Ο αγγλοολλανδικός πετρελαϊκός όμιλος Shell αποκάλυψε την Μ. Πέμπτη, ότι έχει εντοπιστεί ένα «ελαφρό στρώμα πετρελαίου» σε περιοχή στον Κόλπο του Μεξικού, όπου είναι ποντισμένες δύο εξέδρες του για άντληση «μαύρου χρυσού».

Μετά την ανακοίνωση της είδησης επακολούθησε μια πτώση στη τιμή της μετοχής του ομίλου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου σε ποσοστό 4,85% (νέα αποτίμηση 20,38 λίρες, γύρω στις 15:00 ώρα Ελλάδας).

Πάντως ο ο όμιλος της Shell ενημερώνει ότι «καμία ένδειξη δεν διαθέτει, μέχρι στιγμής, ότι αυτό το ελαφρό στρώμα πετρελαίου έχει την οποιαδήποτε σχέση με τις δικές του εξέδρες, Μαρς και Ούρσα», ενώ κάνει επίσης λόγο για «λήψη προληπτικού χαρακτήρα μέτρων».

Από την πλευρά της η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών έστειλε στην θαλάσσια περιοχή όπου εντοπίστηκε η διαρροή ένα ελικόπτερό της, στο οποίο επέβαιναν εμπειρογνώμονες.

Σύμφωνα με τις πρώτες διαθέσιμες δημοσιογραφικές πληροφορίες η πετρελαιοκηλίδα αυτή έχει ήδη μήκος 16 χλμ., πλάτος 1,6 χλμ. Έχει εντοπιστεί στα 210 χλμ. νοτιοανατολικά της Νέας Ορλεάνης (Λουιζιάνα).

Η Shell έστειλε εκεί το ειδικευμένο στην αντιμετώπιση της πετρελαϊκής ρύπανσης πλοίο Louisiana Responder, ενώ υπέβαλε επίσης αίτημα να πετάξουν με το φως της μέρας πάνω από την πετρελαιοκηλίδα αεροσκάφη για αναγνώριση.

Σημειώνεται ότι στα μέσα του 2010, στον Κόλπο του Μεξικού είχε σημειωθεί η χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία των ΗΠΑ μετά την έκρηξη στην εξέδρα Deepwater Horizon ενός άλλου πετρελαϊκού ομίλου, της BP. Η BP κλήθηκε από την αμερικανική δικαιοσύνη να δώσει αποζημιώσεις δεκάδων δισ. δολαρίων.

Διαρροή πετρελαίου και στη Ιταλία

Στο μεταξύ, πάνω από 20.000 τόνοι αργού πετρελαίου διέρρευσαν στην Θάλασσα από εμπορικό πλοίο υπό σημαία Παναμά, αγκυροβολημένο στο λιμάνι Τάραντα, στην νότια Ιταλία.

Σημάνθηκε συναγερμός το πρωί όταν οι υπεύθυνοι της λιμενικής αρχής ειδοποιήθηκαν από το προσωπικό ενός άλλου εμπορικού πλοίου και διαπίστωσαν ότι είχε δημιουργηθεί κηλίδα οκτακοσίων, περίπου, τετραγωνικών μέτρων.

Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, οκτώ εκ των είκοσι τόνων πετρελαίου, έχουν ήδη απορροφηθεί, αλλά για την ολοκλήρωση της όλης προσπάθειας, θα χρειασθούν αρκετές ημέρες.

Το συγκεκριμένο πλοίο, μήκους εκατόν τριάντα τριών μέτρων, είχε ελλιμενιστεί στον Τάραντα για εκφόρτωση υλικού που προορίζεται για τον βιομηχανικό όμιλο χαλυβουργίας Ilva. Δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί αν το συμβάν προκλήθηκε από λάθος χειρισμούς του πληρώματος ή από οπή στο κάτω μέρος του σκάφους, αλλά η δεύτερη αυτή περίπτωση,
θεωρείται και η πιο πιθανή.