«Γαλατικό χωριό» τα Ελληνικά Πετρέλαια

Τα Ελληνικά Πετρέλαια μέσα στην κρίση αποτελούν μια όαση εργασιακού περιβάλλοντος που πολλές φορές ξεσηκώνει και αντιδράσεις αφού δεν παύει να είναι ένα ημικρατικό διυλιστήριο καθώς το κράτος ελέγχει το 35% και ο όμιλος Λάτση 41%.

«Γαλατικό χωριό» τα Ελληνικά Πετρέλαια

Τα Ελληνικά Πετρέλαια μέσα στην κρίση αποτελούν μια όαση εργασιακού περιβάλλοντος που πολλές φορές ξεσηκώνει και αντιδράσεις αφού δεν παύει να είναι ένα ημικρατικό διυλιστήριο καθώς το κράτος ελέγχει το 35% και ο όμιλος Λάτση 41%.

Δεκαεπτά μισθοί και παροχές τύπου επιδότησης κυλικείου όταν οι άνεργοι προσεγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο είναι μία πραγματικότητα που δύσκολα χωνεύεται. Από την άλλη πλευρά ο αντίλογος είναι ότι ευτυχώς που μέσα στην κρίση υπάρχουν εταιρείες και διοικήσεις που δεν ξεκινούν τους περιορισμούς στα κόστη από τους μισθούς και επιθυμούν να έχουν ευχαριστημένους εργαζομένους εξασφαλίζοντας εργασιακή ειρήνη και αυξημένη παραγωγικότητα.
Στα μαλακά
Πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη νέα τριετής σύμβαση εργασίας μεταξύ της διοίκησης των Ελληνικών Πετρελαίων και του σωματείου, καθώς η προηγούμενη που έληξε στις 31.12.2013 είχε καταγγελθεί από τους εργαζομένους.
Αν και η διοίκηση είχε κατέβει στις διαπραγματεύσεις με άγριες διαθέσεις προτείνοντας πάγωμα των τριών μισθών μπόνους (οι εργαζόμενοι στα ΕΛΛΠΕ αμείβονται με 17 μισθούς) αλλά και των ωριμάσεων (τριετίες), τελικά οι εργαζόμενοι έπεσαν στα μαλακά, καθώς κόπηκαν κάποιες περιφερειακές παροχές –όπως και στην προηγούμενη σύμβαση –και δεν θίχτηκαν καθαρές απολαβές και τριετίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες κόπηκαν οι διατακτικές του super market (900 ευρώ τον χρόνο), το επίδομα κατασκήνωσης, μειώνονται τα δρομολόγια των λεωφορείων μεταφοράς προσωπικού ώστε να εξοικονομηθεί ποσοστό 60% στα κόστη μεταφοράς, το επίδομα παιδικού σταθμού περιορίζεται από 3.600 ευρώ τον χρόνο σε 2.000 ευρώ ανά παιδί, ενώ τη χρήση του 2014 η εταιρεία δεν θα καταβάλει τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα συνταξιοδότησης των εργαζομένων.
Αποτελέσματα


Στην προηγούμενη τριετή σύμβαση επίσης δεν είχαν πειραχτεί μισθοί και τριετίες αλλά είχε θεσπιστεί εβδομάδα 40 ωρών εργασίας (δούλευαν λιγότερο από οκτώ ώρες την ημέρα) και είχαν παγώσει ή καταργηθεί παροχές όπως η εξαήμερη εκδρομή, ή η επιδότηση κυλικείου κ.ά. Η πιο σημαντική ρύθμιση της προηγούμενης σύμβασης που ισχύει και στη νέα είναι ότι οι νεοπροσληφθέντες στην εταιρεία θα υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο ενός έτους και θα αμείβονται με το 60% των κανονικών παροχών.
Από τις παραπάνω περικοπές της νέας σύμβασης εκτιμάται ότι το εργασιακό κόστος θα περιοριστεί το 2014 κατά 10%. Σήμερα εκτιμάται ότι το κόστος αυτό ανέρχεται στα 144 εκατ. ευρώ, όταν πριν από τρία χρόνια ήταν κοντά στα 200 εκατ. ευρώ.
Η μείωση αποδίδεται στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που έχει εφαρμόσει με επιτυχία η διοίκηση και στο γεγονός ότι οι νεοπροσληφθέντες δεν απολαμβάνουν τις γενναίες παροχές των παλαιοτέρων. Το 2013 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την εταιρεία. Οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 269 εκατ. ευρώ ενώ αν αφαιρεθούν οι επιπτώσεις από την εξέλιξη των διεθνών τιμών των καυσίμων περιορίζονται στα 117 εκατ. ευρώ.
Τα ετήσια αποτελέσματα επηρεάστηκαν αρνητικά από τα ιστορικά χαμηλά περιθώρια διύλισης, το αυξημένο κόστος προμήθειας αργού, καθώς και τη διαδικασία βελτιστοποίησης του Διυλιστηρίου Ελευσίνας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version