Marcel Wanders: «Lady Gaga του ντιζάιν»

Το ραντεβού είχε οριστεί στο Μιλάνο, στο πλαίσιο του iSaloni 2014. Ακριβής στην ώρα του και επιβλητικός στο παρουσιαστικό του: πανύψηλος, με ένα πονηρό χαμόγελο αυτοπεποίθησης και απόλυτα διαπεραστικό βλέμμα, μπήκε στον χώρο σαν ανέμελος σταρ… Ο Marcel Wanders είναι άνετος και χαλαρός όχι μόνο επειδή γνωρίζει τη λάμψη του, αλλά κυρίως επειδή βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον· ανάμεσα σε σχεδιαστές, […]

Marcel Wanders: «Lady Gaga του ντιζάιν»
Το ραντεβού είχε οριστεί στο Μιλάνο, στο πλαίσιο του iSaloni 2014. Ακριβής στην ώρα του και επιβλητικός στο παρουσιαστικό του: πανύψηλος, με ένα πονηρό χαμόγελο αυτοπεποίθησης και απόλυτα διαπεραστικό βλέμμα, μπήκε στον χώρο σαν ανέμελος σταρ… Ο Marcel Wanders είναι άνετος και χαλαρός όχι μόνο επειδή γνωρίζει τη λάμψη του, αλλά κυρίως επειδή βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον· ανάμεσα σε σχεδιαστές, προϊόντα, συζητήσεις, χαμόγελα και εκπλήξεις. «Εδώ πρέπει να είσαι έτοιμος για όλα: να θαυμάσεις, να κρίνεις, να ζηλέψεις, να συγχαρείς, να γλεντήσεις» σχολιάζει με ύφος που θυμίζει σταρ του σινεμά, αποδεικνύοντας ότι τα γονίδια στα 51 μπορεί να σου φερθούν γενναιόδωρα.
Οι «New York Times» έχουν αποδώσει στον ολλανδό ντιζάινερ τον χαρακτηρισμό «Lady Gaga of design» – με τη διαφορά, βέβαια, ότι εκείνος προϋπήρχε της εκκεντρικής αοιδού. Και επίσης, ξέρει καλύτερα το παιχνίδι της κομψής και αυτοσαρκαστικής πρόκλησης. Eκανε το μεγάλο μπαμ το 1996 με τη γνωστή καρέκλα Knotted – όντας τότε ενεργό μέλος των Droog -, δίνοντας εξαρχής το στίγμα της δημιουργικής του φιλοσοφίας, η οποία διέπεται από έναν επικαιροποιημένο ρομαντισμό και θέλει την εξέλιξη να συμβαίνει μέσα από την αναδρομή. «Αν θες να είσαι κομμάτι της ιστορίας στο μέλλον, δεν μπορείς να αποσυνδεθείς από το σήμερα» είχε δηλώσει το 2010 στο «How to spend it» των «Financial Times», για να συμπληρώσει έναν χρόνο αργότερα στο «Domus»: «Οι σχεδιαστές έλκονται από το νέο, αλλά τίποτε δεν γερνάει πιο γρήγορα από την καινοτομία».
 
Το 2001 ίδρυσε μαζί με τον Κάσπερ Βίσερς την εταιρεία Moooi, της οποίας παραμένει art director, και ως σήμερα δείχνει να είναι από εκείνους τους τυχερούς που διασκεδάζουν αφάνταστα με τη δουλειά τους.
Πόσο εύκολο είναι να μοιράζεστε δημιουργικά σε διαφορετικά πρότζεκτ; «Θα μπορούσα να το παρομοιάσω με την ικανότητα ενός άνδρα να έχει πολλές ερωμένες. Ο κοινός παρονομαστής είναι η ερωτική έλξη και για μένα στη θέση αυτή βρίσκεται η ύλη, τα ίδια τα αντικείμενα. Φαινομενικά, εμπλέκομαι σε διαφορετικές δραστηριότητες, αλλά στην πραγματικότητα είμαι απλώς υλιστής. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της προσωπικότητα, κάθε πρότζεκτ τις δικές του προκλήσεις. Σχεδιάζω με αναφορά αυτή τη διαφορετικότητα».
Η εφετινή χρονιά σάς βρίσκει με μια ακόμη συνεργασία στο ενεργητικό σας. «H Gufram είναι μια ιδιαίτερη εταιρεία, με εξίσου ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ. Ηταν πολύ εύκολο να ταιριάξουμε καθώς επιδιώκουμε το χιούμορ και όχι το αστείο. Τα πουφ Magnolia και Hortensia ήταν μια ευχάριστη αφορμή να επιδοθώ στον αγαπημένο μου πειραματισμό που τοποθετεί τον σχεδιασμό στη λεπτή αυτή ενδιάμεση γραμμή μεταξύ τεχνητού και φυσικού. Καμιά φορά, ξεχνάμε ότι και το τεχνητό είναι κομμάτι τελικά του φυσικού μας κόσμου. Ολες οι φυσικές φόρμες αποτελούν την αφετηρία μιας φτιαχτής φιγούρας. Τα πουφ αυτά υπηρετούν όλα όσα επιθυμώ: φέρνουν κοντά τους ανθρώπους, έχουν ενδιαφέρουσα υφή και παραπέμπουν στη φύση, όντας παράλληλα υπερφυσικά, μαλακά γλυπτά».
Επομένως, πολλές φορές η ίδια η πηγή ανάθεσης αποτελεί και την πηγή έμπνευσης. «Επαναφέροντας το πρότυπο του πολυγαμικού άνδρα, θα έλεγα ότι τελικά κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο πατέρας. Η συζήτηση και η συναναστροφή με κάθε πελάτη διαμορφώνει μια διαφορετική φόρμουλα έμπνευσης και σχεδιασμού. Ολα προκύπτουν από τη μεταξύ μας αλληλεπίδραση. Το σημαντικό για μένα είναι να μην καταλήγεις να κάνεις κάτι που θα ικανοποιεί μόνο τις προσδοκίες του πελάτη αναιρώντας τις δικές σου αξίες».
Διαβάστε περισσότερα εδώ 
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version