Τα μονά-ζυγά που εφαρμόστηκαν εδώ και τέσσερις δεκαετίες φαίνεται πως σήμερα δεν αποτελούν λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθώς αυτό δεν εντοπίζεται μόνο στον δακτύλιο. Η ταλαιπωρία για χιλιάδες οδηγούς καθημερινά σε όλη την Αττική είναι δεδομένη. Μόνο στον Κηφισό κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής 12.000 οχήματα την ώρα, 2.000 σε κάθε λωρίδα.
Το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και γενικά οι δημόσιες συγκοινωνίες φαίνεται πως σηκώνουν μεγάλο βάρος αυτού του προβλήματος που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πόλης, χρειάζονται όμως ενίσχυση. Η Αττική οδός, μαζί με το αεροδρόμιο που βγήκε εκτός αστικού ιστού, ανακούφισαν το πρόβλημα για ένα διάστημα, όμως δεν το έλυσαν.
Στο πλαίσιο αυτό το ΠαΣοΚ κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση για το κυκλοφοριακό και τις συγκοινωνίες, υπογεγραμμένη από όλους τους βουλευτές του κόμματος, με την τελευταία ενημέρωση που υπάρχει, να αναφέρει πως το θέμα θα συζητηθεί στη Βουλή στις 8 Δεκέμβριου.
Ωστόσο, η Χαριλάου Τρικούπη δεν μένει μόνο στην επίκαιρη ερώτηση και στα όσα συμβαίνουν στη Βουλή. Αναλαμβάνει και πρωτοβουλίες σε επίπεδο κοινωνίας και φορέων. Μαζί με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών ανοίγει το διάλογο για αυτό το θέμα με σκοπό να προτείνει λύσεις προς του αρμόδιους φορείς.
Μαζί Ανδρουλάκης – Δούκας
Η εκδήλωση, που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, και διαφημίστηκε και από ραδιοφωνικούς σταθμούς, καλεί τον κόσμο σήμερα στις 17:00 στο Κάραβελ, ώστε να παρακολουθήσει τον δημόσιο διάλογο και να συνδιαμορφώσει τις προτάσεις του κόμματος, που θα αποτελέσουν και την κυβερνητική του δέσμευση.
Στη μάχη αυτή ρίχνεται όλο το ΠαΣοΚ και η κοινή παρουσία Χάρη Δούκα και Νίκου Ανδρουλάκη αποτελεί δηλωτικό στοιχείο, πως τα μεγάλα θέματα θα αποφασιστούν από κοινού και μαζί με όλους τους αρμόδιους φορείς. Παράλληλα, θα συμμετέχουν με εισαγωγικές τοποθετήσεις ο υπεύθυνος του Κ.Τ.Ε. υποδομών και μεταφορών Τάσος Νικολαΐδης και ο επικεφαλής της παράταξης ΔΗΣΥΜ και πρόεδρος της αντιπροσωπείας ΤΕΕ Νίκος Μήλης.
Ο βουλευτής Δράμας μιλώντας στο ΒΗΜΑ επεσήμανε πως «η Αθήνα έχει μετατραπεί σε μια πόλη της καθημερινής ακινησίας και της παρατεταμένης στασιμότητας» και χαρακτήρισε τα προβλήματα στις μετακινήσεις δηλωτικό στοιχείο της ευρύτερης αποτυχίας της κυβέρνησης. Παράλληλα, τόνισε πως «το ΠαΣοΚ αναδεικνύει την ανεπάρκεια της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά ταυτόχρονα καθιστά σαφές ότι διαθέτει εναλλακτικό σχέδιο. Η επόμενη ημέρα θα βασίζεται σε σχέδιο, το οποίο προκύπτει μέσα από διάλογο με την κοινωνία, την αυτοδιοίκηση και τους αρμόδιους φορείς, υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες των πολλών και λαμβάνει υπόψη επιστημονικά δεδομένα και προτάσεις ειδικών».
Ο Νίκος Μήλης από τη μεριά του υπογραμμίζει πως «η σημερινή εκδήλωση είναι η εκκίνηση ενός διαλόγου με σκοπό τις λύσεις για ένα θέμα που σιωπηλά και ύπουλα μας βλάπτει όλους σε χρόνο και χρήμα». Σημείωσε επίσης πως το γεγονός πως «την οργανώνουμε και την ξεκινάμε ως Μηχανικοί, αλλά και ως ΠαΣοΚ είναι -εκτιμώ- αυτονόητο. Οι μηχανικοί είμαστε οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δημιουργήσουμε λύσεις ουσιαστικές και αποτελεσματικές. Ως ΠαΣοΚ είμαστε η παράταξη που έχει το δικαίωμα να επιχαίρει για κάθε ουσιαστική τομή που έγινε σε επίπεδο υποδομών και πολιτικών λύσεων στο κυκλοφοριακό».
Οι προτάσεις
Από τη Χαριλάου Τρικούπη εκτιμούν πως η λύση του κυκλοφοριακού της Αττικής μπορεί να προκύψει μόνο από ένα συνδυασμό μέτρων, αφενός διαχείρισης -οργάνωσης της κυκλοφορίας, αφετέρου κατασκευής των υποδομών εκείνων που θα εξισορροπούν τη σημερινή ζήτηση. Όλα αυτά όμως με διαρκή πρόνοια να υπάρχουν εναλλακτικές δυνατότητες ως προς το ΙΧ. «Είναι θέμα υποδομών, είναι θέμα πολιτικής και στρατηγικής ανάπτυξης» τονίζουν χαρακτηριστικά.
Ξεκαθαρίζουν όμως, πως οι πολίτες πρέπει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, και το κράτος στην υπηρεσία του πολίτη, παρέχοντας φθηνές μετακινήσεις με λιγότερο άγχος. «Συγκοινωνία για όλους τους πολίτες και μέριμνα για τους αδύναμους. Πρέπει κάποια στιγμή να μπει τέλος στην ταλαιπωρία των Αθηναίων στους δρόμους» σημειώνει ο Νίκος Μήλης που συμμετέχει ως επικεφαλής της Δημοκρατικής συμπαράταξης των Μηχανικών στη σημερινή εκδήλωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες μερικές από τις προτάσεις που αναμένεται να συζητηθούν στη σημερινή εκδήλωση είναι:
- η κατασκευή νέων ανισόπεδων κόμβων, στις θέσεις όπου δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί το κυκλοφοριακό με μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας
- η καλύτερη διαχείριση στις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, με προτεραιότητα στους κατοίκους και τους επισκέπτες βραχείας διάρκειας.
- η κατασκευή πολλών μικρών υπόγειων πάρκινγκ κάτω από πλατείες, επιδιώκοντας και χρηματοδότηση από την Ε.Ε.
- η μετατροπή περισσότερων συνοικιακών δρόμων σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, με τη μέγιστη ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 30 χλμ/ώρα
- η αντιμετώπιση των προβλημάτων στον Κηφισό και αναβάθμιση της διαδρομής Καβάλας-Θηβών.
Οι συμμετέχοντες
Στο πρώτο πάνελ θα συμμετέχουν τρεις αυτοδιοικητικοί σε μία συζήτηση που θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος. Ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης και πρόεδρος Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων Γιάννης Κωνσταντάτος, ο δήμαρχος Λυκόβρυσης-Πεύκης Μάριος Ψυχάλης και ο δήμαρχος Ηλιούπολης Στάθης Ψυρρόπουλος θα συζητήσουν για τις υποδομές στην αυτοδιοικήση και τοπικές επιπτώσεις από τα μεγάλα έργα.
Στο δεύτερο πάνελ συντονιστής θα είναι ο γραμματέας του τομέα υποδομών Δημήτρης Σαριγιάννης. Η πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μεταφορών (IRU), Γενική Διευθύντρια της ΟΦΑΕ, Αναπ, Γραμματέας Τομέα Μεταφορών ΠαΣοΚ «Ανάπτυξη Συνδυασμένων Μεταφορών Ηρώ Δουμάνη θα μιλήσει για «τη στρατηγική γεωγραφική θέση, στη διαμόρφωση μιας Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών».
Ο αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, πρώην Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου θα αναφερθεί στην «Κυκλοφοριακή Συμφόρηση και Μεταφορική Φτώχεια – Λύσεις από τη Διαχείριση της Κυκλοφορίας». Ο Αντώνης Πολυχρονόπουλος, μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ, MSc, Τεχνικός Διευθυντής ΚΤΕΟ ΑΒΑΞ ΙΚΤΕΟ Α.Ε, Τεχνικός Σύμβουλος του Πανελληνίου Συνδέσμου ΙΚΤΕΟ θα κάνει ομιλία με θέμα «ΚΤΕΟ – ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ. Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων: Μια υποτιμημένη παράμετρος του κυκλοφοριακού προβλήματος».
Η Ελένη Μισοκεφάλου που είναι εντεταλμένη καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλος τομέα μεταφορών ΠαΣοΚ θα αναφερθεί στις «ρεαλιστικές και άμεσα υλοποιήσιμες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας στην Αττική». Ενώ ο Νικόλαος Ηλιού, καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και γραμματέας τομέα Μεταφορών θα πει για τα «κρίσιμα έργα οδικών υποδομών Αττικής». Στο τέλος θα υπάρξει παρέμβαση του Χάρη Δούκα και στη συνέχεια ομιλία του προέδρου του ΠαΣοΚ Νίκου Ανδρουλάκη.
