Απάντηση στις επικρίσεις για την αύξηση των διοδίων τελών των μεγάλων εθνικών αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, έδωσε μέσα από το προσωπικό του blog ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτης.

Ο κ. Μαγκριώτης επισημαίνει ότι η αύξηση των διοδίων, που ανακοινώθηκαν από τους παραχωρησιούχους, προβλέπονται από τις συμβάσεις που υπέγραψαν με το δημόσιο και αφορούν την «ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή»

«Τα διόδια δεν τα αυξάνω και δεν τα μειώνω εγώ, γιατί δεν είχα και δεν έχω καμία αρμοδιότητα επί των διοδίων και επί των αυτοκινητοδρόμων» σημειώνει ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος υπενθυμίζει ότι «εχω προτείνει εγώ και το ΠΑΣΟΚ από το 2008 ότι τα διόδια πρέπει να μειωθούν για τους λόγους που ξέρετε».
«Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να συμφωνήσουν οι κατασκευαστές και οι τράπεζες. Γιατί αυτό ορίζει η σύμβαση που ψηφίστηκε το 2007 στη Βουλή» επισημαίνει.

«Ως κυβέρνηση», συνεχίζει, «ζητήσαμε από τους ιδιώτες να μην αυξήσουν, όπως όριζαν οι συμβάσεις το 2007, τα διόδια από 1-1-2011 κατά 33% στους Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου και από το Καλοκαίρι του 2011 περίπου κατά 50% από τα Σκάρφια του Μαλιακού μέχρι τη Αθήνα και από την Αθήνα μέχρι την Ελευσίνα, κάτι το οποίο δέχτηκαν και γι’ αυτό και οι αυξήσεις δεν έγιναν».

«Φυσικά την απώλεια των εσόδων οι παραχωρησιούχοι, με βάση τις συμβάσεις του 2007, θα την διεκδικήσουν από το δημόσιο», λέει ο υφυπουργός.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες ημέρες «περιλαμβάνονται επίσης στις συμβάσεις του 2007, γίνονται κάθε πρώτο μήνα του χρόνου, είναι οι προσαρμογές στον τιμάριθμο και δεν είναι θέμα του Υπουργείου».
«Θα συνεχίσουμε, να είστε βέβαιοι, την προσπάθεια να αρχίσουν και πάλι την χρηματοδότηση των έργων οι Τράπεζες όπως οφείλουν για να ξεκινήσει η κατασκευή τους, όπως και την προσπάθεια για την μείωση των διοδίων. Οι Τράπεζες, Ελληνικές και Ξένες, είναι οι ίδιες σχεδόν που είναι και στα ομόλογα, και γι’ αυτό πιστεύω πως αν ολοκληρωθεί το PSI, θα μπορεί τότε το Ελληνικό Δημόσιο από πιο ισχυρή θέση να απαιτήσει τα παραπάνω» καταλήγει.
«Δεν υπήρχε εναλλακτική»
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών επισημαίνει ότι δεν μπορούσε να μην γίνει αύξηση των διοδίων, καθώς θα επρόκειτο για αθέτηση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης και θα έδινε την «δυνατότητα στους παραχωρησιούχους να ζητήσουν αποζημιώσεις από το Ελληνικό δημόσιο. Τις δε αποζημιώσεις αυτές θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες φορολογούμενοι» σημειώνεται.

«Επιλογή της Κυβέρνησης αποτελεί αφενός μεν η επανεκκίνηση των έργων που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου δε το κόστος των συμβατικών υποχρεώσεων να βαρύνει τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων και όχι όλους τους Έλληνες φορολογούμενους χωρίς καμία διάκριση» καταλήγει.