Τα δύο πρόσωπα της Κατερίνας Στανίση

Η ΝΟΝΑ Δεκατριών χρόνων η μικρή Κατερίνα δούλευε ήδη εργάτρια στη Γερμανία μαζί με την οικογένειά της που είχε μεταναστεύσει εκεί από τη Νάουσα. Οταν επέστρεφε κουρασμένη στο σπίτι από το εργοστάσιο, μία ήταν η παρηγοριά της: ένα μικρό μαγνητόφωνο. Τραγουδούσε και ύστερα καθόταν και άκουγε τη φωνή της μέσα από αυτό. Η Κατερίνα Στανίση […]

Τα δύο πρόσωπα της Κατερίνας Στανίση

Η ΝΟΝΑ

Δεκατριών χρόνων η μικρή Κατερίνα δούλευε ήδη εργάτρια στη Γερμανία μαζί με την οικογένειά της που είχε μεταναστεύσει εκεί από τη Νάουσα. Οταν επέστρεφε κουρασμένη στο σπίτι από το εργοστάσιο, μία ήταν η παρηγοριά της: ένα μικρό μαγνητόφωνο. Τραγουδούσε και ύστερα καθόταν και άκουγε τη φωνή της μέσα από αυτό. Η Κατερίνα Στανίση διέθετε αρκετά καλή φωνή.

Η καριέρα της ξεκίνησε στη Γερμανία. Κάποια ημέρα ένας έλληνας γείτονάς της την άκουσε και την πήρε να τραγουδήσει στο νυχτερινό κέντρο που διατηρούσε. Τότε, η Κατερίνα ήταν πλέον σίγουρη ότι ήθελε να γίνει τραγουδίστρια και στα 17 της χρόνια πήρε τον δρόμο της επιστροφής για μια καριέρα στην Ελλάδα.

Η αρχή έγινε από τα μπουζούκια της επαρχίας. Κάπου εκεί τής χτύπησε την πόρτα και ο έρωτας. Ηταν ο γιος της Ρίτας Σακελλαρίου, Τάκης, με τον οποίο και παντρεύτηκε. Πολλοί κακοπροαίρετοι έσπευσαν να πουν ότι αναδείχθηκε λόγω αυτής της σχέσης. Εκείνη, μετά το διαζύγιό της, δεν σταμάτησε να μιλάει για τη σωματική κακοποίηση που υπέστη από τον άνδρα της, κατηγορώντας ευθέως και την πρώην πεθερά της.

Η Κατερίνα Στανίση θα μπορούσε πράγματι να εξελιχθεί σε μια αυθεντική λαϊκή τραγουδίστρια και να μη βουλιάξει στη φτηνή αισθητική των ποδοπατημένων γαρίφαλων. Ο Τάκης Μουσαφίρης στον πρώτο της δίσκο, το 1982, της εμπιστεύθηκε το τραγούδι «Μυστικέ μου έρωτα» – ίσως το μοναδικό αξιόλογο κομμάτι της καριέρας της – ενώ τραγούδησε τόσο με τον Στέλιο Καζαντζίδη όσο και με τον Γιώργο Νταλάρα.

Αυτές οι συνεργασίες, όμως, ήταν απλώς ένα ευχάριστο διάλειμμα. Η Κατερίνα με το ηδυπαθές βλέμμα, τη χαρακτηριστική ξανθιά κουπ και τη βραχνάδα στη φωνή βούλιαξε σε ανόητα σουξέ, με ακόμη πιο ανόητα σλόγκαν, ως γνήσια εκπρόσωπος του απόλυτου κιτς της δεκαετίας του ’80.

Ισως ήταν αυτή ακριβώς η λούμπεν πλευρά της που έκανε τον Σταμάτη Κραουνάκη αλλά και τον Κώστα Ζουράρι να την αποθεώνουν. «Γεια σου, Κατερινάρα μου, με τα γκωτιέ σου και την τρίπατη τραβεστογόβα σου! Γεια σου, βλάχα μου, θεά αδυσώπητη. Γεια σου, νούμερο ένα τση λαϊκής ψυχής» έγραψε στο Facebook o Σταμάτης Κραουνάκης σπεύδοντας σε υπεράσπισή της μετά τη σφοδρή κριτική που δέχθηκε για την πρόσφατη διαφήμιση στην οποία πρωταγωνιστεί. Πιο δυναμικό comeback δεν θα μπορούσε να φανταστεί.

ΤΟΥ ΚΙΤΣ

Η Κατερίνα Στανίση πριν από μερικούς μήνες εμφανίστηκε στο σόου «Dancing with the Stars» για να χορέψει το τραγούδι της «Σε έχω κάνει θεό», ερμηνευμένο όμως από τη σοπράνο Ειρήνη Καραγιάννη. Σήμερα πολιορκεί τους τηλεοπτικούς δέκτες μας εκτελώντας παραλλαγμένο το παλιό σουξέ της «Με τον οίκτο να ζήσω» ως η απόλυτη πρωθιέρεια της ελληνικής ακαλαισθησίας. Βλέποντάς τη να περπατά αγέρωχη με την κόκκινη τουαλέτα, ενώ ο ιδρωμένος «κουμπάρος» τής φωνάζει «Κατερινάκι, πετσούλα», σε μια σχεδόν αλμοδοβαρική σκηνή αυθεντικού πασχαλινού κιτς, θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι η ίδια εκείνη τη στιγμή αυτοσαρκάζεται, βγάζει τη γλώσσα στον εαυτό της, παίζει με την εικόνα της και με όλους εμάς.

Μάλλον, όμως, τίποτε από όλα δεν συμβαίνει στο σύμπαν της Κατερίνας. Φορώντας ξανά την κόκκινη τουαλέτα της, στρογγυλοκάθησε σε μεσημεριανή εκπομπή λέγοντας «εγώ είμαι η νονά όλων των χρόνων, όσο θα ζω» προσπαθώντας να μας πείσει πόσο πολύ τής πηγαίνει ο εμπνευσμένος αυτός ρόλος που ενσάρκωσε λόγω του φιλανθρωπικού έργου που προσφέρει στην πραγματική της ζωή.

Η ιδιαίτερα συμπαθής Κατερίνα φαίνεται γενικότερα να μην έχει καμία επίγνωση της εικόνας και δη του καλλιτεχνικού της αποτυπώματος. Αυτό γίνεται, άλλωστε, πασιφανές και από την επιμονή της να τραγουδά ασθμαίνοντας, προκαλώντας σου αγωνία για το αν θα προλάβει να πάρει ανάσα ως το επόμενο κουπλέ.

«Σαν μουσική πάμε πίσω, δεν πάμε μπροστά. Εγώ έτσι τα βλέπω. Δηλαδή και οι πλατινένιοι και οι χρυσοί δίσκοι που γίνονται, γίνονται από ό,τι βλέπω από φτηνοτράγουδα, από τα τραγούδια τα οποία αγαπάει το παιδάκι που είναι 12 ετών» είχε δηλώσει στο παρελθόν, μάλλον σε μια κρίση μερικής αμνησίας ως προς το δικό της ρεπερτόριο.

Επιπλέον, η Κατερίνα, όπως δηλώνει, μπορεί να είναι λαϊκή τραγουδίστρια, αλλά ακούει από Τσιτσάνη μέχρι Βιβάλντι, και θεωρεί ότι μπορεί να δοκιμαστεί και σε άλλα πράγματα. Αλησμόνητη η εμφάνισή της πριν από χρόνια ενδεδυμένη ως Εβίτα Περόν να εκτελεί το τραγούδι «Don’t cry for Μe Argentina» σε αγγλικό στίχο φυσικά. Παρά την ευθεία προτροπή του τραγουδιού, δεν μπορέσαμε να συγκρατήσουμε τα δάκρυά μας…

Η Κατερίνα Στανίση, πάντως, είναι μόδα. Οχι μόνο λόγω διαφήμισης. Εφέτος έκανε μια δυναμική επιστροφή, όπως απέδειξαν και οι εμφανίσεις της στο πλευρό του Γιώργου Μαζωνάκη. Η κρίση κατακρήμνισε τα λαϊκοπόπ είδωλα, αφού μόνο οι ορκισμένοι οπαδοί του αυθεντικού «σκυλάδικου» συνεχίζουν πλέον να καταθέτουν τον οβολό τους στις μπουζουκερί. Αφού, λοιπόν, η Πάολα αυτή τη στιγμή μεσουρανεί, γιατί να μην επωφεληθεί από την επιτυχία και η «νονά» ή για τους περισσότερους «γιαγιά» της, η Κατερίνα;

Αδέκαστη

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 4 Μαΐου 2013

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version