Χρονιά – ρεκόρ για τον τουρισμό

«Αυτό που συμβαίνει εφέτος είναι πρωτόγνωρο για την Ελλάδα. Είμαι πολύ αισιόδοξος. Παρατηρείται μια πολύ μεγάλη επίδοση από τη γερμανική αγορά.

«Αυτό που συμβαίνει εφέτος είναι πρωτόγνωρο για την Ελλάδα. Είμαι πολύ αισιόδοξος. Παρατηρείται μια πολύ μεγάλη επίδοση από τη γερμανική αγορά. Η Ελλάδα έχει κάνει μια πολύ δυνατή επαναφορά» δηλώνει στο «Βήμα» ο Chief Operating Officer της TUI Γερμανίας κ. Ολιβερ Ντόρσουκ. Αρμόδιος για tour operating, συμπεριλαμβανομένης της αεροπορικής TUIfly, βρέθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου στην Αθήνα, στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης με συνεργάτες έλληνες ξενοδόχους, μεταφέροντας μια σαφή και πολύ θετική εικόνα για την εφετινή περίοδο στη χώρα. «Υπάρχει ζήτηση για την Ελλάδα. Αρχίσαμε την περίοδο κρατήσεων για το 2014 τον Οκτώβριο – Νοέμβριο και έχουμε ήδη καλύψει 50% των κρατήσεων, οπότε έχουμε μια πρόβλεψη για την πορεία της σεζόν» εξηγεί.

Αναβαθμισμένο προϊόν


Για το 2014 το ποσοστό της αύξησης από τη γερμανική αγορά «είναι ξεκάθαρα διψήφιο και άνω» σημειώνει ο κ. Ντόρσουκ, σε σχέση με το 2013, χρονιά που ήδη καταγράφηκε αύξηση από τη Γερμανία της τάξεως του 7,5%, με 2,268 εκατ. επισκέπτες στη χώρα. «Το 2013 ήταν χρονιά ανάκαμψης», λέει ο ίδιος και τονίζει ότι εφέτος «έχουμε την υψηλότερη από ποτέ αεροπορική δυναμικότητα για την Ελλάδα και ίσως έχουμε και τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών για την Ελλάδα από ποτέ», αναφερόμενος στην τελευταία δεκαετία. «Σε απόλυτους αριθμούς βλέπω πραγματικά μια χρονιά-ρεκόρ» τονίζει. «Φυσικά δεν έχει τελειώσει ακόμα, έχουμε μερικούς μήνες μπροστά, αλλά είναι πιθανό» συμπληρώνει.

«Αυτό που είναι σημαντικό για την ανάκαμψη της γερμανική αγοράς στην Ελλάδα είναι ένα πολύ καλό και αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό προϊόν, προσαρμοσμένο στις επιθυμίες των καταναλωτικών κοινών. Παράλληλα, οι ειδήσεις και οι τίτλοι των εφημερίδων είναι πιο θετικά από παλιά και αυτό βοηθά επίσης. Ωστόσο, το πρώτο σκέλος είναι καίριο»
υποστηρίζει. Από την άλλη, σημειώνει ότι η κάμψη από τη γερμανική αγορά τα προηγούμενα χρόνια για την TUI «δεν ήταν ποτέ πολύ μεγάλη σε σύγκριση με άλλους tour operators κι έτσι είχαμε πάντα μια αρκετά σταθερή πορεία σε ό,τι αφορά την Ελλάδα». Αντίθετα, εξηγεί ότι η TUI Γερμανίας κέρδισε μερίδιο αγοράς στη διάρκεια των θερινών περιόδων 2011 και 2012. «Κερδίσαμε μερίδιο αγοράς γιατί ξεκινήσαμε τη στρατηγική διαφοροποίησης ακριβώς εκείνη τη στιγμή. Επενδύσαμε σε αυτή και οι έλληνες ξενοδόχοι βρήκαν την ευκαιρία για να αναβαθμίσουν το προϊόν» αναφέρει ο κ. Ντόρσουκ επισημαίνοντας την αυξημένη ικανοποίηση πελατών και τη θετική ανταπόκριση σε αυτό.
Επιμήκυνση της περιόδου


Τα σχέδια της TUI Γερμανίας για την Ελλάδα είναι «ανάπτυξη». «Πιστεύω ότι αν κινηθούμε σωστά, το 2015 και 2016 θα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση και τότε μπορούμε να μιλάμε και για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δυνατός τουριστικός προορισμός. Η Ελλάδα έχει επανέλθει. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό» υπογραμμίζει.
Αναφερόμενος στην επίσκεψη του διευθύνοντος συμβούλου της TUI Travel PLC κ. Πίτερ Λονγκ στην Αθήνα και τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό, ο επιχειρησιακός διευθυντής της TUI Γερμανίας λέει ότι «αυτό που είναι πραγματικά καθοριστικό είναι η εξασφάλιση σταθερότητας. Μας ενδιαφέρει η μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη, η μακρόχρονη επένδυση και γι’ αυτό ζητάμε σταθερότητα» συμπληρώνει.
Οι μεσαίου μεγέθους προορισμοί παρουσιάζουν αναπτυξιακή δυναμική. «Για παράδειγμα, η Κως, η Κέρκυρα, η Ρόδος, ακόμα και η Κρήτη, είναι προορισμοί που έχουν ένα μέγεθος, αλλά δεν είναι πολύ μεγάλοι». Δίνουν τη δυνατότητα για εκδρομές, εμπειρίες, κουλτούρα, παράδοση, «συνδυάζουν όλα όσα χρειάζεται ο πελάτης, αλλά μέσα σε μια συγκεκριμένη έκταση» εξηγεί.
Δέκα νέα προϊόντα το 2015
  • Διαφοροποιημένα ξενοδοχειακά brands, όπως τα Sensimar, Puravida, Magic Life και Robinson, έχουν πολύ καλές επιδόσεις στη χώρα. «Αναπτύξαμε τη στρατηγική διαφοροποίησής μας τα τελευταία τρία χρόνια» εξηγεί ο κ. Ντόρσουκ. Στην κατεύθυνση αυτή «οπωσδήποτε πρόκειται να αυξήσουμε τον αριθμό των διαφοροποιημένων ξενοδοχείων στα ελληνικά νησιά» σημειώνει αναφερόμενος σε υπάρχουσες συνεργασίες, όπως π.χ. η Atlantica, αλλά και σε νέες, ώστε να αυξηθούν τα διαφοροποιημένα προϊόντα στην Ελλάδα, όπως τα καινούργια ξενοδοχειακά brands Sensimar στην Κέρκυρα και Magic Life στην Κω. «Για το καλοκαίρι του 2015 θα μπορούσα να δω πέντε έως δέκα νέα διαφοροποιημένα ξενοδοχεία της TUI στην Ελλάδα μόνο για τη γερμανική αγορά» τονίζει και επισημαίνει τη στρατηγική που έχουν υιοθετήσει και οι έλληνες ξενοδόχοι. Σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, επισημαίνει την ανάγκη για «σωστές υποδομές» στη χώρα. «Οι πελάτες που ταξιδεύουν τον Νοέμβριο ή τον Απρίλιο ή τον Μάρτιο είναι διαφορετικοί από τους πελάτες που έχουμε τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Γι’ αυτό χρειάζεται ένα διαφορετικό μείγμα, από τις υποδομές του ξενοδοχείου έως το τι προσφέρει. Πρέπει να εργαστούμε προς αυτές τις δύο κατευθύνσεις» δηλώνει.

Ξενοδοχεία στα μέτρα του κάθε πελάτη
Η εξειδίκευση αποτελεί την κυρίαρχη τάση στην τουριστική αγορά για διακοπές με βάση τον τρόπο ζωής

Η αγορά αναπτύσσεται στην εξειδίκευση. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη τάση που βλέπω» λέει ο κ. Ντόρσουκ. «Υπάρχει μια κυρίαρχη τάση που αναπτύσσεται» αναφέρει σημειώνοντας την οπτική της γερμανικής αγοράς. «Αυτή έχει να κάνει με το ότι οι πελάτες θέλουν τα ξενοδοχεία να καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες τους», χωρίς άλλες προσθήκες. «Γιατί όταν ένα ξενοδοχείο συνέχεια προσθέτει υπηρεσίες τις οποίες δεν επιθυμεί ο πελάτης, τότε αυξάνονται το κόστος και η τιμή και τελικά δεν εκτιμώνται. Πρέπει να δούμε τι θέλουν τα διαφορετικά κοινά των πελατών πιο πολύ αναφορικά με τον τρόπο ζωής τους απ’ ό,τι τα δημογραφικά στοιχεία» υποστηρίζει. «Ενα ζευγάρι δεν είναι μόνο ζευγάρι» εξηγεί. «Υπάρχουν ζευγάρια που θέλουν έναν λιτό διάκοσμο, άλλα που προτιμούν πιο παραδοσιακό περιβάλλον ή κάποια που επιθυμούν στοιχεία που ταιριάζουν σε ένα πιο κλασικό κοινό. Αρα εστιάζουμε στο τι είναι δυνατό για κάθε κοινό-στόχο. Δεν μιλάμε πια δημογραφικά για ζευγάρια και οικογένειες, γιατί είναι πολύ διαφορετικά».
Πρέπει «να καταλάβουμε τον πελάτη γιατί είναι η μόνη βιώσιμη εναλλακτική. Να εξασφαλίσουμε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και αυτό θα επιτευχθεί με “πιστούς” πελάτες. Αυτό έχει να κάνει με το συναίσθημα. Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε τι πραγματικά χρειάζεται ο καταναλωτής και να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τις διακοπές με βάση αυτό» λέει ο κ. Ντόρσουκ. Από τις βασικές ανάγκες του γερμανού ταξιδιώτη παραμένουν πάντα η θάλασσα και η χαλάρωση. Οι πελάτες όμως είναι πιο συνειδητοποιημένοι σε σχέση με το τι θέλουν από ένα ξενοδοχείο και αναζητούν αυτό που τους ταιριάζει. «Σήμερα η σύνδεση είναι πολύ πιο ισχυρή απ’ ό,τι πριν από 20 χρόνια. Αν κοιτάξει κανείς τους πελάτες των ξενοδοχειακών brands Robinson ή Magic Life, είναι πολύ διαφορετικοί. Αυτό χρειάζεται πλέον» τονίζει.
Το ξενοδοχειακό προϊόν όμως είναι μόνο η αρχή. «Υπάρχουν πολλές φάσεις στη διαδικασία του ταξιδιού» λέει. «Ξεκινάμε εστιάζοντας στο ξενοδοχείο, αλλά η ταξιδιωτική εμπειρία κάνει όλο τον κύκλο των 360 μοιρών, πριν και μετά το ταξίδι» σημειώνει και αναφέρει την ανάγκη σύνδεσης των online και offline φάσεων στη διαδικασία. Την ίδια ώρα «ο κόσμος θέλει να μοιράζεται» και αυτό φαίνεται στην άνθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κ.ά.). «Ο πελάτης παίρνει τα ηνία και συνδημιουργεί. Ετσι πρέπει να διαμορφώσουμε το επιχειρηματικό μοντέλο» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version