Σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι χρήστες της δημοφιλούς κινητής εφαρμογής WhatsApp στην Ελλάδα, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές της αγοράς.
Το WhatsApp, που εξαγοράστηκε προ μηνών από το Facebook αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 18 δισ. δολαρίων, ήρθε στην εγχώρια επικαιρότητα λόγω της συνεργασίας που συνήψε με την Q της Wind, η οποία θα επιτρέπει στους συνδρομητές της να χρησιμοποιούν την κινητή εφαρμογή χωρίς χρέωση δεδομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Wind ήρθε σε απευθείας επαφή με το WhatsApp στην Καλιφόρνια, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι ως ο μικρότερος «παίκτης» της αγοράς που δεν ελέγχεται από μεγάλους διεθνείς ομίλους των τηλεπικοινωνιών με κεντρική λήψη αποφάσεων, μπορεί να κινείται πιο ευέλικτα στις επιχειρηματικές του κινήσεις.
Η συμφωνία, η οποία, σύμφωνα με στελέχη της Wind, δεν είναι αποκλειστική, στοχεύει στην απόκτηση νέας και ιδιαίτερα νεανικής πελατείας, με «σημαία» τη μη χρέωση data για τους συνδρομητές της Q που χρησιμοποιούν το WhatsApp.
Όπως σημειώνουν, η κίνηση αποτελεί «κράχτη» και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την προσέλκυση πελατών, που θα κάνουν χρήση και άλλων υπηρεσιών με στόχο την αύξηση των εσόδων.
Στελέχη από τον κλάδο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών αναφέρουν ότι η δομή της συγκεκριμένης αγοράς είναι περίπου 50% για το «What’s Up» της Cosmote, 30% για το CU της Vodafone και περίπου 20% για το Q της Wind, ακολουθώντας την «πίτα» της συνολικής αγοράς της κινητής.
Σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, η πρωτοβουλία της Wind αποτελεί ένα θαρραλέο βήμα αποδοχής της αμείλικτης πραγματικότητας για τον ρόλο που πρέπει να έχουν οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών και οι λεγόμενοι Over the top (OTT) «παίκτες», όπως το Facebook, το WhatsApp, το Youtube και άλλες εφαρμογές που προσκομίζουν έσοδα δραστηριοποιούμενα στα σταθερά και κινητά δίκτυα, χωρίς να καταβάλουν χρήματα στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.
Όπως αναφέρουν, οι ΟΤΤ είναι μία πραγματικότητα την οποία αρχίζουν να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα τμήματα μαρκετινγκ των εταιρειών, προσπαθώντας να τα εντάξουν στη στρατηγική τους προκειμένου να δημιουργήσουν νέα εμπορικά μοντέλα συνεργασίας και ανταποδοτικότητας, με στόχο τον διαμοιρασμό των εσόδων και των ωφελειών.
«Προφανώς και υπάρχουν ρυθμιστικά θέματα που πρέπει να λυθούν μεταξύ των δύο πλευρών» σημειώνουν και προσθέτουν: «Όμως και η αγορά θα πρέπει να βρει μηχανισμούς για να αξιοποιήσει αυτή τη νέα πραγματικότητα». «Ήρθε η ώρα οι εταιρείες να βρουν τρόπους συνεργασίας για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων» σχολιάζουν.
Πάντως, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ενδιαφέρον θα έχει η στάση της Wind το προσεχές χρονικό διάστημα, όταν και το WhatsApp αναμένεται να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων μέσω της ψηφιακής εφαρμογής.