Τίποτα δεν μοιάζει περιττό, πολύ ή παράταιρο στο σκαρί του Koru ή αλλιώς στο μήκους 127 μέτρων και αξίας μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων sailing yacht ιδιοκτησίας Τζεφ Μπέζος.

Τίποτα, εκτός ενδεχομένως από τον ίδιο τον ιδρυτή της Amazon και την πλέον σύζυγό του Λόρεν Σάντσεζ-Μπέζος. Αυτό τουλάχιστον θα μπορούσε να συναγάγει ο κοινός νους καταναλώνοντας παπαρατσικά σπαράγματα των δύο τους να παρτάρουν σαν ξαναμμένοι από τις ορμόνες έφηβοι στο κατάστρωμα του κατά τα άλλα κομψού ιστιοφόρου. Ναι, ο 61χρονος Μπέζος και η 55χρονη Σάντσεζ είχαν τέτοια χαρά που έπειτα από σχεδόν οκτώ χρόνια δεσμού θα ενώνονταν με τα ιερά δεσμά του γάμου – ειρήσθω εν παρόδω και ο αρραβώνας τους το 2023 έλαβε χώρα στο επανομαζόμενο πλωτό ανάκτορο – που διοργάνωσαν ένα φρενήρες foam πάρτι τις παραμονές της πολυσυζητημένης τελετής.
Ναι, ένα πάρτι από αυτά που είθισται να στήνονται στους τουριστικούς προορισμούς του κιλού και μπορεί κανείς να αντέξει μόνο εάν προηγουμένως έχει καταναλώσει καντάρια αλκοόλ. Αλλά ποιος μπορεί να βάλει αισθητικό μέτρο ή πήχη στον τρόπο με τον οποίο επέλεξε το ζευγάρι να γιορτάσει ένα, ευτυχές για το ίδιο, δυστυχές για τους κατοίκους της Βενετίας, όπου πραγματοποιήθηκαν οι τριήμεροι εορτασμοί, γεγονός;

Σε κάθε περίπτωση το Koru ακόμα και δυο εβδομάδες μετά την τέλεση του περιλάλητου γάμου παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά των δαλματικών ακτών, καταδεικνύοντας την πρόθεση των Μπέζος (Τζεφ) και Μπέζος (Λόρεν) να ξεκαλοκαιριάσουν στη Μεσόγειο.
Η μαγεία των Μαορί συναντά τη μυθολογία των Ρωμαίων
Η ιστορία του Koru – ονομασία που στη γλώσσα των Μαορί συνδέεται με το σχήμα της σπείρας και τα καινούργια ξεκινήματα – ξεδιπλώθηκε σχεδόν παράλληλα με το ερωτικό ειδύλλιο του Μπέζος με την Σάντσεθ και έγινε για πολλούς αντικατοπτρισμός του νέου εαυτού που αποφάσισε να λανσάρει ο ιδρυτής της Amazon, έπειτα από το χωρισμό του με την πρώτη σύζυγό του Μακένζι Σκοτ, με την οποία διένυσαν 26 χρόνια κοινού βίου. Το σκάφος παραγγέλθηκε στην εταιρία Oceanco το 2019, τη χρονιά δηλαδή που ο Μπέζος κατέβαλε ως διατροφή 35 δισεκατομμύρια δολάρια στην πρώην σύζυγό του.
Όμως το χρήμα ποτέ δε θα μπορούσε να είναι θέμα για έναν άνθρωπο που αυτή τη στιγμή κατέχει την 4η θέση στο παγκόσμιο libro d’oro των Κροίσων με βιος που αθροίζεται σε κάτι περισσότερο από 220 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η κατασκευή του τρικάταρτου σκαριού σημαίας Νήσων Κέιμαν που μπορεί να φιλοξενήσει 18 επισκέπτες – και 40 άτομα πληρώματος- ξεκίνησε στο ολλανδικό ναυπηγείο το 2021 ενώ το απέριττο και κλασικό σχέδιο βασίστηκε εν πολλοίς στο σκάφος Eos, ιδιοκτησίας των επιστήθιων φίλων του Μπέζος Μπάρι Ντίλερ και Νταϊάν Φον Φίρστενμπεργκ, στο οποίο και ο ίδιος είχε φιλοξενηθεί ουκ ολίγες φορές. Βεβαίως ο Μπέζος αποφάσισε να διαφοροποιηθεί από τον Ντίλερ που έχει τοποθετήσει στην πλώρη του σκάφους ένα ομοίωμα της Αμερικανίδας σχεδιάστριας μόδας.
Αν και πολλοί έκοβαν το χέρι τους πως το γυναικείο άγαλμα που δεσπόζει στο Koru είναι εικόνα και ομοίωση της Σάντσεθ, η ίδια φρόντισε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, ενημερώνοντας την οικουμένη πως η εντυπωσιακή κυρία δεν είναι άλλη από τη Νορβηγή θεά Φρέγια, προστάτιδα της αγάπης, της γονιμότητας και του χρυσού.

Δύο μόλις χρόνια χρειάστηκαν ώστε το Koru να αφήσει πίσω του το νεφελώδες και βροχερό τοπίο του Ρότερνταμ και παραδοθεί στον περήφανο ιδιοκτήτη του στο κοσμοπολίτικο απάγκιο της Μαγιόρκα. Το πέρασμα μάλιστα του σκάφους από τα κανάλια της Ολλανδίας παρολίγον να προκαλέσει εθνικό διχασμό στις Κάτω Χώρες, αφού το αρχικό σχέδιο ήθελε μια ιστορική γέφυρα του Ρότερνταμ να αποσυναρομολογείται προκειμένου το θηριώδες σε μήκος αλλά και σε ύψος Koru – κάθε κατάρτι αγγίζει τα 70 μέτρα- να καταλήξει εκεί όπου ανήκε, δηλαδή στη θάλασσα.

Τελικά, το σκαρί ταξίδεψε με αποσυναρμολογημένα τα τρία κατάρτια του κι έτσι αποσοβήθηκε μια κρίση που ίσως αμαύρωνε τη δημόσια εικόνα του κάποτε φιλήσυχου σε βαθμό αντικοινωνικότητας Μπέζος.
Too big… to sail
Μαζί με το νέο του πλωτό παιχνίδι, για τη συντήρηση του οποίου καταβάλει ετησίως περί τα 30 εκατομμύρια δολάρια, ο Αμερικανός Κροίσος παρέλαβε και ένα δεύτερο μόνο κατ’ όνομα βοηθητικό σκάφος.
Το 75 μέτρων Abeona, που έλαβε το όνομά του προς τιμήν της ρωμαϊκής θεάς του νόστου και της ξενιτιάς, μπορεί να μη διαθέτει τρία τζακούζι και πισίνα, όπως δηλαδή το Koru, όμως έχει το δικό του ελικοδρόμιο και κυρίως χώρο για 37 ακόμα νοματαίους – πλήρωμα και επισκέπτες. Εκείνους που δεν είναι ενδεχομένως αρκετά σημαντικοί ή διάσημοι για να πατήσουν το boat shoe (ή έστω την εσπαντρίγια) τους στα ξύλινα καταστρώματα του Koru.

Μέσα σε δύο χρόνια το ιστιοφόρο του Μπέζος, στο οποίο το γενικό πρόσταγμα έχει ένας καπετάνιος που του εμπιστεύθηκε ο Μπάρι Ντίλερ, έχει γίνει υπετροφικά διάσημο, όπως δηλαδή και ο ιδιοκτήτης του. Τα καλοκαίρια του τα περνά στη Μεσόγειο, ταξιδεύοντας με μέγιστη ταχύτητα 20 ναυτικών κόμβων μεταξύ Κυανής Ακτής και Πορτοφίνο, ενώ τους χειμώνες κατευθύνεται προς δυσμάς, στην πάντα φιλόξενη για το τζετ σετ Καραϊβική και βέβαια στο Μαϊάμι.

Υπάρχει βέβαια κι ένας παράγοντας που ο κατά τα άλλα ευφυής Μπέζος δεν υπολόγισε όταν παράγγελνε το μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος στον κόσμο. Το γεγονός ότι κάποιες μαρίνες δε διαθέτουν αρκετό χώρο για δέσει το θηριώδες ιδιωτικό σκάφος του . Και κάπως έτσι ένας επιδραστικός (και υπερζάμπλουτος) άνθρωπος σαν και του λόγου του βρίσκεται ουκ ολίγες φορές να δένει σε πολύβουα λιμάνια, στη σκιά τουριστικών κρουαζιερόπλοιων. Αυτά κι αν είναι προβλήματα του «πρώτου κόσμου».
