Μήνυμα ότι η χώρα περνά σταδιακά στην επόμενη φάση και η ελληνική οικονομία πρέπει να οικοδομηθεί σε νέες στέρεες βάσεις ώστε να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης αποτέλεσε η ημερίδα που διοργάνωσε στο Χίλτον η Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών. Κρίνοντας από το γεγονός ότι κατάφερε να συγκεντρώσει σε μία αίθουσα τους 85 από τους συνολικά 87 πρέσβεις που είναι διαπιστευμένοι στη χώρα μας και περίπου 250 επιχειρηματίες, η… μαγιά ήταν η κατάλληλη ώστε το μήνυμα να φθάσει στους αποδέκτες του. Από εδώ και στο εξής όλα θα κριθούν σε αυτό που οι Αγγλοσάξονες ονομάζουν χαρακτηριστικά «follow up».
Nέο πρότυπο
«Ο Κύκλος των Πρέσβεων», όπως ονομάστηκε η πρωτοβουλία, είχε ως βασική αποστολή την «ανάδειξη του νέου ελληνικού αναπτυξιακού προτύπου, των ευκαιριών που παρουσιάζει η Ελλάδα ως επενδυτικός προορισμός και των δυνατοτήτων της εξαγωγικής μας οικονομίας» τόνισε ο κ. Π. Μίχαλος, επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων. Εντάσσεται δε στο ευρύτερο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ανάκαμψη 2021, το οποίο εκπονείται με βάση τις μελέτες που έχουν καταρτιστεί από το ΚΕΠΕ, το ΙΟΒΕ και τη McKinsey.
Η αλλαγή σελίδας έπειτα από μία δύσκολη τετραετία κυριάρχησε στις ομιλίες του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου, του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, της υπουργού Τουρισμού κυρίας Ολγας Κεφαλογιάννη και του υφυπουργού Εξωτερικών κ. Δ. Κούρκουλα.
Το υπουργείο Εξωτερικών έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην οργάνωση της όσο το δυνατόν πληρέστερης ενημέρωσης τρίτων χωρών –μέσω των πρεσβειών τους στην Αθήνα –για τις ευκαιρίες που ανοίγονται. Αυτός είναι και ο λόγος που «Ο Κύκλος των Πρέσβεων» φιλοδοξεί να μετατραπεί σε ένα σταθερό φόρουμ διαλόγου, με έλληνες επιχειρηματίες να ενημερώνουν οι ίδιοι τους ξένους διπλωμάτες για επιχειρηματικές και επενδυτικές προοπτικές.
Στρατηγικές
Σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο, το υπουργείο Εξωτερικών έχει θέσει πέντε στρατηγικές προτεραιότητες στην οικονομική διπλωματία:
1. Εμφαση στις υπηρεσίες που θα παρέχονται στους έλληνες επιχειρηματίες, ενεργή εμπλοκή της προώθησης του ελληνικού εθνικού προϊόντος στο εξωτερικό και στη δικτύωση της διπλωματικής με την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα.
2. Η ανάπτυξη της επονομαζόμενης «γαλάζιας οικονομίας». Το υπουργείο φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα «γαλάζιο επενδυτικό χαρτοφυλάκιο» που θα επιτρέψει την καλύτερη συνεργασία μεταξύ διαφόρων τομέων που σχετίζονται με τη θάλασσα, όπως τα λιμάνια, η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, η εκπαίδευση και καινοτομία σε θαλάσσια ζητήματα, παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοινώθηκε η διοργάνωση συνεδρίου, στις 30 Μαΐου.
3. Η προώθηση του πολιτιστικού προϊόντος της Ελλάδας στην προσπάθεια αναβάθμισης του τουρισμού.
4. Η οικοδόμηση δικτύου «Φίλων της Ελλάδος» σε ακαδημαϊκά και ερευνητικά κέντρα ανά τον κόσμο ώστε να διαδοθεί η εικόνα της χώρας που βγαίνει από την κρίση.
5. Η πρωτοβουλία «Start-Up with MFA». Η εν λόγω πρωτοβουλία θέλει να συνδράμει τους νέους έλληνες επιχειρηματίες να διεισδύσουν στις διεθνείς αγορές, προσφέροντας πληροφόρηση, δυνατότητες για δημιουργία κοιτίδων καινοτομίας και διασύνδεση με ξένους επενδυτές.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
