Κενιχίρο Γιοσίντα: O «χειρουργός» μάνατζερ που αποκατέστησε την αξιοπιστία της Sony

Είναι γνωστό ότι η ικανότητα της επιλογής συνεργατών και συγκεκριμένα η ικανότητα της τοποθέτησης του κατάλληλου ανθρώπου στην κατάλληλη θέση

Κενιχίρο Γιοσίντα: O «χειρουργός» μάνατζερ που αποκατέστησε την αξιοπιστία της Sony
Είναι γνωστό ότι η ικανότητα της επιλογής συνεργατών και συγκεκριμένα η ικανότητα της τοποθέτησης του κατάλληλου ανθρώπου στην κατάλληλη θέση αποτελεί ένα από τα κορυφαία χαρίσματα που μπορεί να έχει όποιος διαχειρίζεται εξουσία –είτε αυτή είναι πολιτική είτε διπλωματική είτε στρατιωτική είτε ασφαλώς εταιρική. Η Sony ευτύχησε να έχει επικεφαλής έναν μάνατζερ που διαθέτει το χάρισμα αυτό. Διότι όλα στον ιαπωνικό όμιλο άλλαξαν τον Νοέμβριο του 2013, όταν ο διευθύνων σύμβουλος Καζούο Χιράι είχε την έμπνευση να χρίσει επικεφαλής των οικονομικών λειτουργιών τον Κενιχίρο Γιοσίντα.
Επρόκειτο για μια θαρραλέα κίνηση εκ μέρους του Χιράι. Διότι πήρε έναν μεσήλικο από τον κλάδο παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου της Sony που όλα έδειχναν ότι η καριέρα του είχε «πιάσει ταβάνι» και ότι όδευε προς τη σύνταξη για να τον προαγάγει σε υπεύθυνο για την εφαρμογή πολύ δύσκολων και τολμηρών και σαφώς οδυνηρών μεταρρυθμίσεων που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Μοσχοπούλησε τη Vaio


Πράγματι ο ηλικίας 55 ετών σήμερα Κενιχίρο Γιοσίντα κατάφερε να περικόψει θέσεις εργασίας –πράγμα εξαιρετικά δύσκολο στις ιαπωνικές επιχειρήσεις όπου η εργασία είναι οιονεί ισόβια σε σημείο που οι εργαζόμενοι συνηθίζουν να συστήνονται ως «ο Κιίτσι της Toyota» και «ο Γιουνιχίρο της Mitsubishi».
Ο «Κενιχίρο της Sony» κατάφερε επίσης να (μοσχο)πουλήσει τη μονάδα που κατασκεύαζε τους εμβληματικούς (καθότι δημοφιλέστατους) προσωπικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές Vaio, να χωρίσει στα δύο τον κλάδο κατασκευής τηλεοράσεων και να αναβιώσει τις σχεδόν εγκαταλελειμμένες προσδοκίες του ομίλου για αύξηση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο των έξυπνων κινητών τηλεφώνων.
Το επιστέγασμα όλων αυτών των επιτυχών επιχειρηματικών κινήσεων ήταν η ισχυρή ανάκαμψη της μετοχής του ιαπωνικού ομίλου κατά 25% από την αρχή του έτους. Ιδιαίτερα την περασμένη Πέμπτη, όταν η Sony αναθεώρησε την αρχική πρόβλεψή της για λειτουργικές ζημιές το τρέχον οικονομικό έτος και προέβλεψε λειτουργικά κέρδη, η μετοχή της εταιρείας έκανε ένα άλμα 18% στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Σημειωτέον ότι βρισκόμαστε στο τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους της Sony που λήγει στις 31 Μαρτίου 2015.
«Επείγον χειρουργείο»


«Ξεκίνησε μια διαδικασία που, αν και είναι σημαντική για την οικονομική ανόρθωση κάθε επιχείρησης, είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στην Ιαπωνία: η εγκατάλειψη δραστηριοτήτων» δήλωσε στο Bloomberg ο Ατούλ Γκογιάλ, αναλυτής της Jefferies Group στη Σιγκαπούρη, ο οποίος συνέστησε στους πελάτες του «αγορά» της μετοχής της Sony, με αποτέλεσμα να απολαύσουν (οι πελάτες) αποδόσεις της τάξεως του 85% τη χρονιά που πέρασε. Ο Γκογιάλ και άλλοι συνάδελφοί του πιστώνουν την επιτυχία της ιαπωνικής εταιρείας αποκλειστικά και μόνο στον Γιοσίντα. «Αν βγάλεις τον Γιοσίντα από τη Sony, η μετοχή της παύει αυτομάτως να αξιολογείται “προς αγορά”. Ισως η αξιολόγησή της να είναι “προς πώληση”» τονίζει χαρακτηριστικά ο αναλυτής.
Η αναδιάρθρωση του Γιοσίντα, που συμπεριέλαβε μεγάλες μειώσεις κόστους, περιορισμό των ζημιών στον κλάδο των ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας κατανάλωσης και διαγραφή χρεών 1,5 δισ. δολαρίων από τον κλάδο των έξυπνων κινητών, απέδωσε το μείζον, που ήταν η αποκατάσταση της αξιοπιστίας του ομίλου στην αγορά –και μιλάμε για έναν όμιλο ο οποίος αναθεώρησε επί τα χείρω 15 φορές τις οικονομικές προβλέψεις του τα τελευταία επτά χρόνια!

«Η αναδιάρθρωση που ξεκινήσαμε και ακόμη δεν ολοκληρώσαμε μοιάζει με έκτακτο χειρουργείο για τον όμιλο. Οι “ιερές αγελάδες” του ομίλου δεν αναχαίτισαν τις μεταρρυθμίσεις μας και τώρα αρχίζουν να φαίνονται τα αποτελέσματα»
δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ο ίδιος ο Γιοσίντα –αναφερόμενος σε «ιερές αγελάδες» εννοεί, ασφαλώς, μονάδες όπως εκείνη των Vaio. Ο οικονομικός διευθυντής της Sony δεν έκρυψε ότι στόχος του είναι να μεταμορφώσει τον άλλοτε κραταιό ιαπωνικό όμιλο σε μια ισχυρή οικονομικά επιχείρηση, «με δυνατότητες να πετυχαίνει κέρδη 400 δισ. γεν (3,4 δισ. δολάρια) ετησίως».
Το κλειδί για να πετύχει τον στόχο αυτόν συνοψίζεται σε μία λέξη: υπευθυνότητα. «Πέρα από την ίδια την επιχείρηση, έχουμε μιαν ευθύνη προς τον έξω κόσμο να φανούμε υπεύθυνοι. Χρειαζόμαστε ακόμη δουλειά για να το πετύχουμε, αλλά η ιδέα της υπευθυνότητας αρχίζει να διαποτίζει τον όμιλο» προσέθεσε ο ιάπωνας μάνατζερ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version