Ηταν σχεδόν κρίμα που λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων ο αμερικανός ηθοποιός Μάθιου Μακόναχι ανήκε στους απόντες από την συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Killer Joe» που προβλήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου εντός διαγωνιστικού τμήματος στην Μόστρα και αποθεώθηκε.

Με τον «Δικηγόρο με την Λίνκολν», πέρσι και τώρα τον «Killer Joe» που σκηνοθέτησε ο έμπειρος αμερικανός σκηνοθέτης Γουίλιαμ Φρίντκιν (φωτογραφία δεξιά), ο Μακόναχι φαίνεται ότι έχει βάλει ψηλά τον πήχη και εξελίσσεται σε ηθοποιό αξιώσεων παίζοντας σε πράγματα πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία τον έχουμε συνηθίσει είτε δίπλα στην Πενέλοπε Κρουθ («Σαχάρα»), την Κέιτ Χάντσον («Προσεχώς… ζάμπλουτοι»), την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ («Τριαντάρης από σπίτι») ή την Τζένιφερ Λόπεζ («Ο γάμος του εραστή μου»).

Βασισμένη στο σκληρό και ταυτοχρόνως αστείο (με έναν βάρβαρο τρόπο) θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς, το «Killer Joe» ακολουθεί την πορεία ενός αστυνομικού του Ντάλας του οποίου η δεύτερη δουλειά είναι… δολοφόνος επί πληρωμή.

Λιγομίλητος και προσεχτικός, αδίστακτος και πανέξυπνος, ο Killer Joe μοιάζει με σκοτεινή εκδοχή του Λούκι Λουκ, τοποθετημένη στην σύγχρονη εποχή. Όταν αναλαμβάνει την δολοφονία μιας γυναίκας για λογαριασμό του γιού της (Εμίλ Χιρς) και του πρώην συζύγου της (Τόμας Χέιντεν Τσερτς) ο Killer Joe θα βρεθεί μπροστά σε μια στρατιά ηλιθίων τους οποίους θα πρέπει να αντιμετωπίσει αναλόγως.

Η ταινία δεν παίρνει ποτέ στα σοβαρά τον εαυτό της και ενίοτε γίνεται μια ιδέα πιο γκροτέσκα απ ‘οσο ίσως χρειαζόταν. Μια σκηνή της πάντως, ενδέχεται να γίνει κλασική. Ο Μακόναχι κρατά ένα μπούτι κοτόπουλου στην θέση του πέους του και αναγκάζει την Τζίνα Γκέρσον να το γλύψει σαν να κάνει πεολειξία. Είναι αδύνατον να περιγραφεί το τι συνέβη στην αίθουσα όταν ήρθε η ώρα αυτής της σκηνής που παρεμπιπτόντως διαρκεί… όσο χρειάζεται για να φτάσει κανείς σε οργασμό.

«Δεν ξέρω πόσοι από εσάς εδώ μέσα έχετε δει την “Καζαμπλάνκα” και αν σας αρέσει, πάντως λίγοι θυμούνται ή γνωρίζουν ότι αυτή η κλασική ταινία είναι βασισμένη σε θεατρικό έργο» είπε ο Φρίντκιν, που υπήρξε, μεγάλο όνομα στις δεκαετίες του 1970 και του 1980 με ταινίες όπως ο «Εξορκιστής», ο «Ανθρωπος από την Γαλλία» και το «Ψωνιστήρι».

{{{ moto }}}«Σε ό,τι αφορά τον κινηματογράφο έχω την εντύπωση ότι τα θεατρικά έργα είναι κάπως παρεξηγημένα γιατί ελάχιστοι θυμούνται πόσες σπουδαίες ταινίες έχουν γυριστεί βασισμένα στο θέατρο στο οποίο τα τελευταία χρόνια δίνω μεγαλύτερη προσοχή απ’ότι παλαιότερα.» Οντως, ο Φρίντκιν τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί στο θέατρο καθώς επίσης ανεβάζει όπερες ενώ το «Killer Joe» είναι η δεύτερη ταινία που γυρίζει βασισμένος σε θεατρικό έργο του Λετς αφού πριν από μερικά χρόνια είχε προηγηθεί το «Bug».