πρόσωπα & ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Οι περισσότεροι τον θυμούνται ως τον κινηματογραφικό Χάρι Πότερ. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ όμως μεγάλωσε, τον ερχόμενο Ιούλιο μάλιστα ενηλικιώνεται. Είπε λοιπόν να το γιορτάσει δεόντως... Ετσι θα πρωταγωνιστήσει στο έργο «Εκβους» του Πίτερ Σάφερ που θα ανέβει στο Gielgud Τheatre του Λονδίνου. Η πρεμιέρα θα γίνει στις 27 Φεβρουαρίου. Και μια μικρή λεπτομέρεια: ο Αλαν Στρανγκ, ο έφηβος τον οποίο υποδύεται, εμφανίζεται γυμνός, υπάρχει μάλιστα μια επίμαχη σκηνή, όπου βρίσκεται επάνω σε ένα άλογο, σε κατάσταση σεξουαλικής έκστασης (στη φωτογραφία η επίμαχη σκηνή, από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκε απόσπασμα της παράστασης).

πρόσωπα  &  ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Οι περισσότεροι τον θυμούνται ως τον κινηματογραφικό Χάρι Πότερ. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ όμως μεγάλωσε, τον ερχόμενο Ιούλιο μάλιστα ενηλικιώνεται. Είπε λοιπόν να το γιορτάσει δεόντως… Ετσι θα πρωταγωνιστήσει στο έργο «Εκβους» του Πίτερ Σάφερ που θα ανέβει στο Gielgud Τheatre του Λονδίνου. Η πρεμιέρα θα γίνει στις 27 Φεβρουαρίου. Και μια μικρή λεπτομέρεια: ο Αλαν Στρανγκ, ο έφηβος τον οποίο υποδύεται, εμφανίζεται γυμνός, υπάρχει μάλιστα μια επίμαχη σκηνή, όπου βρίσκεται επάνω σε ένα άλογο, σε κατάσταση σεξουαλικής έκστασης (στη φωτογραφία η επίμαχη σκηνή, από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκε απόσπασμα της παράστασης). εντός

Η μουσικοθεατρική παράσταση «Πολύ κακό και τίποτα», βασισμένη σε κείμενα του Σαίξπηρ, αφού πέρασε από… σαράντα κύματα (άλλαξε η σύλληψη αλλά και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος είχε και την ιδέα της παράστασης), ανεβαίνει τελικά στις 4 Μαρτίου στο θέατρο Χώρα με τη σκηνοθετική – και όχι μόνοεπιμέλεια του Κωνσταντίνου Ρήγου (φωτογραφία). Το έργο μιλάει για τη «σκοτεινή πλευρά των ηρώων και των πράξεών τους, των σκέψεών μας και των πράξεών μας». Ολος ο κόσμος μια σκηνή, όπου επάνω της θα διασταυρωθούν αλλά και θα ενωθούν οι φωνές του Αμλετ, του Ρωμαίου, της Ιουλιέτας, του Μάκμπεθ και της Λαίδης του, του Ριχάρδου, της Οφηλίας, της Αιμιλίας, της Δυσδεμόνας, της Μαργαρίτας, του Οθέλλου και άλλων ηρώων του Σαίξπηρ σε ένα live aid για την αγάπη.

Τ ο Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης, μετά την έκδοση του βιβλίου του ιταλού νεοελληνιστή Μάριο Βίτι (φωτογραφία) «Γραφείο με θέα», εγκαινιάζει την 1η Μαρτίου στο Μέγαρο Εϋνάρδου έκθεση φωτογραφίας του συγγραφέα με τίτλο «Γραφείο με θέα. Φωτογραφίες 1948-1981». Στην έκθεση- μια τέχνη που ο καθηγητής αγαπά ιδιαιτέρως και στην οποία επιδόθηκε με ενθουσιασμό- μέσα από 200 και πλέον φωτογραφίες παρουσιάζονται πρόσωπα και πράγματα της λογοτεχνίας μας μιας τριακονταετίας αλλά και του κοσμοπολίτικου λόγιου περιβάλλοντος στο οποίο έζησε και έγραψε ο συγγραφέας-φωτογράφος. Ποιητές, συγγραφείς, καλλιτέχνες και διανοούμενοι- ο Τζιόρτζιο ντε Κίρικο, ο Τζιουζέπε Ουνγκαρέτι, o Γιώργος Σεφέρης, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Μανώλης Αναγνωστάκης , η Μαργαρίτα Λυμπεράκη, ο Στρατής Τσίρκας, ο Τάκης Σινόπουλος κ.ά.- ζωντανεύουν στον μαυρόασπρο κόσμο του Βίττι στους δρόμους της Ρώμης, του Παρισιού, της Αθήνας ή σε εσωτερικούς χώρους. «Ποτέ δεν έλειπε η κατάλληλη στιγμή για μια πόζα ή για αιφνιδιασμούς με τον φακό, χωρίς ωστόσο να κόβεται η ορμή και η έξαψη της συζήτησης» λέει ο Βίττι στο εισαγωγικό σημείωμά του που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης, η οποία θα διαρκέσει ως τις 12 Απριλίου.

Ερωτισμός, ανταγωνισμός, σύγκρουση πολιτισμών, σύγκρουση φύλων, παιχνίδια εξουσίας και ένα… ανεπαίσθητο φονικό θα δώσουν την τελική λύση. Πρόκειται για μια σουρεαλιστική κομεντί με πολλά γκανγκ και στοιχεία κόμικς. Θέμα του έργου, οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε μια γυναίκα και δύο έργα τέχνης: την Προσπερίνα του προραφαηλίτη ζωγράφου Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι και έναν Ναύτη του Τσαρούχη! Τα δύο ζωγραφικά έργα ζωντανεύουν, κατεβαίνουν από τα κάδρα τους και στοιχειώνουν την καθημερινότητα της γυναίκας διεκδικώντας το καθένα την εύνοιά της. Το έργο της Ρούλας Γεωργακοπούλου «Η Προσπερίνα και ο Ναύτης», σε σκηνοθεσία Πέπης Οικονομοπούλου (φωτογραφία), παίζεται στο Θέατρο της οδού Αντιοχείας (Αντιοχείας 1 και Πιπίνου).

Ενα ηθικοπλαστικό παραμύθι με θέμα τις αναπόφευκτες συνέπειες του πλουτισμού μερικών σε περίοδο πολέμου είναι το έργο του Μπρεχτ «Μάνα Κουράγιο» που θα ανεβεί αρχές Μαρτίου από το Εθνικό Θέατρο με την Αντιγόνη Βαλάκου (φωτογραφία) στον ομώνυμο ρόλο. Η ίδια θεωρεί ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για εκείνη να αναμετρηθεί με έναν τέτοιον ρόλο αφού προ εικοσαετίας είχε αρνηθεί ανάλογη πρόταση. Υποδύεται την Αννα Φίρλινγκ, γνωστή με το όνομα «Μάνα Κουράγιο», τη γυναίκα που περιπλανιέται με τον αραμπά της για χρόνια ολόκληρα στην παγωμένη Πολωνία, στη Βαυαρία, στην Ιταλία και κυρίως στη Γερμανία, κατά τη διάρκεια ενός θρησκευτικού πολέμου μεταξύ ευαγγελικών και καθολικών τον 17ο αιώνα. Η σκηνοθεσία είναι του Κώστα Τσιάνου. εκτός

Χίδερ Μιλς (φωτογραφία), πρώην μοντέλο, γνωστή ως τέως σύζυγος του Πολ Μακ Κάρτνεϊ, 39 ετών. Θα είναι η πρώτη διαγωνιζόμενη με τεχνητό μέλος στη σειρά του ΑΒC «Dancing with the stars». Η Μιλς, η οποία έχασε το αριστερό της πόδι έπειτα από αυτοκινητικό ατύχημα το 1993, θα πρέπει να αναδείξει τις χορευτικές της ικανότητες νικώντας άλλους διασήμους, ανάμεσά τους ο αθλητής πατινάζ Απόλο Αντον Ονο και το μοντέλο Πολίνα Πορίσκοβα. Η σειρά θα βγει στον αέρα στις 19 Μαρτίου.

Γιόκο Ονο (φωτογραφία), Αμερικανίδα, ιαπωνικής καταγωγής, καλλιτέχνις, 74 ετών. Δεν βρίσκει και πολλές ομοιότητες στις αντιπολεμικές ενέργειες των σημερινών καλλιτεχνών και σε αυτές του δολοφονημένου συζύγου της Τζον Λένον. «Νομίζω ότι οι σύγχρονοι καλλιτέχνες εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους.Δεν είναι η εποχή όπου μπορείς να δώσεις μια συνέντευξη Τύπου γι΄ αυτό.Μπορείς να το κάνεις γράφοντας ένα τραγούδι ή κάνοντας φιλανθρωπίες» σχολιάζει σε συνέντευξή της στο Αssociated Ρress. Αφορμή, η κυκλοφορία του ντοκυμαντέρ «Τhe US vs John Lennon» που σύντομα θα βγει σε DVD.

Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν (φωτογραφία), βρετανός συγγραφέας και γλωσσολόγος (1892-1973). Δικαστήριο της Νέας Υόρκης διέταξε να αποκαλυφθούν τα ονόματα των χρηστών ενός δικτυακού τόπου όπου υπάρχουν ηλεκτρονικά αντίγραφα των βιβλίων του και γίνεται ανταλλαγή αρχείων κειμένου. Οι υπεύθυνοι του eSnips συμφώνησαν να αφαιρέσουν τα επίμαχα κείμενα, αλλά εκείνοι που διαχειρίζονται τα πνευματικά δικαιώματα του Τόλκιν ανησυχούν ότι μπορεί να τα δημοσιεύσουν ξανά. «Οι κληρονόμοι του Τόλκιν αντιμετωπίζουν με ευαισθησία το γεγονός ότι οι περισσότεροι παραβάτες είναι θαυμαστές του και δεν θα διεκδικήσουν εμπορικά κέρδη» δήλωσε ο δικηγόρος τους Στίβεν Μάιερ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version