«Τεμαχίζεται» ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Σε οκτώ με εννέα κομμάτια θα «σπάσει» το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου, το οποίο αφαιρέθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα δημοπρατηθεί τμηματικά τους επόμενους μήνες.

«Τεμαχίζεται» ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Σε οκτώ με εννέα κομμάτια θα «σπάσει» το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, το οποίο αφαιρέθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα δημοπρατηθεί τμηματικά τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας & Υποδομών, το οποίο την Τετάρτη συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη με βουλευτές και εκπροσώπους ΟΤΑ και άλλων φορέων της περιοχής, προωθείται η ολοκλήρωση της ένταξης του έργου στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020.
Επίσης, στη σύσκεψη έγινε συζήτηση για την λεγόμενη «νότια χάραξη» του δρόμου, την οποία ζητούν κάτοικοι της περιοχής για την παράκαμψη των οικισμών μεταξύ Μιντιλογλίου και Κάτω Αχαϊάς, μήκους 20 χλμ και κόστους 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους αντιδρώντες κατοίκους και 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών. Το ζήτημα θα εξεταστεί και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν στο προσεχές διάστημα.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, στην σύσκεψη υπήρξε παραδοχή από το υπουργείο ότι θα τοποθετηθούν τελικά σταθμοί διοδίων αναλογικής χρέωσης στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος σε τέσσερα χρόνια από σήμερα.
«Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος υπογράμμισε ότι για αυτόν το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο μελέτης του υπουργείου.
Οι νέες δημοπρασίες θα εξελιχθούν παράλληλα για το σύνολο του έργου, κάτι που θα διασφαλίσει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής περισσότερων σχημάτων, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις στον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, καθώς, ακόμη και εάν η δημοπράτησή του προχωρούσε κανονικά (στις 31 Μαρτίου 2015), οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ στο τέλος του 2015.
«Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις» είπε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη», αφήνοντας αιχμές κατά του προκατόχου του, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Και αυτό διότι ο προηγούμενος διαγωνισμός «οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου», είπε.
Το υπουργείο σημειώνει ότι σύμφωνα με τον παλιό διαγωνισμό:
– Δεν ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου, καθώς ναι μεν είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όμως δεν είχαν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι πόροι ούτε είχε εγκριθεί η χρηματοδότησή του από το ΣΕΣ
– Υπήρχε θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού, καθώς η μη εφαρμογή του «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, λόγω μη έκδοσης του δευτερογενούς δικαίου που προέβλεπε, οδήγησε σε παράλυση το σύστημα δημοπρασιών
– Προέκυψε εξέλιξη νομική εμπλοκή λόγω προσφυγής της ΜΕΤΚΑ κατά του κύρους του διαγωνισμού στα δικαστήρια.
Στη συνάντηση συμμετείχαν οι βουλευτές κ.κ. Δημ. Μπαξεβανάκης (ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας). Αφροδίτη Θεοπεφτάτου (ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς), Βασ. Χατζηλάμπρου (ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας). Νικ. Νικολόπουλος (ΑΝΕΛ Αχαΐας), Ανδ. Κατσανιώτης (ΝΔ Αχαΐας), Κ. Τζαβάρας (ΝΔ Ηλείας), Γ. Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ Ηλείας) και Ιάσων Φωτήλας (ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ Αχαΐας), ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας, κ. Απ. Κατσιφάρας και εκπρόσωποι ΟΤΑ και φορέων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του κ. Φωτήλα, ο βουλευτής του Ποταμιού επισήμανε την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών υλοποίησης του έργου, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για τον «τεμαχισμό» του έργου σε μικρότερες εργολαβίες «λόγω της αρνητικής εμπειρίας που υπάρχει από εκτέλεση με παρόμοιο τρόπο έργων οδοποιίας στην περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας» και υπογράμμισε – μεταξύ άλλων – ότι το έργο πρέπει να συνδεθεί με τους κόμβους της ΒΙΠΕ Πάτρας, του αερολιμένα στον Άραξο και των περιοχών της Κυλλήνης και της Αρχαίας Ολυμπίας. Ο κ. Φωτήλας τόνισε ότι το αίτημα για τη «νότια χάραξη» είναι μεν δίκαιο, αλλά δεν πρέπει να θέσει σε κίνδυνο το έργο και τη χρηματοδότησή του.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version