Πουλάνε παγωτά και… φύκια στα 35.000 πόδια

Ολες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους που διαθέτουν όραμα και φιλοδοξίες πασχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε νέες αγορές.

Πουλάνε παγωτά και… φύκια στα 35.000 πόδια
Ολες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους που διαθέτουν όραμα και φιλοδοξίες πασχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε νέες αγορές. Αν πρόκειται μάλιστα για αγορές του εξωτερικού, τότε ο πήχης των προσδοκιών τους ευλόγως ανεβαίνει. Αναρωτιέται κανείς πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει ο πήχης των προσδοκιών αν οι αγορές στις οποίες στοχεύει μια εταιρεία είναι όχι μόνο διεθνείς αλλά βρίσκονται και σε υψόμετρο 35.000 ποδών! Ο λόγος για τις πωλήσεις προϊόντων που πραγματοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες μέσα στις καμπίνες επιβατών των αεροσκαφών τους κατά τη διάρκεια πτήσεων μεγάλων αποστάσεων (υπερατλαντικών, όπως λέγαμε παλιά).
Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που έχουν βάλει στο στόχαστρό τους τις πωλήσεις των προϊόντων τους στους επιβάτες των υπερατλαντικών πτήσεων. Πρόκειται εξ ορισμού για καταναλωτές υψηλού επιπέδου με μεγάλη αγοραστική δύναμη και επιπλέον καθηλωμένους επί σειρά ωρών σε μια αεροπορική πολυθρόνα! Διότι όσες κινηματογραφικές ταινίες και να δουν, όσο φαγητό και να φάνε, όσο και να διαβάσουν το βιβλίο τους, να ακούσουν μουσική, να παίξουν παιχνίδια στο laptop τους, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βαρεθούν τη ζωή τους περιορισμένοι μέσα σε έναν σιδερένιο σωλήνα. Πόσα μέτρα να περπατήσουν σκυφτοί; Και πώς να κοιμηθούν καθιστοί;
Ανέλπιστη απόλαυση


Η αυστραλέζικη Qantas έψαχνε επί μακρόν μια καινούργια ιδέα για να καταπολεμήσει την πλήξη των πελατών της –μιλάμε άλλωστε για μια εταιρεία που λόγω γεωγραφίας είναι «καταδικασμένη» να εκτελεί πολύωρες πτήσεις. Την ιδέα που έψαχνε τη βρήκε σε μια έκθεση προϊόντων διατροφής στη Βρετανία. Οι επιτελείς της στάθηκαν με έκπληξη μπροστά στο περίπτερο μιας μικρής εταιρείας παρασκευής παγωτών από το Κεντ, της Solley’s.
Παγωτό! Αυτό ήταν το προϊόν που αναζητούσαν! Μια γλυκιά απόλαυση στην οποία ουδείς μπορεί να αντισταθεί –πόσω μάλλον όταν βρίσκεται 10 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Και μάλιστα μια απόλαυση ανέλπιστη, που δίνει κουράγιο και νόημα στη ζωή του ταλαιπωρημένου από την ξηρή ατμόσφαιρα αεροπορικού επιβάτη.
Αναγνωρισιμότητα


Η Solley’s είναι μια εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων (μια φάρμα στην ουσία) που βρίσκεται στο Κεντ της Αγγλίας. Επί 30 συναπτά έτη προμήθευε με γάλα διάφορα σουπερμάρκετ. Οταν όμως η τιμή του γάλακτος έπεσε στη Βρετανία, ειδικεύτηκε στο παγωτό. «Μόλις αντιληφθήκαμε ότι ενδιαφέρεται η Qantas για μας, σπεύσαμε να τη διαβεβαιώσουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε συσκευασίες ειδικά για τους πελάτες της. Πρόκειται για συσκευασίες των 120 ml με ενσωματωμένο πλαστικό κουταλάκι, πολύ φιλικές για τον χρήστη, που μεταφέρονται με ειδικά ψυγεία στα αεροδρόμια και αποθηκεύονται εύκολα στα ψυγεία των αεροσκαφών» δήλωσε στην «Guardian» ο γενικός διευθυντής της Solley’s Κιθ Μόρισον.
Το παγωτό είναι κατά κύριο λόγο ένα εποχικό προϊόν. Αλλά η διάδοση της επωνυμίας Solley’s σε επιβάτες διαφόρων εθνικοτήτων άνοιξε τεράστιες προοπτικές για τη βρετανική εταιρεία. «Το εμπορικό μας σήμα αναγνωρίζεται σχεδόν παντού στον κόσμο! Μέσω των κοινωνικών δικτύων λαμβάνουμε μηνύματα από κάθε γωνιά της Γης, από ανθρώπους που απόλαυσαν τα παγωτά μας» τονίζει ο Μόρισον. Προσφάτως η εταιρεία του υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας και με την Emirates –αφού βεβαίως διαβεβαίωσε την αραβική εταιρεία ότι τα παγωτά που θα της παρέχει θα είναι σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο…
«Κιτ» spa


Ο Μαρκ και η Κίρα Γουόλτον είχαν την έμπνευση να στήσουν μια επιχείρηση προϊόντων spa ειδικά για να επαναφέρουν την ευεξία των αεροπορικών επιβατών. Και αυτό επειδή το ζευγάρι από την Ιρλανδία ταξίδευε πολύ και γνώριζε πόσο εξουθενωτική είναι η ξηρασία στην καμπίνα των αεροσκαφών. «Η έκθεσή μας στα αεροπορικά ταξίδια ήταν η αιτία για να μετατρέψουμε την οικογενειακή επιχείρηση ειδών προσωπικής φροντίδας με βάση τα φύκια σε μια αποκλειστικά… ιπτάμενη εταιρεία» δηλώνει ο Μαρκ Γουόλτον.
Ο ιρλανδός επιχειρηματίας θεωρεί πολύ σημαντική την εξασφάλιση των κατάλληλων αποθηκών για την προώθηση των «κιτ» spa με τα οποία προμηθεύουν τον εθνικό αερομεταφορέα της πατρίδας τους, την Aer Lingus. Σπουδαιότερη όλων όμως είναι η συσκευασία που μοιράζει η Aer Lingus στους επιβάτες (μόνο) της πρώτης θέσης. «Μας πήρε έναν χρόνο από τον αρχικό σχεδιασμό της συσκευασίας ως την κατασκευή και τη διανομή της. Μας εντυπωσιάζουν οι καλές κριτικές που λαμβάνουμε από στελέχη εταιρειών προϊόντων spa και από τις πέντε ηπείρους» τονίζει υπερηφάνως ο Γουόλτον.

Lauden
Και σοκολάτες… πρώτης θέσης

«Καθόμασταν γύρω από το οικογενειακό τραπέζι και διαπιστώναμε ότι οι σοκολάτες μας έχουν μια ξεχωριστή ποιότητα. Ξέραμε ότι φτιάχνουμε προϊόντα πρώτης κλάσης. Η γεύση τους απογείωνε και εμάς τους ίδιους. Και χαριτολογώντας αναρωτιόμασταν αν όντως με την πρώτη δαγκωματιά πετάμε στην πρώτη θέση της British Airways. Μέχρι που σκεφτήκαμε να προσπαθήσουμε όντως να πουλήσουμε τις σοκολάτες μας στην ΒΑ»
αποκαλύπτουν ο Στίβεν και η Σαν Τριγκ.
Πρόκειται για ένα ακόμη ζευγάρι που εγκατέλειψε την εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας στην οποία εργαζόταν για να στήσει τη δική του επιχείρηση. Ξεκίνησαν με στόχο να φτιάξουν σοκολάτες με «τις ίδιες πρώτες ύλες που φτιάχνουν τις… Rolls Royce», όπως λένε χαρακτηριστικά. Οταν αντιλήφθηκαν ότι κατάφεραν να φτιάξουν κάτι ξεχωριστό, ξεχύθηκαν στην αγορά. Σε αντίθεση όμως με τη Solley’s που την ανακάλυψε η Qantas, η επίσης βρετανική (εδρεύουσα στο Λιντς) Lauden Chocolate έψαξε μόνη της για την αεροπορική εταιρεία που θα την «ανεβάσει» στα ουράνια. Και βρήκε δύο: την ΒΑ και τη Singapore Airlines.
Μηνύματα θαυμασμού

Η Lauden είναι μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση. Και οι ιδιοκτήτες της απολαμβάνουν την ίδια ικανοποίηση με τους μάνατζερ της παγωτοποιίας Sοlley’s ή τους Γουόλτον που εφοδιάζουν με spa την Aer Lingus όταν παίρνουν μηνύματα θαυμασμού από κάθε γωνιά της Γης. «Ελαβα πρόσφατα ένα τηλεφώνημα με κωδικό από χώρα της Μέσης Ανατολής. Ηταν ένας άνδρας που βρισκόταν στο Harrod’s στο Λονδίνο και ρωτούσε πού θα μπορούσε να βρει τις σοκολάτες μας. Τις είχε δοκιμάσει, είπε, προ τριμήνου στο αεροπλάνο και δεν μπορούσε να ξεχάσει τη γεύση τους…» επαίρεται ο Στίβεν Τριγκ.

«Και το χειρότερο»
προσθέτει γελώντας ο βρετανός σοκολατοποιός «είναι ότι έρευνες από το Fraunhofer Institute for Building Physics έδειξαν ότι όταν βρισκόμαστε εν πτήσει στη ρυθμισμένη να διατηρήσει την ατμοσφαιρική πίεση καμπίνα ενός αεροσκάφους χάνουμε το 30% της γεύσης μας»!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version