε η ώρα σιγά-σιγά να τη μετασχηματίσουν σε μια μεγάλη βιομηχανία τροφίμων. Το πρώτο βήμα το έκαναν προσφάτως όταν απέκτησαν την εταιρεία έτοιμων μειγμάτων αρτοποιίας και πρώτων υλών τροφίμων Kenfood Τροφογνωσία ΑΒΕΕ των κ.κ. Λεωνίδα και Παναγιώτη Πιερακέα. Στόχος του ομίλου είναι να αναπτυχθεί στην παραγωγή μειγμάτων αρτοποιίας και στην παραγωγή και εμπορία πρώτων υλών τροφίμων για την αρτοποιία, τη ζαχαροπλαστική, τη μακαρονοποιία και την παραγωγή σφολιάτας –υπάρχει ήδη σύγχρονη μονάδα παραγωγής 23.500 τ.μ. στο Αμπελοχώρι Βοιωτίας. Οι πωλήσεις της εξαγορασθείσης εταιρείας το 2013 ήταν 6,8 εκατ. ευρώ.
Εφέτος είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά –ως τώρα τουλάχιστον, τους πρώτους τέσσερις μήνες. Αυτή η διαπίστωση –αντικειμενική έτσι κι αλλιώς –δεν ισχύει για τους Μύλους Λούλη! Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο τρίμηνο του χρόνου «τρέχει» με σχετικά σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης και, όπως έλεγαν πηγές της αγοράς, αν οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου κινηθούν αντιστοίχως, η ανάπτυξη των πωλήσεων θα κυμανθεί από 5% ως και 10%.
Πτώση των τιμών


Πέρυσι, αν και είχε αύξηση κατά 0,9% του όγκου των πωλήσεων, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 6,3% λόγω της πτώσης των τιμών των προϊόντων στην οποία προχώρησε η διοίκηση της εταιρείας –αποτέλεσμα της μείωσης των τιμών των σιτηρών τους πρώτους οκτώ μήνες του χρόνου. Ετσι το 2014 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 88 εκατ. ευρώ από 94 εκατ. ευρώ που ήταν το 2013. Αλλά από το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου οι τιμές ανέβηκαν τόσο στα σιτηρά όσο και στα προϊόντα –οι τιμές του σκληρού σίτου είναι περίπου 350 ευρώ ο τόνος και του μαλακού από 210 ως και 300 ευρώ ο τόνος.
Εξαιρετική σημασία έχει το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2014 η αξία των εξαγωγών της σχεδόν διπλασιάστηκε: από 5.429 τόνους που ήταν το 2013 ανήλθε σε 9.436 τόνους το 2014. Και η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1,5 εκατ. ευρώ: οι εξαγωγές της αποτελούν πλέον το 4,8% των συνολικών πωλήσεών της. Επίσης πέρυσι αύξησε την καθαρή κερδοφορία της κατά 7,2 εκατ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version