Ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης στα δημόσια σχολεία της χώρας

Με απόφαση της Σοφίας Ζαχαράκη, «γίνεται πράξη η δέσμευση για μια πραγματικά συμπεριληπτική παιδεία» στα δημόσια σχολεία της χώρας

Ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης στα δημόσια σχολεία της χώρας

Ενισχύεται η συμπερίληψη στο σχολικό περιβάλλον, με απόφαση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, καθώς ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αποδεικνύει στην πράξη την υποστήριξή του στην ενταξιακή εκπαίδευση και την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρώντας σε μια τομή με χαρακτήρα καθολικό και διαρθρωτικό.

«Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για μια πραγματικά συμπεριληπτική εκπαίδευση», δήλωσε σχετικά η κα. Ζαχαράκη.

Στόχος η στήριξη της ειδικής αγωγής

Η εν λόγω παρέμβαση, όπως επισημαίνεται από πλευράς υπουργείου Παιδείας, αποτελεί «το μεγαλύτερο πρόγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», καθώς με την εφαρμογή της ο συνολικός αριθμός των Τμημάτων Ένταξης στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 89,6%, «ενισχύοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στήριξης μαθητών με μαθησιακές, γνωστικές, επικοινωνιακές ή άλλες δυσκολίες».

«Προτεραιότητά μας είναι κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχει ίση πρόσβαση στη γνώση και να απολαμβάνει εξίσου το σχολικό περιβάλλον», σημείωσε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Η παρουσία σταθερού εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής σε κάθε σχολείο – με ιδιαίτερη έμφαση στα Νηπιαγωγεία – δεν είναι απλώς απαραίτητη, είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, τη συνεχή υποστήριξη και την έγκαιρη παρέμβαση. Η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, βασίστηκε στις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των ΚΕΔΑΣΥ, με στόχο την ορθολογική και ισόρροπη κατανομή τους σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αναβαθμίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για ένα σχολείο ανοιχτό, δίκαιο και συμπεριληπτικό. Κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με έμπρακτη στήριξη στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους».

Καθολική εφαρμογή – Εθνική στόχευση

Αναλυτικότερα, η ίδρυση των 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης αφορά και τις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία ενισχύεται μαζικά, σε μια προσπάθεια να θεραπευτούν οι διαχρονικές ελλείψεις σε ειδικές δομές εντός Γυμνασίων και Λυκείων. Μάλιστα, η εν λόγω Υπουργική Απόφαση προβλέπει 682 νέα Τμήματα Ένταξης σε Γυμνάσια.

Παράλληλα, σημαντική είναι η αύξηση και σε Λύκεια και ΕΠΑΛ, όπου το ποσοστό νέων ιδρύσεων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό, προσεγγίζοντας το +600% και το +750% αντίστοιχα.

«Η διαφορά αυτή αποτελεί τεκμήριο συνειδητής πολιτικής απόφασης», επισημαίνεται από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ, το οποίο στοχεύει να ανταποκριθείς με αυτόν τον τρόπο στην ανάγκη «για ένα σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο ενταξιακής εκπαίδευσης που ενσωματώνει όλους τους μαθητές, δίνοντας βάρος στην καθημερινότητα των σχολείων, στη διδακτική πράξη και στην κοινωνική ενσωμάτωση».

Επιπλέον, από την πλευρά του υπουργείου η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί «έμπρακτη επιβεβαίωση της δέσμευσης της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς «χαμένες διαδρομές» και χωρίς φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση ενώ παράλληλα, το δημόσιο σχολείο κάνει ένα βήμα προς την ισότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ουσιαστική παιδαγωγική φροντίδα για όλους».

Ειδικότερα, με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση:

– Ενισχύεται η πρώιμη παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό,

– Υποστηρίζεται η ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εφηβεία και στη Δευτεροβάθμια,

– Διαμορφώνονται δομές υποστήριξης για νέες ανάγκες, όπως η ψυχοκοινωνική στήριξη και η αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν εντός των σχολείων, με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό και σχέδια εξατομικευμένης παρέμβασης, προσφέροντας δυνατότητα παρακολούθησης της γενικής τάξης με υποστήριξη, όπου αυτό απαιτείται.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version