Η Τουρκία σχεδιάζει την κατασκευή του πρώτου αεροπλανοφόρου το οποίο θα ενταχθεί στο τουρκικό πολεμικό Ναυτικό. Την Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στρατιωτικών και εκπροσώπων της τούρκικης αμυντικής βιομηχανίας παρόντος του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν όπου θα ληφθούν αποφάσεις για το ποια εταιρεία θα αναλάβει το έργο.

Τρεις τουρκικοί όμιλοι έχουν υποβάλει προτάσεις για το αεροπλανοφόρο το οποίο η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι επιθυμεί να είναι έτοιμο σε πέντε χρόνια και θα κοστίσει περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Δυο όμιλοι φέρονται, σύμφωνα με τα τούρκικα ΜΜΕ, ως οι επικρατέστεροι: ο όμιλος Κοτς που έχει δικό του ναυπηγικό σχέδιο και ο όμιλος Σεντέφ του προέδρου του Τουρκικού Ναυτικού Επιμελητηρίου Μετίν Καλκαβάν, που υιοθετεί ως πρότυπο το ισπανικό αεροπλανοφόρο-ελικοφόρο Juan Carlos Ι (L61 με εκτόπισμα 27.000 τόνων, ενώ μπορεί να μεταφέρει μέχρι 30 ελικόπτερα και αεροσκάφη.
Το αεροπλανοφόρο περιγράφεται ως μία πλωτή ναυτική βάση του στόλου με απώτερο στόχο όχι τόσο την αύξηση των μαχητικών σκοπιμοτήτων, αλλά την αύξηση της μεταφοράς ανθρώπων κι αεροσκαφών.
Το πλοίο θα έχει μήκος 220 μέτρων και θα πρέπει να μεταφέρει 12 μαχητικά αεροσκάφη καθέτου απονηώσεως/προσνηώσεως. Επειδή όμως η Τουρκία δεν διαθέτει τέτοια αεροπλάνα, τα πρώτα χρόνια μετά την κατασκευή του το αεροπλανοφόρο θα μεταφέρει κυρίως ελικόπτερα.
Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, το συγκεκριμένο πλοίο θα έχει ακτίνα δράσης δίχως ανεφοδιασμό περίπου τα 1.700 ναυτικά μίλια (2.700 χλμ) ενώ θα μπορεί να παραμείνει στη θάλασσα για 30 ημέρες χωρίς την ανάγκη ελλιμενισμού.