O Μστισλάβ Ροστροπόβιτς έχει αφήσει για λίγο στην άκρη το βιολοντσέλο του και κοιτάζει κατάματα τον φακό, ενώ κάθεται αναπαυτικά σε μία πολυθρόνα. Ο Μίκι Ρουρκ αφήνει για λίγο το προφίλ του «κακού παιδιού» του Χόλιγουντ και φωτογραφίζεται… ανφάς. Ο Φίλιπ Γκλας ποζάρει με το γνώριμο σκεπτικό ύφος του, κρύβοντας το μισό πρόσωπό του πίσω από την ασφάλεια των βιβλίων της μουσικής του. Αυτοί οι διάσημοι άνθρωποι και πολλοί ακόμη βρέθηκαν «αντιμέτωποι» με τον φακό της Νικόλ Αλεξανδροπούλου και της χάρισαν ένα μελαγχολικό βλέμμα. Η έκθεση «Μalinconia», με την οποία η φωτογράφος που επί πολλά χρόνια έζησε στη Ρώμη, συστήνεται για πρώτη φορά επισήμως στο ελληνικό κοινό, εγκαινιάζεται απόψε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων και θα διαρκέσει ως τις 27 του μηνός. Σαράντα πορτρέτα μεγάλων διαστάσεων διασημοτήτων από τον χώρο του θεάματος και των τεχνών αλλά και καθημερινών ανθρώπων αποδεικνύουν, άλλα μέσα από το ασπρόμαυρο και άλλα μέσα από το έγχρωμο φιλμ, ότι η μελαγχολία είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των ανήσυχων πνευμάτων. «Η μελαγχολία ως συναίσθημα λειτουργεί όπως ένα αόρατο νήμα,το οποίο ενώνει άσημους και διάσημους, ωραίους και άσχημους, πλούσιους και φτωχούς. Ενα τρυφερό συναίσθημα, το οποίο μας ωθεί στην εσωτερικότητα σε έναν κόσμο που προβάλλει τις εξωτερικές χάρες» σημειώνει η καλλιτέχνις, οι εικόνες της οποίας μαρτυρούν ότι η ίδια δεν παραδόθηκε άνευ όρων στο δέος που ένιωθε όταν σήκωσε τη μηχανή της για να απαθανατίσει τον κορυφαίο Ροστροπόβιτς ή στα στερεότυπα που χόρευαν πεισματικά γύρω από το όνομα του Μίκι Ρουρκ. Κάθε επισκέπτης έχει την ευκαιρία να σταθεί όση ώρα θέλει μπροστά στο πορτρέτο που εκπέμπει το είδος εκείνο της μελαγχολίας, που βρίσκεται περισσότερο κοντά στη δική του.

Πειραιώς 100, Γκάζι. Η έκθεση «Μalinconia» φιλοξενείται από σήμερα ως τις 27 Μαΐου στην αίθουσα Δ12 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Ωρες λειτουργίας: 12.00-22.00.