Στα 300 δισ. δολάρια ανέρχεται ο ετήσιος κύκλος εργασιών της παγκόσμιας βιομηχανίας γάμων. Ενα ιδιαίτερα ανερχόμενο τμήμα της είναι οι γάμοι που πραγματοποιούνται σε ταξιδιωτικούς προορισμούς (destination weddings), καθώς αποτελούν ήδη ποσοστό 24% των γάμων που τελούνται κάθε χρόνο, με περίπου 71,5 δισ. δολάρια να δαπανώνται κάθε χρόνο. Την ίδια ώρα, ο αριθμός των γάμων σε προορισμούς παγκοσμίως καταγράφει άνοδο 10% σε ετήσια βάση.

Κάθε χρόνο 350.000 γάμοι Αμερικανών είναι destination weddings. Στην Αγγλία ο αριθμός αυτός ανέρχεται στις 70.000 γάμοι, από τους οποίους, ποσοστό 30% γίνονται σε άλλες χώρες.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν στο πρώτο παγκόσμιο συνέδριο «Destination Wedding Planners», το οποίο πραγματοποιείται στο Grand Resort Lagonissi, με την Ελλάδα να φιλοδοξεί να διεκδικήσει μερίδιο σε μια αγορά υψηλού επιπέδου και εξίσου υψηλών απαιτήσεων. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Κωνσταντινούπολη θεωρείται κορυφαίος γαμήλιος προορισμός διεθνώς.

Η διοργάνωση αποτελεί πλατφόρμα για την αφρόκρεμα των διοργανωτών γάμων (wedding planners), με στόχο να συναντήσουν προμηθευτές προορισμών. Το συνέδριο παρακολουθούν πάνω από 100 από τους πλέον καταξιωμένους διοργανωτές γάμων (wedding planners) απ΄ όλο τον κόσμο, ενώ οι ξένοι προσκεκλημένοι ομιλητές αποτελούν τις πλέον ηγετικές φυσιογνωμίες παγκοσμίως, ειδικούς στην διοργάνωση γάμων. Διοργανωτής είναι η QnA International, η οποία εδρεύει στο Ντουμπάι, ενώ το συνέδριο πραγματοποιείται για πρώτη φορά στον κόσμο, με την Ελλάδα να επιλέγεται μετά από διεκδίκηση του ξενοδοχείου και μέλους των Leading Hotels of the World. «Λάβαμε πραγματικά πολύ μεγάλη ανταπόκριση από wedding planners και προμηθευτές απ’ όλο τον κόσμο», δήλωσε η διευθύντρια Παγκόσμιων Συνεργασιών της QnA International Λίζα Βιέγκας, καθώς η συμμετοχή στο συνέδριο έχει εξαντληθεί.

Τις προοπτικές της αγοράς των γάμων σε προορισμούς, αλλά και την ανάπτυξη του συγκεκριμένου προϊόντος στη χώρα, επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του Grand Resort Lagonissi κ. Νίκος Τζήμας, εκτιμώντας ότι το συνέδριο θα παρέχει στους διοργανωτές γάμων της Ελλάδας και του εξωτερικού την ευκαιρία για συνεργασίες. Την ίδια ώρα σημειώνει ότι η κίνηση τη φετινή χρονιά εξελίσσεται καλά για το ξενοδοχείο, τόσο από την πλευρά των πελατών αναψυχής, όσο και από εταιρικές οργανώσεις και συνέδρια, ο αριθμός των οποίων ήταν ικανοποιητικός κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Η ελληνική αγορά παραμένει βασική για τη μονάδα, με τις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης να ακολουθούν, ενώ σημαντική είναι η προσέλευση από τη Μέση Ανατολή και τη Ρωσία, η οποία όμως παρουσιάζει εφέτος μια ρευστότητα.