Κυριακή 12 Απριλίου Αθικτοι (Intouchables) ALPHA, 23.30 Ενας μαύρος του παριζιάνικου περιθωρίου (Ομάρ Σι) γίνεται το δεξί χέρι ενός παράλυτου δισεκατομμυριούχου (Φρανσουά Κλουζέ) σε αυτή την απίστευτα ευχάριστη κωμωδία που πολύ σύντομα κατορθώνει να ξεπεράσει το βασικότερο εμπόδιό της: ουδέποτε νιώθεις οίκτο για τον παράλυτο, όπως ακριβώς δεν νιώθει οίκτο ο μαύρος βοηθός του, με του οποίου τον «πολιτικά ανορθόδοξο» τρόπο συμπεριφοράς ο θεατής ταυτίζεται. Από το ντουέτο Ερίκ Τολεντανό, Ολιβιέ Νακάς. (Γαλλία, 2011, 104′) Μ. Δευτέρα 13 Απριλίου Το εξπρές του μεσονυκτίου (Midnight express) MEGA, 23.30 Ταινία-κατηγορητήριο για τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης των φυλακών της Τουρκίας, βασίζεται στο αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ του Μπίλι Χέιζ (Μπραντ Ντέιβις), ο οποίος συνελήφθη στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης για κατοχή μαριχουάνας και καταδικάστηκε σε ισόβια δεσμά. Η προσπάθειά του να επιβιώσει στα τουρκικά μπουντρούμια, από τα οποία τελικά δραπέτευσε, περιγράφεται άκρως δραματικά από τον Ολιβερ Στόουν που έκανε τη διασκευή στο σενάριο και κέρδισε το πρώτο του Οσκαρ. Χάρη στη στακάτη σκηνοθεσία του Αλαν Πάρκερ, η ταινία δεν έχει «παλιώσει» και ακόμη και σήμερα είναι μια συναρπαστική εμπειρία, στην οποία επίσης ξεχωρίζει η μουσική του Τζόρτζιο Μόροντερ. (ΗΠΑ, 1978, 116′) Μ. Τρίτη 14 Απριλίου Θρύλοι του πάθους (Legends of the fall) MEGA, 23.30 Καλοφτιαγμένο δράμα εποχής του Εντουαρντ Ζουίκ, με θέμα τις δραστηριότητες των μελών μιας πλούσιας οικογένειας Αμερικανών στη Μοντάνα από το 1896 έως το 1963, έτσι όπως την αφηγείται ένας Ινδιάνος. Πλούσια σε ονόματα (Αντονι Χόπκινς ο πάτερ φαμίλιας, Μπραντ Πιτ, Αϊνταν Κουίν οι γιοι του), εξαιρετική φωτογραφία από τον Τζον Τολ που κέρδισε το Οσκαρ για τη δουλειά του και αρκετή νοσταλγία, όπως εξάλλου «απαιτεί» το ομότιτλο μπεστ σέλερ του Τζιμ Χάρισον στο οποίο το σενάριο βασίστηκε. Η ταινία ήταν επίσης υποψήφια για τα Οσκαρ ήχου και σκηνικών. (ΗΠΑ, 1994, 128′) M. Τετάρτη 15 Απριλίου Γκλόρι, ο δρόμος για τη δόξα (Glory) MEGA, 23.45 Η δράση του 54ου Συντάγματος Πεζικού της Μασαχουσέτης, του πρώτου αφροαμερικανών εθελοντών, κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, το οποίο στις 18 Ιουλίου 1863, στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, προσπάθησε να καταλάβει ένα απόρθητο οχυρό των Νοτίων. Οι μαύροι εθελοντές δεν πολεμούσαν μόνο για τη νίκη, αλλά και για την ίδια την ελευθερία τους και η ηρωική τους δράση έκανε τους βορείους λευκούς να πάψουν να αντιμετωπίζουν με προκατάληψη τους μαύρους και συνετέλεσε στην κατάταξη 180 χιλιάδων μαύρων. Επικό φιλμ με όλη τη σημασία της λέξης, διακρίνεται για τις άρτιες σκηνές μάχης, το εκλεκτό καστ (Μόργκαν Φρίμαν, Ντενζέλ Ουάσιγκτον, Μάθιου Μπρόντερικ) και τη φωτογραφία του που τιμήθηκε με Οσκαρ (Φρέντι Φράνσις). Οσκαρ δόθηκε επίσης στον Ουάσιγκτον (Β’ ρόλου) και στην ομάδα των ηχοληπτών της ταινίας. (ΗΠΑ, 1989, 122′) Τα παιδιά των ανθρώπων (Children of men) STAR, 00.15 2027. Η γονιμότητα των ανθρώπων έχει αγγίξει το ναδίρ, και το χάος επικρατεί σε όλον τον κόσμο. Ενώ οι άνθρωποι θρηνούν τον χαμό ενός 18χρονου, του νεαρότερου ανθρώπου στον πλανήτη, ένας «παραιτημένος» από τη ζωή πρώην ακτιβιστής (Κλάιβ Οουεν) ξυπνά από τον λήθαργο και αποφασίζει να μπει στη διαδικασία του μαρτυρίου προκειμένου να σώσει το πολυτιμότερο αγαθό της Γης: μια μαύρη έγκυο. Η Οδύσσεια του Καλού Σαμαρείτη είναι ένα σπάνιας ατμόσφαιρας και πρωτοφανούς ενέργειας μείγμα από Φραντς Κάφκα, Τζορτζ Οργουελ, Φίλιπ Κ. Ντικ και Γουίλιαμ Γκίμπσον. Στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του ο μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν έφτιαξε ένα «Blade Runner» γυρισμένο με κάμερα στο χέρι, ένα «Brazil» χωρίς χιούμορ, μια gothic μελλοντολογική ταινία με στόχο να σου κόψει την ανάσα – και πετυχαίνει διάνα. Ενώ το σενάριο (από το μυθιστόρημα της Φίλις Ντόροθι Τζέιμς) θεωρεί δεδομένο ότι το ανθρώπινο είδος βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, το βαθιά πολιτικό και γνήσια οικολογικό αυτό θρίλερ επισημαίνει τους πόλους του ενδεχόμενου Αρμαγεδδώνος: μαζική μετανάστευση, τρομοκρατία, πολιτική αδιαλλαξία, αποικιοκρατία. (ΗΠΑ/Αγγλία, 2006, 97′) M. Πέμπτη 16 Απριλίου Γκάντι (Ghandhi) MEGA, 09.10 Βίος και πολιτεία του Μοχάντας Καραμσάν Γκάντι, του ινδού ηγέτη που οδήγησε την Ινδία στην ανεξαρτησία της από την αγγλική κυριαρχία. Κατεχόμενος από βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα και αγάπη για τη χώρα του, ο Γκάντι – γεννηθείς το 1869 στο Πορμπαντάρ – άρχισε τον αγώνα για την αποτίναξη του αγγλικού ζυγού μετά την επιστροφή του από την Αγγλία όπου σπούδασε πολιτικές επιστήμες. Και δεν σταμάτησε να παλεύει μέχρι τη δολοφονία του, το 1948. Λαμπρή παραγωγή, ένα πολύωρο έπος, από αυτά που δεν γυρίζονται πλέον – ή όχι κατ’ αυτόν τον τρόπο. Απέσπασε καλές κριτικές και τιμήθηκε με οκτώ Οσκαρ, ανάμεσα στα οποία το καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας (Ρίτσαρντ Ατένμπορο), σεναρίου (Τζον Μπρίλεϊ), φωτογραφίας (Μπίλι Γουίλιαμς και Ρόνι Τέιλορ) και Α’ ανδρικού ρόλου (στον εξαιρετικό Μπεν Κίνγκσλεϊ). (Αγγλία, 1982, 180′) Σιωπή (Silence) STAR, 21.00 Η ιστορία δύο πορτογάλων ιεραποστόλων του 17ου αιώνα (Αντριου Γκάρφιλντ, Ανταμ Ντράιβερ), που αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας ένα ριψοκίνδυνο ταξίδι στην Ιαπωνία προκειμένου να αναζητήσουν τον αγνοούμενο μέντορά τους (Λίαμ Νίσον) και να διαδώσουν την αλήθεια του χριστιανισμού. Κινηματογραφική μεταφορά του βραβευμένου μυθιστορήματος του Σιουσάκου Εντο (1966), μέσα από την οποία ο Μάρτιν Σκορσέζε – όχι σε μια από τις καλύτερες στιγμές του – εξετάζει το πνευματικό και θρησκευτικό ερώτημα περί της σιωπής του Θεού μπροστά στον ανθρώπινο πόνο. Το 1971 ο Μασαχίρο Σινόντα είχε γυρίσει τη δική του εκδοχή. (ΗΠΑ/Μεξικό/Αγγλία/Ιαπωνία, 2016, 148) Μ. Παρασκευή 17 Απριλίου Aνθισμένες μανόλιες (Steel Magnolias) MEGA 11.40 Εξι τύποι Αμερικανίδων της επαρχίας, αναλύονται καίρια από τον σκηνοθέτη Χέρμπερτ Ρος, που κινείται με χιούμορ στα χνάρια του μελό. Καταξιωμένες ηθοποιοί διαφορετικών γενεών, όπως οι Ντόλι Πάρτον, Σάλι Φιλντ, Ντάριλ Χάνα, Σίρλεϊ Μακ Λέιν, Ολυμπία Δουκάκη, Τζούλια Ρόμπερτς (από αριστερά κάτω), αξιοποιούνται θαυμάσια. Η Ρόμπερτς προτάθηκε για Οσκαρ Β’ ρόλου. (ΗΠΑ, 1989, 123′) Κράμερ εναντίον Κράμερ (Kramer vs. Kramer) MEGA, 17.40 Ντάστιν Χόφμαν εναντίον Μέριλ Στριπ σε ένα κλασικό οικογενειακό μελόδραμα του αμερικανικού σινεμά που περιγράφει την προσπάθεια ενός πατέρα να μεγαλώσει μόνος τον γιο του, από τη στιγμή που η σύζυγος, ανεξήγητα, τον εγκαταλείπει. Η ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον ανέβασε τον πήχη του είδους της, προκάλεσε ατέλειωτες συζητήσεις, δίχασε γονείς και χάρισε στους δύο πρωταγωνιστές της τα πρώτα τους Οσκαρ (Α’ για τον Χόφμαν, Β’ για τη Στριπ). Κέρδισε επίσης τα Οσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. (ΗΠΑ, 1979, 120′) Στάσου πλάι μου (Stand by me) MEGA, 00.45 Τέσσερα παιδιά ωριμάζουν πρώιμα κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς τους να ανακαλύψουν ένα πτώμα στην αμερικανική ύπαιθρο του ’50. Ισως το καλύτερο διήγημα του Στίβεν Κινγκ έγινε μια θαυμάσια ψυχολογική περιπέτεια εφήβων από τον Ρομπ Ράινερ αλλά και η ταινία που ανέδειξε σε σταρ μέχρι τον πρόωρο θάνατό του τον Ρίβερ Φίνιξ (αδελφό του Χοακίν), κάτι που δεν έγινε με τους υπόλοιπους τρεις της παρέας (Γουίλ Γουίτον, Κορεϊ Φέλντμαν και Τζέρι Ο’ Κόνελ). (ΗΠΑ, 1986, 90′) Θρησκεία και θέαμα Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (Μίνι Σειρά) (Jesus of Nazareth) ΑΝΤ1 Kαθημερινά στις 20.45 από Μ. Τετάρτη Ως είθισται, το πασίγνωστο, μεγαλόπρεπο έπος του Φράνκο Τζεφιρέλι επαναπροβάλλεται σε πέντε ωριαία επεισόδια, ενταγμένο στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας. Ο Ρόμπερτ Πάουελ υποδύεται τον Ιησού με κυρίαρχο αβαντάζ την ομοιότητά του με Αυτόν και δεκάδες γνωστοί ηθοποιοί συμπρωταγωνιστούν σε μοιρασμένους ρόλους (Ροντ Στάιγκερ, Αντονι Κουίν, Ολίβια Χάσεϊ, Μάικλ Γιορκ, Γιώργος Βογιατζής κ.ά.). Τα πάθη του Χριστού (The passion of the Christ) ΣΚΑΪ, 23.15, Μ. Πέμπτη 16 Απριλίου Οι τελευταίες ώρες του Ιησού Χριστού (Τζιμ Καβίζελ) πριν από τη σταύρωσή Του, εικονογραφούνται σε ένα απελπιστικά ωμό φιλμ (γυρισμένο στα αραμαϊκά και στα λατινικά), προγραμματισμένο, θαρρείς, ώστε να μετατρέψει ακόμη και τους άθεους σε χριστιανούς και τους φανατικούς χριστιανούς σε φανατικότερους. H μεγάλη επιτυχία του Μελ Γκίμπσον στη σκηνοθεσία. (ΗΠΑ, 2004, 113′) Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου (The greatest story ever told) EPT2, 22.30, Μ. Παρασκευή 17 Απριλίου H ιστορία του Ιησού Χριστού, μέσα σε όλο το μεγαλείο του Χόλιγουντ. Μια από τις πιο λαμπρές θρησκευτικές ταινίες όλων των εποχών, με τον σουηδό ηθοποιό Μαξ φον Σίντοφ που έφυγε προσφάτως από τη ζωή στον κεντρικό ρόλο. Πίσω από την κάμερα, ο μέγας Τζορτζ Στίβενς του «Γίγαντα» στην προτελευταία ταινία της καριέρας του. (ΗΠΑ, 1965, 185′) Μίνι σειρά Οι Αθλιοι (Les Misérables) – καθημερινά τη Μεγάλη Εβδομάδα 21.00, MEGA Πριν από δύο χρόνια το κλασικό μυθιστόρημα του Β. Ουγκό μεταφέρθηκε και πάλι στη μικρή οθόνη, αυτή τη φορά από τον Τομ Σάνκλαντ για το BBC ως μίνι δραματική σειρά έξι επεισοδίων. Παρακολουθούμε τον βίο και την πολιτεία του Γιάννη Αγιάννη (Ντόμινικ Γουέστ), ενός καταδίκου για κλοπή μιας φραντζόλας ψωμιού, ο οποίος αφήνεται ελεύθερος ύστερα από 19 χρόνια και προσπαθεί να επανενταχθεί στην κοινωνία έχοντας βάλει στόχο την κοινωνική αναγνώριση. Θα οδηγηθεί σε πράξεις που προκαλούν πολλαπλές συνέπειες τόσο στον ίδιο όσο και στα αγαπημένα του πρόσωπα και την ίδια ώρα η επανάσταση είναι έτοιμη να ξεσπάσει. Στη σειρά παίζουν επίσης οι Ντέιβιντ Ογιελόβο, Λίλι Κόλινς και η βραβευθείσα με Οσκαρ Α’ ρόλου για την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου Ολίβια Κόλμαν. (Αγγλία, 2018) Επιλογές για το παιδί Οι Απίθανοι 2 (Incredibles 2) ALPHA, 21.00, Κυριακή, 12 Απριλίου Aν και δεν συνηθίζει να γυρίζει sequels, η Disney-Pixar αποφάσισε να επανέλθει στις περιπέτειες των «Απίθανων», μιας οικογένειας με (υπερ)ηρωικές δυνάμεις που είχε κάνει τεράστια αίσθηση σε όλον τον κόσμο όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004. Τα μέλη της οικογένειας ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους και είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν έναν νέο εχθρό, ο οποίος μάλιστα κάνει αρχικώς την παρουσία του μέσα από τον τραπεζικό λογαριασμό της οικογένειας. Σκηνοθεσία: Μπραντ Μπερντ. Μεταδίδεται για πρώτη φορά από το κανάλι, μεταγλωττισμένη, με τις φωνές των Θανάση Κουρλαμπά, Γιώτας Μηλίτση, Γιάννη Στεφόπουλου κ.ά. (ΗΠΑ, 2018, 103′) Τα Στρουμφάκια 2 (The Smurfs 2) ANT1, 21.45, Μ. Δευτέρα 13 Απριλίου Μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η πρώτη κινηματογραφική μεταφορά των Στρουμφ το 2011, μια συνέχειά της – στην οποία ο κακός μάγος Δρακουμέλ φτιάχνει τα Πειραχτήρια, μια κακότροπη εκδοχή των Στρουμφ, με σκοπό να κάνει επιτέλους δική του τη μαγική και πανίσχυρη πεμπτουσία τους – φαινόταν σχεδόν αναπόφευκτη. Από τoν σκηνοθέτη Ράτζα Γκοσνέλ που γύρισε και την πρώτη ταινία, στην οποία, όπως και εδώ, το καρτούν αναμειγνύεται με τους ζωντανούς ηθοποιούς (Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μπρένταν Γκλίζον). (ΗΠΑ, 2013, 96′)