Τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή προγραμματίζουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), τα οποία προχωρούν σε αναδιάρθρωση του δικτύου τους και αντικαθιστούν 80 καταστήματα της επαρχίας με ταχυδρομικά πρακτορεία, ενώ επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας σε επιλεγμένα καταστήματα των αστικών κέντρων σε 12ωρη βάση, κλείνοντας παράλληλα σημεία του δικτύου με μικρότερη δραστηριότητα.
Από τις αλλαγές αυτές, τόνισε την Πέμπτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ. Κωστής Μελαχροινός, δεν θα επηρεαστούν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ. «Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ανώνυμος εταιρεία ιδιωτικού δικαίου, που λειτουργεί στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, δεν είναι ούτε ειρηνοδικεία ούτε νηπιαγωγεία» είπε και συμπλήρωσε ότι «το διακύβευμα αυτής της προσπάθειας είναι η επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και της μέγιστης δυνατής απόδοσης των ΕΛΤΑ σε σχέση με τον κίνδυνο αποδιάρθρωσης και συνακόλουθα κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας».
Όπως σημείωσε, τα ΕΛΤΑ έχουν εντάξει στο πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» 35 έργα της τάξης των 32 εκατ. ευρώ, που αναφέρονται κυρίως σε υποδομές, με στόχο τη μετάβαση του ταχυδρομείου στην επόμενη μέρα, δηλαδή από το post στο e-post. «Θα έχουμε μια ανάπτυξη των υπηρεσιών μας που αναφέρεται τόσο στη διασύνδεση του συνόλου των καταστημάτων μας και στον εξοπλισμό τους με εργαλεία για την παρακολούθηση όλων των ταχυδρομικών αντικειμένων, με αποτέλεσμα ο πελάτης να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο, πότε παρεδόθη και σε ποιον, όπως επίσης και υπηρεσίες που αναφέρονται σε μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων για συγκεκριμένες κατηγορίες ενδιαφερομένων, στην ανάπτυξη πιστοποιημένης ηλεκτρονικής διεύθυνσης κατ’ αναλογία της υφιστάμενης σήμερα φυσικής» απάντησε ο κ. Μελαχροινός σε σχετική ερώτηση του «Βήματος».
«Φιλοδοξούμε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να είναι ο καθολικός πιστοποιημένος πάροχος των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στους έλληνες πολίτες. Έχοντας πιστοποιημένη ηλεκτρονική διεύθυνση, το σύνολο των υπηρεσιών που προκύπτουν από τις μεταρρυθμίσεις στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, να είναι διαθέσιμες στο σύνολο των ελλήνων πολιτών» πρόσθεσε.
Επίσης, σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ ζήτησαν από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης «τη δυνατότητα της παροχής του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχουν τα ΚΕΠ, καθώς και τη δυνατότητα οι έλληνες πολίτες να τακτοποιούν τις πάσης φύσεως οικονομικές τους συναλλαγές προς το Δημόσιο, προς τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τις ΔΕΚΟ, όχι μόνο σε επίπεδο άμεσης πληρωμής εκκαθαρισμένων λογαριασμών, αλλά και τη διαδικασία της ρύθμισης».
«Σε αντικατάσταση της ταλαιπωρίας που υφίστανται σήμερα οι πολίτες, να προσέρχονται σε οποιοδήποτε κατάστημα ΕΛΤΑ με τους όρους και τους κανόνες που έχει αποφασίσει ο κάθε επιμέρους φορέας και να κάνει την ίδια ρύθμιση, να πληρώνει αυτό που η δόση του εμφανίζει και να απολαμβάνει ένα καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών» είπε.
«Λουκέτο» σε 80 καταστήματα
Όπως σημείωσε, η εταιρεία προχωρά στην αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής «που σε πρώτη φάση περιλαμβάνει την αντικατάσταση 80 Περιφερειακών Καταστημάτων μας σε όλη τη χώρα με ταχυδρομικά πρακτορεία», δηλαδή σε μία κίνηση «που δεν είναι μεμονωμένη, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, καθώς και του επιχειρησιακού σχεδιασμού που εγκρίθηκε πριν από ένα μήνα και περιλαμβάνει τα καταστήματα, τις διαβιβάσεις και τις θέσεις του προσωπικού, ούτως ώστε να αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερες δυνατότητες τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην ταχυδρομική αγορά» τόνισε ο κ. Μελαχροινός. Όπως πρόσθεσε, πλέον η αγορά είναι απελευθερωμένη «και στόχος του σχεδιασμού μας είναι η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ΕΛΤΑ, η αναδιάρθρωση αφορά «τα πλέον μειονεκτικά από άποψη εσόδων και τα περισσότερο ζημιογόνα καταστήματα», που έχουν περιορισμένα έσοδα. Το προσωπικό τους θα αξιοποιηθεί σε άλλες θέσεις του δικτύου, ενώ οι υπηρεσίες τους θα συνεχίσουν να παρέχονται μέσω των πρακτορείων, «τα οποία έχουν μια αμοιβή, που όμως είναι μικρότερη από το σημερινό κόστος της λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΤΑ» συμπλήρωσε.
Αυτό θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο ως τις αρχές του νέου έτους και θα επαναληφθεί και σε αστικά καταστήματα ΕΛΤΑ, τα οποία θα κλείσουν και το προσωπικό θα ενισχύσει κεντρικότερα καταστήματα, «στην κατεύθυνση της διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων και την αύξηση του όγκου των διακινουμένων αντικειμένων». «Κι αυτό γιατί το υφιστάμενο ωράριο λειτουργεί ανασταλτικά, κυρίως όσον αφορά τη διακίνηση των δεμάτων» τόνισε. Όπως πρόσθεσε, «θα ενισχυθούν τα μεγαλύτερα και θα διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας τους, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 12ωρο».
«Το άμεσο όφελος είναι της τάξης των 2,5 εκατομμυρίων ετησίως από τα 80 αυτά καταστήματα και είναι πολλαπλάσιο από τα υπόλοιπα, διότι η κάθε ενέργεια δεν είναι μεμονωμένη, συνδυάζεται με τη διεύρυνση του ωραρίου, με την αλλαγή του τρόπου διαβιβάσεων, με τον επανασχεδιασμό των κέντρων διαλογής μας και ούτω καθεξής» σχολίασε.
Δεν θα γίνουν απολύσεις
Πάντως, όπως διαβεβαίωσε, απολύσεις δεν θα γίνουν. «Απολύσεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ούτε υπήρξαν ούτε υπάρχουν ούτε σχεδιάζονται. Αυτό το οποίο είναι στο άμεσο, πολύ κοντινό μέλλον, είναι προσλήψεις 820 νέων συνεργατών μέσω ΑΣΕΠ, διότι οι ανάγκες του δικτύου επιβάλλουν πρόσθετο προσωπικό» τόνισε και διευκρίνισε ότι πρόκειται για συμβασιουχους ορισμένου χρόνου.
«Όσοι αναφέρονται σε μείωση προσωπικού και σε κάθε τύπου διαφορετική αντιμετώπιση, ενδεχομένως έχουν υπ’ όψιν τους άλλες επιχειρήσεις οι οποίες δεν λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένους κανόνες παροχής των υπηρεσιών τους και με συγκεκριμένους δείκτες ποιότητας. Αν συμβεί αυτό στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τότε θα πρέπει το γράμμα να πηγαίνει με μπουκάλι στα νησιά, με περιστέρι στα βουνά και με αραμπά στην πόλη» συμπλήρωσε ο κ. Μελαχροινός. Παράλληλα, απέκλεισε το ενδεχόμενο υπαγωγής των ταχυδρομικών υπαλλήλων στο ενιαίο μισθολόγιο, σχολιάζοντας ότι «το πού υπάγονται από άποψη συνολική ως επιχείρηση τα ΕΛΤΑ, έχει λυθεί από το καταστατικό του και από τους υφιστάμενους νόμους».
Απορροφά τις Ταχυμεταφορές
Επίσης, σε σχέση με τις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ ανακοίνωσε ότι «έχει ξεκινήσει εδώ και δυο μήνες μία διαδικασία πολύ στενότερης συνεργασίας, όσον αφορά το σύνολο των υποστηρικτικών δραστηριοτήτων που αφορούν τα ΕΛΤΑ Courier, προχωράμε σε συνενώσεις κομβικών κέντρων, το σύνολο του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων πουλάει σήμερα υπηρεσίες ταχυμεταφοράς». «Στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της πλήρους ενοποίησης η οποία θα είναι επ’ ωφελεία και των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες και των οικονομικών αποτελεσμάτων» τόνισε.
Παράλληλα, σχολίασε το πρόσφατο πρωτόκολλο συνεργασίας των ΕΛΤΑ με τη SUMEC Group Corporation «για την υλοποίηση θεμάτων σχετικών με την εξοικονόμηση ενέργειας σε όλο το δίκτυο καταστημάτων και παραγωγικών μονάδων μας, με τη δημιουργία νέου logistics center, καθώς και με τη διακίνηση από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεμάτων πάσης φύσεως τα οποία αφορούν προϊόντα της SUMEC είτε παραγωγής της είτε αντιπροσώπευσης στον ευρωπαϊκό χώρο από αυτήν». Ο κ. Μελαχροινός τόνισε ότι το εμπορικό τμήμα των ΕΛΤΑ διερευνά «μια σειρά από νέες συνεργασίες, οι οποίες θα ανακοινωθούν μόλις φτάσουν σε ένα σημείο ωριμότητας».
Ο κ. Μελαχροινός προέβλεψε ότι το 2013 δεν θα υπάρξουν μεγάλες αποκλίσεις σε σχέση με τους στόχους της εταιρείας, οι οποίες τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και δαπανών θα είναι της τάξης του 3-3,2%. «Δεν έχουμε δραματικές αλλαγές. Οι μεγάλες πτώσεις του επιστολικού ταχυδρομείου παρουσιάστηκαν την προηγούμενη τριετία και ήταν της τάξης περίπου των 50 εκατομμυρίων ετησίως. Το επιστολικό ταχυδρομείο έχει φτάσει σε ένα σημείο που περίπου θεωρούμε πως αυτοί θα είναι οι όγκοι του θα είναι και στις επόμενες περιόδους» τόνισε.
Ο κ. Μελαχροινός σημείωσε ότι «παρουσιάζεται μια σημαντική υστέρηση όσον αφορά τα έσοδα τόσο σε σχέση με το Ελληνικό Δημόσιο όσο και με μεγάλους πελάτες του δημόσιου τομέα, αποτέλεσμα της δημοσιονομικής κρίσης και των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν και υπάρχει μια συνεχής διαδικασία για τη μείωση αυτών των όγκων».