Είναι μία πλατφόρμα που βοηθάει τον ιδιώτη ή την εταιρεία που ψάχνει μια καλή λύση για τη μετακόμισή της σε χαμηλή τιμή, κάτι που προσλαμβάνει ευρείες διαστάσεις την «εποχή της κρίσης» λόγω και των διακυμάνσεων των ενοικίων.

Το sendeasy.gr λειτουργεί εδώ και μερικούς μήνες με αναρτημένες αυτή τη στιγμή πάνω από 200 αγγελίες από ανθρώπους που θέλουν να μετακομίσουν ή να μεταφέρουν τα πράγματα τους.

Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι απλή τόσο για εκείνον που θέλει να κάνει μια μετακόμιση ή οποιαδήποτε άλλη μεταφορά, όσο και για την μεταφορική εταιρεία που θέλει να αποκτήσει καινούριους πελάτες σε μια δύσκολη συγκυρία.

«Ο πελάτης καταχωρεί τα δεδομένα της μεταφοράς. Τύπος μεταφοράς, όγκος αντικειμένων, διαδρομή κλπ. Από εκεί και πέρα οι μεταφορικές εταιρείες και ιδιώτες επαγγελματίες μεταφορείς (πάνω από 100 στην Αττική και άλλες τόσες στην περιφέρεια) που είναι μέλη της πλατφόρμας καταθέτουν τις προσφορές τους», λέει ο κ. Ηλίας Κάππας, ένας εκ των δύο εμπνευστών του sendeasy.gr.

Προκειμένου να γίνει κατανοητό το οικονομικό όφελος που μπορεί να έχει ο χρήστης της πλατφόρμας, αρκεί να αναφερθεί ότι οι διαφορές στην αμοιβή που ζητάνε οι διάφοροι μεταφορείς κυμαίνεται από 50% έως και 100%.
«Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η επιλογή της οικονομικότερης προσφοράς είναι υποχρεωτική. Και αυτό γιατί μπορεί ο πελάτης να πειστεί από τις καλές αξιολογήσεις που έχει λάβει ένας μεταφορέας από προηγούμενους χρήστες και να την προτιμήσει», λέει ο κ. Κάππας.

«Οταν τελικά ο πελάτης κάνει την επιλογή του η συγκεκριμένη προσφορά ανακηρύσσεται νικήτρια και δίνονται τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας στον πελάτη. Αυτό που έχει σημασία να ειπωθεί είναι ότι ως τότε δεν υπάρχει δυνατότητα για επικοινωνία του πελάτη με τις μεταφορικές εταιρείες ξεχωριστά, παρά μόνο να θέσει ερωτήματα και να ζητήσει διευκρινίσεις, στο πλαίσιο της πλατφόρμας οι οποίες θα γίνουν γνωστές σε όλους τους υποψηφίους», λέει ο κ. Γιάννης Κρίγκος, ο έτερος εμπνευστής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας. «Την ίδια στιγμή βέβαια απαγορεύεται από τον μεταφορέα ή την μεταφορική εταιρεία να χρησιμοποιεί username που αποκαλύπτει τα πραγματικά του στοιχεία και να έρχεται ιδιωτικά σε επαφή με τον πελάτη. Ολο αυτό γίνεται για να διατηρείται ακριβώς ο αντικειμενικός χαρακτήρας του μειοδοτικού διαγωνισμού», λέει ο κ. Κρίγκος.

Προκειμένου να εξασφαλίζεται η πραγματοποίηση της μεταφοράς ο πελάτης προκαταβάλλει μια εγγύηση (ένα ποσό μικρότερο του 10% του συνολικού κόστους της μεταφοράς), που επιστρέφεται αν για λόγους ανωτέρας βίας η μεταφορά δεν πραγματοποιηθεί. Το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί και την αμοιβή των υπευθύνων της πλατφόρμας.

Οι εμπνευστές του sendeasy.gr επηρεάστηκαν από διάφορες παρόμοιου τύπου πλατφόρμες που λειτουργούν σε χώρες του εξωτερικού. Επιπλέον, ένα άλλο κίνητρο, όπως λέει ο κ. Κρίγκος, «ήταν η γνωριμία μας με ανθρώπους των μεταφορικών εταιρειών οι οποίοι παραπονιούνται συνεχώς. Οχι μόνο γιατί έχουν λιγότερη δουλειά εξαιτίας της συγκυρίας, αλλά και γιατί συνήθως τα επαγγελματικά τους αυτοκίνητα επιστρέφουν άδεια από μια μεταφορά. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να συνδυάσουν ευκολότερα διαδρομές κάτι που και το κόστος κάνει μικρότερο, αλλά και τις τιμές για τους πολίτες καλύτερες».
Σημειωτέον ότι αν και οι περισσότεροι κλάδοι, ακόμα και σε παραδοσιακούς τομείς, έχουν προχωρήσει λιγότερο ή περισσότερο σε έναν εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών τους, οι μεταφορείς διαφημίζουν ακόμα τις υπηρεσίες τους με χαρτάκια με το τηλέφωνο τους ή από στόμα σε στόμα.

«Είναι και αυτό ένα θέμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε», λέει ο κ. Κάππας. «Αρκετές από τις εταιρείες, στην αρχή τουλάχιστον, είχαν δυσκολίες στο να δημιουργήσουν ακόμα και ένα mail επικοινωνίας, σιγά σιγά όμως αυτά τα θέματα ξεπεράστηκαν. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται περίπου τρεις μεταφορές ημερησίως μέσω της πλατφόρμας και η τάση είναι αυξητική».