Οι νέοι μαθαίνουν τις εφημερίδες από το σχολείο

Οι νέοι μαθαίνουν τις εφημερίδες από το σχολείο * Τι διαπίστωσε έρευνα για τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εξοικείωση των παιδιών και εφήβων με τον γραπτό Τύπο H ανάγνωση των εφημερίδων, λένε οι ερευνητές, είναι και συνήθεια, γι'' αυτό η εξοικείωση μαζί τους από την παιδική ηλικία διαμορφώνει φανατικότερους αναγνώστες Οι νέοι είναι περισσότερο επιμελείς στο διάβασμα εφημερίδων αν έχουν διδαχθεί

Οι νέοι μαθαίνουν τις εφημερίδες από το σχολείο

Οι νέοι είναι περισσότερο επιμελείς στο διάβασμα εφημερίδων αν έχουν διδαχθεί γι’ αυτό από το σχολείο. Αυτό κατέδειξε μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε το Ιδρυμα της Αμερικανικής Οργάνωσης Εφημερίδων. Περισσότεροι από 6 στους 10 ενηλίκους που διαβάζουν με μεγάλη συχνότητα μία ή περισσότερες εφημερίδες έχουν σχετική εμπειρία ήδη από τη σχολική τάξη και μάλιστα σε μικρή ηλικία. Σε γενικές γραμμές, οι 4 στους 10 σημερινούς αναγνώστες είχαν σε κάποιον βαθμό εξοικειωθεί με τον γραπτό Τύπο από τα μαθητικά χρόνια τους.


«H ανάγνωση εφημερίδων είναι και συνήθεια» τόνισε ο αντιπρόεδρος του προαναφερομένου Ιδρύματος κ. Τζιμ Αμποτ παρουσιάζοντας την έρευνα και προσέθεσε: «Αν μπορέσουμε να ξεκινήσουμε από τους νέους κατά τη διάρκεια της μέσης εκπαίδευσης και να τους δείξουμε ότι η εφημερίδα είναι αυτό που θέλουν πραγματικά, θα θελήσουν να επιστρέψουν στην ενημέρωση από τον γραπτό Τύπο».


* Εκστρατεία ενημέρωσης


H έρευνα έδειξε ότι την αναγνωσιμότητα των εφημερίδων από τους νέους επηρεάζουν εκτός από το σχολείο και άλλοι παράγοντες, όπως η παρουσία των εντύπων στο σπίτι αλλά και η σωματική υγεία και το επίπεδο μόρφωσης των γονιών.


Μετά τις διαπιστώσεις αυτές το Ιδρυμα της Αμερικανικής Οργάνωσης Εφημερίδων αποφάσισε να προχωρήσει σε μια τεράστια εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει τη δωρεάν διανομή 222 εκατ. εφημερίδων κάθε χρόνο σε σχολικές τάξεις των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι εμπειρογνώμονες θεωρούν ότι αυτό θα είναι ένα από τα «βαρέα όπλα» στην προσπάθεια για αύξηση της αναγνωσιμότητας – μια επένδυση και για το μέλλον. Με τη διαπίστωση αυτή φαίνεται να συμφωνούν και τα μέλη της Αμερικανικής Οργάνωσης Εφημερίδων, που εκπροσωπεί περισσότερες από 2.000 εκδοτικές εταιρείες στις ΗΠΑ και στον Καναδά.


Πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα άλλο εύρημα της έρευνας. H τηλεόραση παραμένει πρώτη πηγή ενημέρωσης των νέων, με το ποσοστό των «πιστών» της να φθάνει το 44%, η κυριαρχία της όμως δεν είναι πλέον απόλυτη. Ενα ποσοστό 41% των ερωτηθέντων ενηλίκων νεαρής ηλικίας «ψήφισε» ως πρώτη πηγή ενημέρωσης τις εφημερίδες ή το Διαδίκτυο. Οπως τόνισε ο κ. Αμποτ, οι εφημερίδες διατηρούν σταθερά την ανταγωνιστικότητά τους καθώς είναι ένα μέσο που μπορεί να εμβαθύνει στην επικαιρότητα και να προσφέρει ένα διαφορετικό επίπεδο ενημέρωσης.


* Οι στήλες που προτιμούν


Ειδική βαρύτητα δόθηκε από τους ερευνητές στις συνήθειες των εφήβων. Ανακάλυψαν ότι υπάρχει ήδη ένας «ισχυρός πυρήνας» αναγνωστών και στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 12 και 17 ετών: το ποσοστό των παιδιών που δήλωσαν ότι διαβάζουν εφημερίδα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα κυμάνθηκε στο 55%, με τα αγόρια να υπερτερούν των κοριτσιών κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Τα παιδιά «ψήφισαν» και τις αγαπημένες τους στήλες ή θεματογραφικές ενότητες, δηλαδή τις σελίδες που διαλέγουν αμέσως μετά τη ματιά που ρίχνουν στα πρωτοσέλιδα.


Τα κόμικς, μια αγαπημένη παράδοση των εφημερίδων, εξακολουθούν να «κλέβουν την παράσταση». Το 51% των παιδιών απάντησε ότι αποτελούν την πρώτη τους επιλογή. Οι σελίδες των σπορ και της διασκέδασης ισοβαθμούν, αφού ακολουθούν με το 45% των προτιμήσεων. Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον και για τις διαφημιστικές καταχωρήσεις ειδών ένδυσης και τροφίμων αφού «ψηφίζονται» από το 35% των εφήβων αναγνωστών. Το 44% των κοριτσιών και το 28% των αγοριών δηλώνουν «φαν».


Τα κορίτσια διαβάζουν πολύ και τα ωροσκόπια, σε ποσοστό 44%, ενώ ενδιαφέρουν το 28% των αγοριών. Πολύ καλό είναι και το ποσοστό των παιδιών που διαβάζουν τοπικές ειδήσεις, αφού αυτό κυμαίνεται στο 32%, με τα κορίτσια να δείχνουν μεγαλύτερη επιμέλεια από τα αγόρια (36% έναντι 28%). Μικρότερο είναι το ποσοστό των παιδιών που παρακολουθούν με ενδιαφέρον την εθνική και διεθνή επικαιρότητα, με το συγκεκριμένο μέσο ποσοστό να ανέρχεται στο 24%.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version