Αυτοδύναμη ανάπτυξη επιλέγει η Μετρό

Στην περίοδο της κρίσης, από το 2010 ως και το τέλος του 2015, η Μετρό ΑΕ θα έχει επενδύσει συνολικά περί τα 100 εκατ. ευρώ.

Αυτοδύναμη ανάπτυξη επιλέγει η Μετρό
Στην περίοδο της κρίσης, από το 2010 ως και το τέλος του 2015, η Μετρό ΑΕ θα έχει επενδύσει συνολικά περί τα 100 εκατ. ευρώ. Εντός του έτους η εταιρεία της οικογένειας Παντελιάδη θα επενδύσει 25 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 300 άτομα.
Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, η δεύτερη επιχειρηματική γενιά της οικογένειας, με την εκδήλωση της κρίσης ακολούθησε την ακριβώς αντίθετη φορά των αμυντικών στρατηγικών που επέλεξαν πολλές εταιρείες σε διάφορους κλάδους.
Οχι όμως και ο κλάδος των σουπερμάρκετ. Οσες αλυσίδες είχαν τη δυνατότητα αποδύθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου δημιουργώντας εκατοντάδες νέα σημεία πώλησης. Η Μετρό, μια εταιρεία υγιής χρηματοοικονομικά και με σταθερά συντηρητική πολιτική σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, επανεπενδύει κάθε χρόνο σχεδόν όλα της τα κέρδη. Και φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ανάπτυξή της. Το αντίθετο.
Σχεδιάζει με προσεκτικά βήματα την είσοδό της στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας.
Δύναμη στη χονδρική


Ως τώρα η βασική της δύναμη είναι η χονδρική. Διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο cash & carry και στη Βόρεια Ελλάδα έχει από χρόνια ισχυρή παρουσία, δεν διαθέτει όμως δίκτυο σουπερμάρκετ (My Market). Φαίνεται όμως πως εντός του 2015 πρόκειται να διαμορφωθούν οι απαιτούμενες υποδομές.
Η γεωγραφική της ανάπτυξη ήταν περιορισμένη στη Νότια και Κεντρική Ελλάδα. Βέβαια το δίκτυο των σουπερμάρκετ που κατέχει είναι ακόμη περιορισμένο και κινείται στον αντίποδα της ανάπτυξης στη χονδρική –μόλις 62 καταστήματα. Αντιθέτως, στην αγορά των cash & carry κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 43% και δίκτυο 46 καταστημάτων που καλύπτει γεωγραφικά το 90% του πληθυσμού. Ανω του 50% των πωλήσεων της Μετρό ΑΕ προέρχεται από τη χονδρική πώληση.
Οπως λέει ο κ. Παντελιάδης μιλώντας προς «Το Βήμα», «τα περιθώρια ανάπτυξης του δικτύου των cash & carry είναι πλέον μικρά». Ετσι λοιπόν η μεγάλη προσπάθεια απορροφάται στην ανάπτυξη του δικτύου σουπερμάρκετ. Εχει ίσως ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι αποφεύγει να χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξή της τη στρατηγική των εξαγορών. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «πρόκειται για εταιρείες που συνήθως αντιμετωπίζουν προβλήματα στη λειτουργία τους και ως εκ τούτου απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και την ενσωμάτωσή τους».
Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2014 διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2013, δηλαδή περί τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2015 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν περί τα 725 εκατ. ευρώ. Σε ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και η κερδοφορία της, πάνω από 15 εκατ. ευρώ. Με βάση τους υπάρχοντες σχεδιασμούς εντός του 2015 πρόκειται να ανοίξουν 10 νέα καταστήματα –το ένα θα είναι cash and carry και τα εννέα θα είναι σουπερμάρκετ –και στους 4.500 εργαζομένους θα προστεθούν άλλοι 300.
Εν τω μεταξύ στην αγορά όλα αλλάζουν. Και εξηγεί: «Η κρίση άλλαξε δραματικά τις καταναλωτικές συνήθειες, στο λιανεμπόριο ενισχύεται η συγκέντρωση του κλάδου, αλλά ποια θα είναι η κατάληξή της κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει σήμερα». Από την άλλη πλευρά, το 1/3 των πωλήσεων προέρχεται από τις προσφορές. «Εκπαιδεύσαμε τον καταναλωτή να αγοράζει κατά κύριο λόγο τις προσφορές» λέει ο κ. Παντελιάδης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version